V6 imusarjat

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Larppa
Viestit: 131
Liittynyt: 13 Loka 2004, 23:27
Paikkakunta: jkl

V6 imusarjat

Viesti Kirjoittaja Larppa »

Pystyykö 2.0,2.3 ja 2.8 kaasarikoneiden imusarjoja vaihtelemaan keskenään?eli onko eroja?
Antti
Viestit: 234
Liittynyt: 10 Elo 2004, 00:06
Paikkakunta: Kemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Antti »

Käsittääkseni ainakin 2,3 2,6 ja 2,8:n imusarjat käy keskenään, korjatkaa jos olen väärässä.
Taunus on luonnollinen asia
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

Joo mulla ois kans sellanen kuva että 2.0 ei kuulu joukkoon... vannomaan en mene :roll:
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
gepardi
Viestit: 926
Liittynyt: 15 Loka 2004, 01:11
Paikkakunta: Kuhmo

Viesti Kirjoittaja gepardi »

Kyllä pystyy, mutta jenkki 2.8:n imusarja ei käy eurokansiin. Keskikanva eri kohdassa.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Taco kirjoitti:Joo mulla ois kans sellanen kuva että 2.0 ei kuulu joukkoon... vannomaan en mene :roll:
myös 2.0 käy muitten imukannet, riippuu tietenkin onko vanhempi kuin -70
Pj
FTC Puheenjohtaja
Viestit: 1258
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 17:06

2.0 V6 imusarja

Viesti Kirjoittaja Pj »

-79 uudemmassa 2.0 V6:ssa on erilainen imukansi kuin vanhemmissa, eli kanavissa eroja.
cologne
Viestit: 202
Liittynyt: 26 Loka 2004, 15:20
Paikkakunta: Oulu, kiiminki
Viesti:

Re: 2.0 V6 imusarja

Viesti Kirjoittaja cologne »

Pj kirjoitti:-79 uudemmassa 2.0 V6:ssa on erilainen imukansi kuin vanhemmissa, eli kanavissa eroja.
jep ainoastaan siinä on ero että tossa on reikä imukannen pakokaasulämmitykselle.
eli uudemmissa 2.0 kansissa on pakopuolella läpireiät imukansiin.
hmmm :roll:
mitenkähän selittäisin siitä on 1,5 vuotta kun asiaa ihmettelin omin silmin.

Mutta ei vaikuta sopivuuteen, tosin 2.0 imukantta ei kukaan halua laittaa vakiona suurempiin kansiin..

voihan olla että tosta on vielä kummallisempia saasteimukansi lisää
Fix or Repair Daily
Ford Taunus 17m -66/67 2.3 V6 automatic
Ford Capri -75/77 2.3 V6
ardhu
Viestit: 591
Liittynyt: 17 Kesä 2011, 09:14
Paikkakunta: Hyvinkää/kouvola

Re: V6 imusarjat

Viesti Kirjoittaja ardhu »

Nostellaans.

Mulla on ilmeisesti -75 (ainakin joku "75" stanssi löytyy) 2.0 v6 imusarja. Riittääkö tuommosessa imarissa matsku jos kaivelee 2.8 kanaville passaavaks?
Avatar
isoatlas
Viestit: 1309
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 15:35
Paikkakunta: Suonenjoki
Viesti:

Re: V6 imusarjat

Viesti Kirjoittaja isoatlas »

No ei oikein riitä, eikä niitä kanavia saa koko matkalta mitenkään isonnettua...2.6 imarista saa tehtyä 2.8:iin ihan hyvän, just tein semmoisen pari viikkoo sitten.
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
ardhu
Viestit: 591
Liittynyt: 17 Kesä 2011, 09:14
Paikkakunta: Hyvinkää/kouvola

Re: V6 imusarjat

Viesti Kirjoittaja ardhu »

2.6 ja 2.8 imarit alkaa oleen sen verran harvinaista herkkua (mulla on jo 2.6 imusarja caprissa kutosen kaverina) ettei niitä viitsi alkaa tuhota.

Kysymys tuli mieleen kun pyörittelin tallista löytyviä osia :seko: :lol: :

Kuva
Avatar
Mois
Viestit: 7869
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Re: V6 imusarjat

Viesti Kirjoittaja Mois »

Mul saattais olla 2.6 imari, en oo ihan varma. Ainakin ostin semmosen koneen joskus ja siitä koneesta ainakin puuttuu se imari, joten se saattaa olla jossain tallessa :) Uudemmasta 2.3 imarista saa mahdollisesti kans tehtyä 2.8 koneeseen imarin, siinä on aika isot kanavat. Siinä vaan alunperin pakokaasulämmitys eikä vesikiertonen lämmitys niiku vanhemmissa imareissa :)
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
96taunus
Viestit: 124
Liittynyt: 27 Syys 2016, 10:50

Re: V6 imusarjat

Viesti Kirjoittaja 96taunus »

Minkäslaista imusarjaa/kansia kantsii laittaa 2.6: n kaveriks, kun alkuperäset on kateissa :(
Vermilion
Viestit: 1636
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Re: V6 imusarjat

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

96taunus kirjoitti:Minkäslaista imusarjaa/kansia kantsii laittaa 2.6: n kaveriks, kun alkuperäset on kateissa :(

Hmmmm minusta 2.6 kanssa käy kyllä 2.8 imarikin/kannet ainakin pienillä muutoksilla... ihan varma en ole. 2.8 kannet on ainakin muista vaihtoehdoista helpoin saada...'

Ootko tekemässä ruiskua vai kaasaria?
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
96taunus
Viestit: 124
Liittynyt: 27 Syys 2016, 10:50

Re: V6 imusarjat

Viesti Kirjoittaja 96taunus »

Jonkinlainen ruisku varmaankin olis parempi kun mielestäni tää nykypensa ei oikeen tunnu toimivan kaasareitten kanssa. Varsinkin kun tota ajoo tulee niin vähän kesäisin. Kaasaria eikä ruiskuakaan ei ole vielä hankittu.
Tällanen olis aika näppärä systeemi, ei erottuis paljoo kaasarista.
http://www.dellorto.co.uk/shop/other-ca ... ttle-body/
Vermilion
Viestit: 1636
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Re: V6 imusarjat

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

Aijaa tollasta, ei mulla oo tollasiin kaasari => ruiskujuttuihin apuja, mulla on vaan noita K-jet ja Efi imareita.

K-jet
https://drive-my.com/media/com_easysoci ... atured.jpg

Efi
http://www.suomencaprit.fi/foorumi/gara ... age_id=327

Mitä tulee kansiin, ei oo yksikään vanhempia, kansia on noita 2.8Efi kansia vissiin 3-4 sarjaa ja 1 sarja K-jet kansia.

Englannista saattais saada 2.6 originaali imusarjan ja kannet, välillä ollut myynnissä halvalla, tosin kannet vaatii 90% tapauksista koneistuksen johon palaa varmaan 500-800€...

AI niin jos laitat 2.8 kannet, niiden palotila tais olla isompi, joten tasalakisella männällä taitaa tippua puristussuhde jonkun 0.5-1 elikä 9:2 => 8.2 tai 8.5 tai jotain sitä luokkaa.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Vastaa Viestiin