V6 imusarjat
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
V6 imusarjat
Pystyykö 2.0,2.3 ja 2.8 kaasarikoneiden imusarjoja vaihtelemaan keskenään?eli onko eroja?
2.0 V6 imusarja
-79 uudemmassa 2.0 V6:ssa on erilainen imukansi kuin vanhemmissa, eli kanavissa eroja.
Re: 2.0 V6 imusarja
jep ainoastaan siinä on ero että tossa on reikä imukannen pakokaasulämmitykselle.Pj kirjoitti:-79 uudemmassa 2.0 V6:ssa on erilainen imukansi kuin vanhemmissa, eli kanavissa eroja.
eli uudemmissa 2.0 kansissa on pakopuolella läpireiät imukansiin.
hmmm
mitenkähän selittäisin siitä on 1,5 vuotta kun asiaa ihmettelin omin silmin.
Mutta ei vaikuta sopivuuteen, tosin 2.0 imukantta ei kukaan halua laittaa vakiona suurempiin kansiin..
voihan olla että tosta on vielä kummallisempia saasteimukansi lisää
Fix or Repair Daily
Ford Taunus 17m -66/67 2.3 V6 automatic
Ford Capri -75/77 2.3 V6
Ford Taunus 17m -66/67 2.3 V6 automatic
Ford Capri -75/77 2.3 V6
Re: V6 imusarjat
Nostellaans.
Mulla on ilmeisesti -75 (ainakin joku "75" stanssi löytyy) 2.0 v6 imusarja. Riittääkö tuommosessa imarissa matsku jos kaivelee 2.8 kanaville passaavaks?
Mulla on ilmeisesti -75 (ainakin joku "75" stanssi löytyy) 2.0 v6 imusarja. Riittääkö tuommosessa imarissa matsku jos kaivelee 2.8 kanaville passaavaks?
Re: V6 imusarjat
No ei oikein riitä, eikä niitä kanavia saa koko matkalta mitenkään isonnettua...2.6 imarista saa tehtyä 2.8:iin ihan hyvän, just tein semmoisen pari viikkoo sitten.
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Re: V6 imusarjat
Re: V6 imusarjat
Mul saattais olla 2.6 imari, en oo ihan varma. Ainakin ostin semmosen koneen joskus ja siitä koneesta ainakin puuttuu se imari, joten se saattaa olla jossain tallessa Uudemmasta 2.3 imarista saa mahdollisesti kans tehtyä 2.8 koneeseen imarin, siinä on aika isot kanavat. Siinä vaan alunperin pakokaasulämmitys eikä vesikiertonen lämmitys niiku vanhemmissa imareissa
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Re: V6 imusarjat
Minkäslaista imusarjaa/kansia kantsii laittaa 2.6: n kaveriks, kun alkuperäset on kateissa
Re: V6 imusarjat
96taunus kirjoitti:Minkäslaista imusarjaa/kansia kantsii laittaa 2.6: n kaveriks, kun alkuperäset on kateissa
Hmmmm minusta 2.6 kanssa käy kyllä 2.8 imarikin/kannet ainakin pienillä muutoksilla... ihan varma en ole. 2.8 kannet on ainakin muista vaihtoehdoista helpoin saada...'
Ootko tekemässä ruiskua vai kaasaria?
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Re: V6 imusarjat
Jonkinlainen ruisku varmaankin olis parempi kun mielestäni tää nykypensa ei oikeen tunnu toimivan kaasareitten kanssa. Varsinkin kun tota ajoo tulee niin vähän kesäisin. Kaasaria eikä ruiskuakaan ei ole vielä hankittu.
Tällanen olis aika näppärä systeemi, ei erottuis paljoo kaasarista.
http://www.dellorto.co.uk/shop/other-ca ... ttle-body/
Tällanen olis aika näppärä systeemi, ei erottuis paljoo kaasarista.
http://www.dellorto.co.uk/shop/other-ca ... ttle-body/
Re: V6 imusarjat
Aijaa tollasta, ei mulla oo tollasiin kaasari => ruiskujuttuihin apuja, mulla on vaan noita K-jet ja Efi imareita.
K-jet
https://drive-my.com/media/com_easysoci ... atured.jpg
Efi
http://www.suomencaprit.fi/foorumi/gara ... age_id=327
Mitä tulee kansiin, ei oo yksikään vanhempia, kansia on noita 2.8Efi kansia vissiin 3-4 sarjaa ja 1 sarja K-jet kansia.
Englannista saattais saada 2.6 originaali imusarjan ja kannet, välillä ollut myynnissä halvalla, tosin kannet vaatii 90% tapauksista koneistuksen johon palaa varmaan 500-800€...
AI niin jos laitat 2.8 kannet, niiden palotila tais olla isompi, joten tasalakisella männällä taitaa tippua puristussuhde jonkun 0.5-1 elikä 9:2 => 8.2 tai 8.5 tai jotain sitä luokkaa.
K-jet
https://drive-my.com/media/com_easysoci ... atured.jpg
Efi
http://www.suomencaprit.fi/foorumi/gara ... age_id=327
Mitä tulee kansiin, ei oo yksikään vanhempia, kansia on noita 2.8Efi kansia vissiin 3-4 sarjaa ja 1 sarja K-jet kansia.
Englannista saattais saada 2.6 originaali imusarjan ja kannet, välillä ollut myynnissä halvalla, tosin kannet vaatii 90% tapauksista koneistuksen johon palaa varmaan 500-800€...
AI niin jos laitat 2.8 kannet, niiden palotila tais olla isompi, joten tasalakisella männällä taitaa tippua puristussuhde jonkun 0.5-1 elikä 9:2 => 8.2 tai 8.5 tai jotain sitä luokkaa.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!