V6 imusarjat

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Pj, Timppa, taunus 78

V6 imusarjat

ViestiKirjoittaja Larppa » 13 Loka 2004, 23:36

Pystyykö 2.0,2.3 ja 2.8 kaasarikoneiden imusarjoja vaihtelemaan keskenään?eli onko eroja?
Larppa
 
Viestit: 131
Liittynyt: 13 Loka 2004, 23:27
Paikkakunta: jkl

ViestiKirjoittaja Antti » 14 Loka 2004, 00:37

Käsittääkseni ainakin 2,3 2,6 ja 2,8:n imusarjat käy keskenään, korjatkaa jos olen väärässä.
Taunus on luonnollinen asia
Antti
 
Viestit: 234
Liittynyt: 10 Elo 2004, 00:06
Paikkakunta: Kemi

ViestiKirjoittaja Taco » 15 Loka 2004, 09:26

Joo mulla ois kans sellanen kuva että 2.0 ei kuulu joukkoon... vannomaan en mene :roll:
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Avatar
Taco
 
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

ViestiKirjoittaja gepardi » 20 Loka 2004, 19:04

Kyllä pystyy, mutta jenkki 2.8:n imusarja ei käy eurokansiin. Keskikanva eri kohdassa.
gepardi
 
Viestit: 925
Liittynyt: 15 Loka 2004, 01:11
Paikkakunta: Kuhmo

ViestiKirjoittaja Vieras » 25 Loka 2004, 10:25

Taco kirjoitti:Joo mulla ois kans sellanen kuva että 2.0 ei kuulu joukkoon... vannomaan en mene :roll:


myös 2.0 käy muitten imukannet, riippuu tietenkin onko vanhempi kuin -70
Vieras
 

2.0 V6 imusarja

ViestiKirjoittaja Pj » 27 Loka 2004, 19:04

-79 uudemmassa 2.0 V6:ssa on erilainen imukansi kuin vanhemmissa, eli kanavissa eroja.
Pj
FTC Puheenjohtaja
 
Viestit: 1161
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 17:06

Re: 2.0 V6 imusarja

ViestiKirjoittaja cologne » 27 Loka 2004, 20:27

Pj kirjoitti:-79 uudemmassa 2.0 V6:ssa on erilainen imukansi kuin vanhemmissa, eli kanavissa eroja.


jep ainoastaan siinä on ero että tossa on reikä imukannen pakokaasulämmitykselle.
eli uudemmissa 2.0 kansissa on pakopuolella läpireiät imukansiin.
hmmm :roll:
mitenkähän selittäisin siitä on 1,5 vuotta kun asiaa ihmettelin omin silmin.

Mutta ei vaikuta sopivuuteen, tosin 2.0 imukantta ei kukaan halua laittaa vakiona suurempiin kansiin..

voihan olla että tosta on vielä kummallisempia saasteimukansi lisää
Fix or Repair Daily
Ford Taunus 17m -66/67 2.3 V6 automatic
Ford Capri -75/77 2.3 V6
cologne
 
Viestit: 202
Liittynyt: 26 Loka 2004, 15:20
Paikkakunta: Oulu, kiiminki

Re: V6 imusarjat

ViestiKirjoittaja ardhu » 20 Maalis 2016, 21:50

Nostellaans.

Mulla on ilmeisesti -75 (ainakin joku "75" stanssi löytyy) 2.0 v6 imusarja. Riittääkö tuommosessa imarissa matsku jos kaivelee 2.8 kanaville passaavaks?
ardhu
 
Viestit: 589
Liittynyt: 17 Kesä 2011, 09:14
Paikkakunta: Hyvinkää/kouvola

Re: V6 imusarjat

ViestiKirjoittaja isoatlas » 20 Maalis 2016, 23:08

No ei oikein riitä, eikä niitä kanavia saa koko matkalta mitenkään isonnettua...2.6 imarista saa tehtyä 2.8:iin ihan hyvän, just tein semmoisen pari viikkoo sitten.
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Capri 3000 GTXL -70
Consul 2800 Turnier Automatic -73
Torino Brougham 435 + C6 -70
2 x Volvo PV -65
Avatar
isoatlas
 
Viestit: 1289
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 15:35
Paikkakunta: Suonenjoki

Re: V6 imusarjat

ViestiKirjoittaja ardhu » 20 Maalis 2016, 23:26

2.6 ja 2.8 imarit alkaa oleen sen verran harvinaista herkkua (mulla on jo 2.6 imusarja caprissa kutosen kaverina) ettei niitä viitsi alkaa tuhota.

Kysymys tuli mieleen kun pyörittelin tallista löytyviä osia :seko: :lol: :

Kuva
ardhu
 
Viestit: 589
Liittynyt: 17 Kesä 2011, 09:14
Paikkakunta: Hyvinkää/kouvola

Re: V6 imusarjat

ViestiKirjoittaja Mois » 21 Maalis 2016, 14:45

Mul saattais olla 2.6 imari, en oo ihan varma. Ainakin ostin semmosen koneen joskus ja siitä koneesta ainakin puuttuu se imari, joten se saattaa olla jossain tallessa :) Uudemmasta 2.3 imarista saa mahdollisesti kans tehtyä 2.8 koneeseen imarin, siinä on aika isot kanavat. Siinä vaan alunperin pakokaasulämmitys eikä vesikiertonen lämmitys niiku vanhemmissa imareissa :)
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
Mois
 
Viestit: 7731
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla

Re: V6 imusarjat

ViestiKirjoittaja 96taunus » 14 Marras 2016, 22:39

Minkäslaista imusarjaa/kansia kantsii laittaa 2.6: n kaveriks, kun alkuperäset on kateissa :(
96taunus
 
Viestit: 89
Liittynyt: 27 Syys 2016, 10:50

Re: V6 imusarjat

ViestiKirjoittaja Vermilion » 14 Marras 2016, 22:45

96taunus kirjoitti:Minkäslaista imusarjaa/kansia kantsii laittaa 2.6: n kaveriks, kun alkuperäset on kateissa :(



Hmmmm minusta 2.6 kanssa käy kyllä 2.8 imarikin/kannet ainakin pienillä muutoksilla... ihan varma en ole. 2.8 kannet on ainakin muista vaihtoehdoista helpoin saada...'

Ootko tekemässä ruiskua vai kaasaria?
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Vermilion
 
Viestit: 1383
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Re: V6 imusarjat

ViestiKirjoittaja 96taunus » 15 Marras 2016, 10:44

Jonkinlainen ruisku varmaankin olis parempi kun mielestäni tää nykypensa ei oikeen tunnu toimivan kaasareitten kanssa. Varsinkin kun tota ajoo tulee niin vähän kesäisin. Kaasaria eikä ruiskuakaan ei ole vielä hankittu.
Tällanen olis aika näppärä systeemi, ei erottuis paljoo kaasarista.
http://www.dellorto.co.uk/shop/other-carburettor-injection-parts/fuel-injection-parts/throttle-bodies/atb400-weber-retroject-3838-throttle-body/
96taunus
 
Viestit: 89
Liittynyt: 27 Syys 2016, 10:50

Re: V6 imusarjat

ViestiKirjoittaja Vermilion » 15 Marras 2016, 11:41

Aijaa tollasta, ei mulla oo tollasiin kaasari => ruiskujuttuihin apuja, mulla on vaan noita K-jet ja Efi imareita.

K-jet
https://drive-my.com/media/com_easysoci ... atured.jpg

Efi
http://www.suomencaprit.fi/foorumi/gara ... age_id=327

Mitä tulee kansiin, ei oo yksikään vanhempia, kansia on noita 2.8Efi kansia vissiin 3-4 sarjaa ja 1 sarja K-jet kansia.

Englannista saattais saada 2.6 originaali imusarjan ja kannet, välillä ollut myynnissä halvalla, tosin kannet vaatii 90% tapauksista koneistuksen johon palaa varmaan 500-800€...

AI niin jos laitat 2.8 kannet, niiden palotila tais olla isompi, joten tasalakisella männällä taitaa tippua puristussuhde jonkun 0.5-1 elikä 9:2 => 8.2 tai 8.5 tai jotain sitä luokkaa.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Vermilion
 
Viestit: 1383
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Seuraava

Paluu TEKNIIKKA

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron