nyt sit "tekniikka" pälätystä
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
nyt sit "tekniikka" pälätystä
elikkä ku tässä on pitkä talvi edessä ja koulusta pitäis valmistua ja kaikkee ja sit autoo pitäis duunailla niin, ku pitäis niinku iskarit ja jouset vaihtaa. mitäs suosittelisitte?
ja miten saan jumissa olevat vetarit irti ku pitäs takapyöränlaakerit vaihtaa?
ja sitten puslista, niitä vois samalla vaihtaa nii ehkä uskaltaa ajaa taunuksella ainakin 50km/h.
sähköihinkin pitäisi kajota, mut sen homman annan jollekin kaverille.
noh ei tässä taas kummempia. meen syömään.
ja miten saan jumissa olevat vetarit irti ku pitäs takapyöränlaakerit vaihtaa?
ja sitten puslista, niitä vois samalla vaihtaa nii ehkä uskaltaa ajaa taunuksella ainakin 50km/h.
sähköihinkin pitäisi kajota, mut sen homman annan jollekin kaverille.
noh ei tässä taas kummempia. meen syömään.
Jousista ja iskareista....
Jos haluut jäykempää alustaa ja hieman matalampaa, niin Spaxia on porukka mainostanut ostamisen arvoiseksi.
Siltä saa paketin jossa iskarit ja jouset on "tehty toisilleen". Rally Race kervalla ainakin noita toimittaa.
Noi vaki puslat on tosiaan hieman nopeasti väljistyvää roinaa....
Jos haluaa hyvää jämäkkää alustaa ja on valmis maksaa ni uretaani puslat ovat ehdottomat. Jos ei, ni eiku tarviketta kehiin... Kertokoot viisaammat enemmän...
Sportti Auto ainakin toimittaa U-puslasarjoja Tanareihin.
Oliko hyvää ruokaa?
Jos haluut jäykempää alustaa ja hieman matalampaa, niin Spaxia on porukka mainostanut ostamisen arvoiseksi.
Siltä saa paketin jossa iskarit ja jouset on "tehty toisilleen". Rally Race kervalla ainakin noita toimittaa.
Noi vaki puslat on tosiaan hieman nopeasti väljistyvää roinaa....
Jos haluaa hyvää jämäkkää alustaa ja on valmis maksaa ni uretaani puslat ovat ehdottomat. Jos ei, ni eiku tarviketta kehiin... Kertokoot viisaammat enemmän...
Sportti Auto ainakin toimittaa U-puslasarjoja Tanareihin.
Oliko hyvää ruokaa?
Taunus 2D 2.0L -75
- kukaan ei ole täydellinen -
- kukaan ei ole täydellinen -
-
- Viestit: 339
- Liittynyt: 20 Heinä 2004, 21:46
- Paikkakunta: Vantaa
samaa mieltä yläkerran kans jousista,iskareista ja puslista.
vetarin irrotukseen tein itte työkalun ulos-vetäjästä ja liukuvasarasta.jos on irtonainen lekan pää ja vaikka kaks kyntinen ulos-vetäjä niin hitsaa siihen u-v:n päähän tangon pätkän n.0,5metriä ja leka tankoon ja joku tangon päähän ettei leka tuu läpi. u-v vetarin laippaan kiinni ja eiku jyskimään. lähtee aika kivuttomasti.
vetarin irrotukseen tein itte työkalun ulos-vetäjästä ja liukuvasarasta.jos on irtonainen lekan pää ja vaikka kaks kyntinen ulos-vetäjä niin hitsaa siihen u-v:n päähän tangon pätkän n.0,5metriä ja leka tankoon ja joku tangon päähän ettei leka tuu läpi. u-v vetarin laippaan kiinni ja eiku jyskimään. lähtee aika kivuttomasti.
noitahan mä oon ajatellu, siis sporttiauton puslia, koska mikään ei oo liian kallista mun autolle. =)
mut iskari+jousi vinkki tuli tarpeeseen, pitänee kysästä sieltä keravan puljusta
toi vetareille itsetehty työkaluhommeli ei oikeen onnaa ku ei oo välineitä. yritän saada koulusta "lainattua" ulosvetäjän.
ja ei ollu itseasiassa hyvää ruokaa =)
mut iskari+jousi vinkki tuli tarpeeseen, pitänee kysästä sieltä keravan puljusta
toi vetareille itsetehty työkaluhommeli ei oikeen onnaa ku ei oo välineitä. yritän saada koulusta "lainattua" ulosvetäjän.
ja ei ollu itseasiassa hyvää ruokaa =)
-
- Viestit: 339
- Liittynyt: 20 Heinä 2004, 21:46
- Paikkakunta: Vantaa
Re: nyt sit "tekniikka" pälätystä
Sachs:lla on kans hyviä iskareita. Mutta jos ei rahalla väliä niin Spax.natuli kirjoitti:elikkä ku tässä on pitkä talvi edessä ja koulusta pitäis valmistua ja kaikkee ja sit autoo pitäis duunailla niin, ku pitäis niinku iskarit ja jouset vaihtaa. mitäs suosittelisitte?
Uretaanipuslat, älä edes harkitse tarvikepuslia, on nimittäin aivan turhaa hommaa. yhden kesän ajelet ja luulet että on muka jäykkä alusta. paskat se mitään oo ja kun talvi koittaa niin sama paskakiikku on alla Noi maksaa kyllä ja www.sporttiauto.com myy noita, mut ne pystyy tekemään itsekin, tai sellainen jolla on sorvi. Tietty puslien mitat pitää sitten saada jostain... ja kun ferrarin kanssa kisailet, kannattaa harkita myös jäykempiä kallistuksen vaimentimia.natuli kirjoitti: ja sitten puslista, niitä vois samalla vaihtaa nii ehkä uskaltaa ajaa taunuksella ainakin 50km/h.
Eihän siellä ole kui + ja - ? Toista se on verkkovirran kanssanatuli kirjoitti: sähköihinkin pitäisi kajota, mut sen homman annan jollekin kaverille.
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
mulla oli spaxit tanessa, en muista mallia,mutta sellaiset mitkä vaimentaa ulospäin enemmän kuin sisälle.. petyin pahasti.ampuivat mehut pihalle.. varmasti spaxilta löytyy hyviäkin iskareita,mutta nuo oli huonot. sitten ostin bilsteinit, olen ajanut niillä 3 vuotta,ja olen tyytyväinen. on jäykät ja kestävät!
Re: nyt sit "tekniikka" pälätystä
-----------------------------------------------------natuli kirjoitti:elikkä ku tässä on pitkä talvi edessä ja koulusta pitäis valmistua ja kaikkee ja sit autoo pitäis duunailla niin, ku pitäis niinku iskarit ja jouset vaihtaa. mitäs suosittelisitte?
ja miten saan jumissa olevat vetarit irti ku pitäs takapyöränlaakerit vaihtaa?
ja sitten puslista, niitä vois samalla vaihtaa nii ehkä uskaltaa ajaa taunuksella ainakin 50km/h.
sähköihinkin pitäisi kajota, mut sen homman annan jollekin kaverille.
noh ei tässä taas kummempia. meen syömään.
Vetoakselit saa irti käyttämällä sopivankierteistä ruuvia ulostyöntäjänä.
Eli vetoakselin laipan (perän)kierteisiin 2 ruuvia tasauspyörästöstä päin kierteille ja vetoakseli työntyy irti.
Sorvautin joskus nylonista puslat ja ei kestäny kun pultti hakkas puslan keski reiän soikeeksi. Sitten sorvautin metalliset ja lesti ainakin sen auton
käyttöhistorian ajan. Ei välttämättä mikään hyvä ajatus laittaa em puslia mutta meni hermo vakiopuslien kanssa.
-vk-