Sivu 1/1

Venttiilikopista.?

Lähetetty: 18 Elo 2005, 14:55
Kirjoittaja Tuhnus
Tuotanoiniin! Minkäslaisissa kuutosella varustetuissa foord merkkisissä pirsseissä onkaan vakiona (vai onko ollut lisävaruste) olleet alumiiniset venttiilikopat? Tuossa tutun 2.9 Sierrassa semmoiset ainakin ovat. Ovat vaan niin pirun hienon näköset! Tekisivät komeen säväyksen konehuoneeseen ja viä kun kaveriksi laittais Granun 6 reikäisen imusarjan! :wink:

On se ihmeellistä ku jostakin innostuu, niin se kummittelee niin kauan ennenkuin sen saa hankittua!! :lol:

Re: Venttiilikopista.?

Lähetetty: 18 Elo 2005, 17:22
Kirjoittaja Pj,
Tuhnus kirjoitti:Tuotanoiniin! Minkäslaisissa kuutosella varustetuissa foord merkkisissä pirsseissä onkaan vakiona (vai onko ollut lisävaruste) olleet alumiiniset venttiilikopat? Tuossa tutun 2.9 Sierrassa semmoiset ainakin ovat. Ovat vaan niin pirun hienon näköset! Tekisivät komeen säväyksen konehuoneeseen ja viä kun kaveriksi laittais Granun 6 reikäisen imusarjan! :wink:

On se ihmeellistä ku jostakin innostuu, niin se kummittelee niin kauan ennenkuin sen saa hankittua!! :lol:
-86 Scorppionissa ainakin oli sellaiset

Lähetetty: 19 Elo 2005, 08:48
Kirjoittaja Hessu
Taitaa tuo 2.8 EFI eli 85-87 Scorpio olla ainoa, missä niitä käytettiin.

Lähetetty: 19 Elo 2005, 10:34
Kirjoittaja raimo
niin ja 2.9efissä. molemmissa kopissa on yksi ylimääräinen kiinnitysreikä pakosarjan puolella, mikä ei haittaa, vaikka sen vanhemmankin koneen päälle törkkää.

Lähetetty: 19 Elo 2005, 12:51
Kirjoittaja Hessu
Jaa? Kaikissa 2.9:ssä mitä minä olen nähnyt, on ollut peltikopat, tosin sillä yhdellä "ylimääräisellä" ruuvilla.

Re: Venttiilikopista.?

Lähetetty: 19 Elo 2005, 13:24
Kirjoittaja jouni
Tuhnus kirjoitti: Tekisivät komeen säväyksen konehuoneeseen ja viä kun kaveriksi laittais Granun 6 reikäisen imusarjan!
Ja 3-reikäkannet, jotta tuo imusarja käy... :roll:

Peltiset kopat tuossa omassa 2.9i:ssä ainakin on, tosin vuosimalli muistaakseni -88 eli oliko sitten uudemmissa alumiinikopat?

Lähetetty: 19 Elo 2005, 14:34
Kirjoittaja Jari H
Mulla on sellaset alukopat, pitäis vaan löytää niihin kuuluva 2.9 jostain.

Lähetetty: 19 Elo 2005, 15:33
Kirjoittaja Tuhnus
Jari H kirjoitti:Mulla on sellaset alukopat, pitäis vaan löytää niihin kuuluva 2.9 jostain.
Ne ei ilmeisesti ole myynnissä? Vai onko? :?

Onkos niitä eri näköisiä, meinaan tarkoitan ite semmoisia mitkä ovat esim. tuossa Rajamäen rata Coupessa..

Lähetetty: 20 Elo 2005, 20:26
Kirjoittaja Jari H
Tais löytyä niihin koppiin käypänen 2.9:n näköinen kone, eli ei raaski myydä.

Lähetetty: 20 Elo 2005, 21:10
Kirjoittaja veeqs
Itselle löysin alukopat -88 4x4 Sierra 2.8 EFI:n päältä.

Muuten jees kopat, mutta öljyvuotoja riittää :(
Normi korkki tiivisteet pullahtaa välistä herkästi liikaa kiristäessä.
Mutta ulkonäkö kruunaa kyllä kaiken :)

Lähetetty: 22 Elo 2005, 19:21
Kirjoittaja gepardi
Minulla on Ford-originalit alukopat. Ja mielestäni ne ovat eri pätevän näköiset, kuin Burtonin vastaavat! Myyjä sanoi, että ne ovat 2.8 EFI Sierrasta. Sain kaupantekiäisiksi myös EFI imusarjan. Korkkitiivisteille kannattaa laittaa sitä vanhanajan kunnon "tervamaista" tiivisteliimaa. Silikoniliimoja ei mielestäni kannata käyttää ollenkaan (ainoastaan vesiletkujen liitoksissa, ja ei mielellään sielläkään); pitää vähän aikaa ja sitten alkavat vuotamaaan (öljy pääsee kuivuneen silikonin läpi: jotenkin tuntuu, jotta silikoni ei ole oikein mihinkään pätevää ainetta). Tosin tuossa "tervaliimassa" on se huono puoli, että venttiilikopat ja ym. osat joutuu irroittamaan kumivasaran avulla, kun ne tarttuu kiinni aika hyvin. :?

Lähetetty: 27 Elo 2005, 17:51
Kirjoittaja V6
Kannattaa käyttää noissa kopissa 2,9 tiivisteitä,ovat paljon parempia kuin 2,8 tiivisteet.En ole saanut niitä varaosakaupoista, on pitänyt ostaa Hopalta.

Mun 2,3 mootorissa on alukopat 2,9 moottorista.
Niissä on tosiaan yksi ylimääräinen pultinreikä pakosarjan puolella.
Siihen voi laittaa vaikka sikaflexillä kiinni pultin ettei jengi ihmettele,näyttää viisaammalta.