Venttiilikopista.?

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Venttiilikopista.?

ViestiKirjoittaja Tuhnus » 18 Elo 2005, 14:55

Tuotanoiniin! Minkäslaisissa kuutosella varustetuissa foord merkkisissä pirsseissä onkaan vakiona (vai onko ollut lisävaruste) olleet alumiiniset venttiilikopat? Tuossa tutun 2.9 Sierrassa semmoiset ainakin ovat. Ovat vaan niin pirun hienon näköset! Tekisivät komeen säväyksen konehuoneeseen ja viä kun kaveriksi laittais Granun 6 reikäisen imusarjan! :wink:

On se ihmeellistä ku jostakin innostuu, niin se kummittelee niin kauan ennenkuin sen saa hankittua!! :lol:
Taunus Coupe GXL 2.8i V6 -74
Ford LTD Brougham 429cid -73
Tuhnus
 
Viestit: 155
Liittynyt: 22 Joulu 2004, 20:43
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Venttiilikopista.?

ViestiKirjoittaja Pj, » 18 Elo 2005, 17:22

Tuhnus kirjoitti:Tuotanoiniin! Minkäslaisissa kuutosella varustetuissa foord merkkisissä pirsseissä onkaan vakiona (vai onko ollut lisävaruste) olleet alumiiniset venttiilikopat? Tuossa tutun 2.9 Sierrassa semmoiset ainakin ovat. Ovat vaan niin pirun hienon näköset! Tekisivät komeen säväyksen konehuoneeseen ja viä kun kaveriksi laittais Granun 6 reikäisen imusarjan! :wink:

On se ihmeellistä ku jostakin innostuu, niin se kummittelee niin kauan ennenkuin sen saa hankittua!! :lol:

-86 Scorppionissa ainakin oli sellaiset
Pj,
 

ViestiKirjoittaja Hessu » 19 Elo 2005, 08:48

Taitaa tuo 2.8 EFI eli 85-87 Scorpio olla ainoa, missä niitä käytettiin.
Avatar
Hessu
 
Viestit: 707
Liittynyt: 20 Loka 2004, 08:34
Paikkakunta: Häijää

ViestiKirjoittaja raimo » 19 Elo 2005, 10:34

niin ja 2.9efissä. molemmissa kopissa on yksi ylimääräinen kiinnitysreikä pakosarjan puolella, mikä ei haittaa, vaikka sen vanhemmankin koneen päälle törkkää.
Avatar
raimo
 
Viestit: 493
Liittynyt: 18 Touko 2005, 10:29
Paikkakunta: Rajamäki

ViestiKirjoittaja Hessu » 19 Elo 2005, 12:51

Jaa? Kaikissa 2.9:ssä mitä minä olen nähnyt, on ollut peltikopat, tosin sillä yhdellä "ylimääräisellä" ruuvilla.
Avatar
Hessu
 
Viestit: 707
Liittynyt: 20 Loka 2004, 08:34
Paikkakunta: Häijää

Re: Venttiilikopista.?

ViestiKirjoittaja jouni » 19 Elo 2005, 13:24

Tuhnus kirjoitti: Tekisivät komeen säväyksen konehuoneeseen ja viä kun kaveriksi laittais Granun 6 reikäisen imusarjan!


Ja 3-reikäkannet, jotta tuo imusarja käy... :roll:

Peltiset kopat tuossa omassa 2.9i:ssä ainakin on, tosin vuosimalli muistaakseni -88 eli oliko sitten uudemmissa alumiinikopat?
Capri 2.9i TT-projekti
Sierra RS Cosworth 4x4 -92
jouni
 
Viestit: 39
Liittynyt: 05 Elo 2004, 12:48
Paikkakunta: Kuopio

ViestiKirjoittaja Jari H » 19 Elo 2005, 14:34

Mulla on sellaset alukopat, pitäis vaan löytää niihin kuuluva 2.9 jostain.
Limits are only set by lack of knowledge.
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
Avatar
Jari H
 
Viestit: 789
Liittynyt: 28 Heinä 2005, 12:19
Paikkakunta: Kausala

ViestiKirjoittaja Tuhnus » 19 Elo 2005, 15:33

Jari H kirjoitti:Mulla on sellaset alukopat, pitäis vaan löytää niihin kuuluva 2.9 jostain.


Ne ei ilmeisesti ole myynnissä? Vai onko? :?

Onkos niitä eri näköisiä, meinaan tarkoitan ite semmoisia mitkä ovat esim. tuossa Rajamäen rata Coupessa..
Taunus Coupe GXL 2.8i V6 -74
Ford LTD Brougham 429cid -73
Tuhnus
 
Viestit: 155
Liittynyt: 22 Joulu 2004, 20:43
Paikkakunta: Lempäälä

ViestiKirjoittaja Jari H » 20 Elo 2005, 20:26

Tais löytyä niihin koppiin käypänen 2.9:n näköinen kone, eli ei raaski myydä.
Limits are only set by lack of knowledge.
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
Avatar
Jari H
 
Viestit: 789
Liittynyt: 28 Heinä 2005, 12:19
Paikkakunta: Kausala

ViestiKirjoittaja veeqs » 20 Elo 2005, 21:10

Itselle löysin alukopat -88 4x4 Sierra 2.8 EFI:n päältä.

Muuten jees kopat, mutta öljyvuotoja riittää :(
Normi korkki tiivisteet pullahtaa välistä herkästi liikaa kiristäessä.
Mutta ulkonäkö kruunaa kyllä kaiken :)
Tieto lisää Tuskaa
Harvemmin niissä mitään isompaa on ;)
veeqs
 
Viestit: 133
Liittynyt: 09 Elo 2004, 22:24
Paikkakunta: Rovaniemi

ViestiKirjoittaja gepardi » 22 Elo 2005, 19:21

Minulla on Ford-originalit alukopat. Ja mielestäni ne ovat eri pätevän näköiset, kuin Burtonin vastaavat! Myyjä sanoi, että ne ovat 2.8 EFI Sierrasta. Sain kaupantekiäisiksi myös EFI imusarjan. Korkkitiivisteille kannattaa laittaa sitä vanhanajan kunnon "tervamaista" tiivisteliimaa. Silikoniliimoja ei mielestäni kannata käyttää ollenkaan (ainoastaan vesiletkujen liitoksissa, ja ei mielellään sielläkään); pitää vähän aikaa ja sitten alkavat vuotamaaan (öljy pääsee kuivuneen silikonin läpi: jotenkin tuntuu, jotta silikoni ei ole oikein mihinkään pätevää ainetta). Tosin tuossa "tervaliimassa" on se huono puoli, että venttiilikopat ja ym. osat joutuu irroittamaan kumivasaran avulla, kun ne tarttuu kiinni aika hyvin. :?
gepardi
 
Viestit: 926
Liittynyt: 15 Loka 2004, 01:11
Paikkakunta: Kuhmo

ViestiKirjoittaja V6 » 27 Elo 2005, 17:51

Kannattaa käyttää noissa kopissa 2,9 tiivisteitä,ovat paljon parempia kuin 2,8 tiivisteet.En ole saanut niitä varaosakaupoista, on pitänyt ostaa Hopalta.

Mun 2,3 mootorissa on alukopat 2,9 moottorista.
Niissä on tosiaan yksi ylimääräinen pultinreikä pakosarjan puolella.
Siihen voi laittaa vaikka sikaflexillä kiinni pultin ettei jengi ihmettele,näyttää viisaammalta.
V6
 
Viestit: 143
Liittynyt: 07 Syys 2004, 17:28
Paikkakunta: Vantaa


Paluu TEKNIIKKA

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa