Remmitetty V6
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Eli toisin sanottuna, jos et valmiiksi jo edes tiedä mitä pitää hankkia ja tehdä tuollaisen projektin läpiviemiseksi, siten että se vieläpä toimii, niin kannattaa unohtaa koko homma alkuunsa....paitsi jos on niin paksu lompakko, että voi vieraalla teetättää koko homman, niin anna palaa vaan.
Tämä ohjeistus pätee kaikenlaiseen auton rakentamiseen.
Näitä on nähty niin paljon sellaisia projekteja, joissa on alun alkaen haukattu liian iso pala nieltäväksi ja sitten jää vehkeet seisomaan tai ne myydään keskeneräisenä pois kun ei siitä rakentamisesta sitten tullutkaan mitään.
Tämä ohjeistus pätee kaikenlaiseen auton rakentamiseen.
Näitä on nähty niin paljon sellaisia projekteja, joissa on alun alkaen haukattu liian iso pala nieltäväksi ja sitten jää vehkeet seisomaan tai ne myydään keskeneräisenä pois kun ei siitä rakentamisesta sitten tullutkaan mitään.
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Totta! Tietysti jos sulla on pukissa STD koossa valmiiksi sopivalla puristuksella oleva moottoriisoatlas kirjoitti:Eli toisin sanottuna, jos et valmiiksi jo edes tiedä mitä pitää hankkia ja tehdä tuollaisen projektin läpiviemiseksi, siten että se vieläpä toimii, niin kannattaa unohtaa koko homma alkuunsa....paitsi jos on niin paksu lompakko, että voi vieraalla teetättää koko homman, niin anna palaa vaan.
Näitä on nähty niin paljon sellaisia projekteja, joissa on alun alkaen haukattu liian iso pala nieltäväksi ja sitten jää vehkeet seisomaan tai ne myydään keskeneräisenä pois kun ei siitä rakentamisesta sitten tullutkaan mitään.
hyvillä kansilla niin voihan sen siihen tehdä. Mutta rahaa kannattaa varata jokunen tonni jollet
meinaa ostaa kaikki käytettynä, itse säätää ja kasata megaa.
Remmiahtimeen kannattaa jo varata joku 300-1000€.... "uutena" Käytettynä saa toki halvammalla
mutta sen melkein unohtaisin... Imusarjat ja sähköhilppeet maksaa sen 1000€....
Nokka-akseli on varmaan tässä tapauksessa tietää myös. Millaisella luonteella olevaa moottoria
haetaan ja onko polttoaineen kulutuksella mitään merkitystä?
Itsellä taisi palaa mekaanisen ruiskutuksen muuttamisesta sähköiseksi joku 2000-3000€ kaikkineen rahaa hommaan. Jouduin ostamaan imusarjan takia koko moottorin, joten se ehkä nosti vähän hintaa...
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
- Kullanderi
- Viestit: 671
- Liittynyt: 30 Marras 2007, 16:23
- Paikkakunta: Kesälahti
Olenko jossain vaiheessa sanonu että aion tämmösen rakentaa? Mistäs sinä tosiaan tiedät onko minulla rahaa varattuna vaikka 10000e tämmöseen projektiin ja ajattelen hommata osat valmiiksi itse ja teetättää jollain muulla? Pitääkö sun aina avautua jos joku kysyy neuvo johonki tai ei tiedä jotain? Et varmaan sinäkään ole kaikkea tienny kun olet autoharrastuksen alottanu... Toiset sentään neuvoo asiallisestiisoatlas kirjoitti:Eli toisin sanottuna, jos et valmiiksi jo edes tiedä mitä pitää hankkia ja tehdä tuollaisen projektin läpiviemiseksi, siten että se vieläpä toimii, niin kannattaa unohtaa koko homma alkuunsa....paitsi jos on niin paksu lompakko, että voi vieraalla teetättää koko homman, niin anna palaa vaan.
Tämä ohjeistus pätee kaikenlaiseen auton rakentamiseen.
Näitä on nähty niin paljon sellaisia projekteja, joissa on alun alkaen haukattu liian iso pala nieltäväksi ja sitten jää vehkeet seisomaan tai ne myydään keskeneräisenä pois kun ei siitä rakentamisesta sitten tullutkaan mitään.
Kullanderi kirjoitti:Olenko jossain vaiheessa sanonu että aion tämmösen rakentaa? Mistäs sinä tosiaan tiedät onko minulla rahaa varattuna vaikka 10000e tämmöseen projektiin ja ajattelen hommata osat valmiiksi itse ja teetättää jollain muulla? Pitääkö sun aina avautua jos joku kysyy neuvo johonki tai ei tiedä jotain? Et varmaan sinäkään ole kaikkea tienny kun olet autoharrastuksen alottanu... Toiset sentään neuvoo asiallisestiisoatlas kirjoitti:Eli toisin sanottuna, jos et valmiiksi jo edes tiedä mitä pitää hankkia ja tehdä tuollaisen projektin läpiviemiseksi, siten että se vieläpä toimii, niin kannattaa unohtaa koko homma alkuunsa....paitsi jos on niin paksu lompakko, että voi vieraalla teetättää koko homman, niin anna palaa vaan.
Tämä ohjeistus pätee kaikenlaiseen auton rakentamiseen.
Näitä on nähty niin paljon sellaisia projekteja, joissa on alun alkaen haukattu liian iso pala nieltäväksi ja sitten jää vehkeet seisomaan tai ne myydään keskeneräisenä pois kun ei siitä rakentamisesta sitten tullutkaan mitään.
Onko luetun ymmärtämisessä jotakin vikaa?....selvästi kirjoitin, että jos on paksu lompakko niin, anna palaa....Suomessa on sananvapaus.
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
- Kullanderi
- Viestit: 671
- Liittynyt: 30 Marras 2007, 16:23
- Paikkakunta: Kesälahti
Ihan hyvä olis tietää että mihin koneeseen se remmi olis tarkotus laittaa, ainakaan minä en tiä mitä varakoneita kelläkin on.
Ruiskuunhan se helpoin on tehä ja saada jotenki toimimaan. Jos ite alkasin tekemään pienellä budjetilla niin hommaisin käytetyn M45:sen purku mersusta siivapyörineen ja putkineen + ahto-ohjattu lisärikastuspiiri.
Ruiskuunhan se helpoin on tehä ja saada jotenki toimimaan. Jos ite alkasin tekemään pienellä budjetilla niin hommaisin käytetyn M45:sen purku mersusta siivapyörineen ja putkineen + ahto-ohjattu lisärikastuspiiri.
Älä ota sitä niin vakavasti!
Scorpio 2.9 at -91 coupe
Scorpio 2.9 at -91 coupe
- Kullanderi
- Viestit: 671
- Liittynyt: 30 Marras 2007, 16:23
- Paikkakunta: Kesälahti
2.9 Boa/Bob ja 2.8 olen törmännyt remmiahdettuna. Samoin 3.0 Essex remmiahdettuna...Kullanderi kirjoitti:2,6 Cologne ja tosiaan jos toi oli puolikas heitto että semmosta olisin rakentamassa saatika laittamassa mihinkään mutta mielenkiinnosta rupesin kyselemään onko mahdollista toteuttaa
http://www.suomencaprit.fi/foorumi/gara ... age_id=199
http://www.suomencaprit.fi/foorumi/gara ... age_id=135
http://www.suomencaprit.fi/foorumi/gara ... age_id=180
2.8:sta ei ole kuvia, mutta muistaakseni remmi oli otettu 3.8 litraisesta jenkistä jotain vuosimallia -90.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
- SporttiJanne
- Viestit: 100
- Liittynyt: 27 Heinä 2004, 08:34
- Paikkakunta: Kyrö, Pöytyä (Turun lähellä)
- Viesti:
Olen muutaman ahdetun Colognenkin tehnyt ja tuossa huono kuva yhdestä Sporttiauton FB:ssa:
https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... e=551DA8AA
https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... e=551DA8AA
Esittelyvideo: Klikkaa!
Säädöt ja mittaukset 4-vetodynolla, moottorinohjainlaitteet, moottorien tasapainotukset ja muut alan osat ja palvelut: Sporttiauto.fi
Säädöt ja mittaukset 4-vetodynolla, moottorinohjainlaitteet, moottorien tasapainotukset ja muut alan osat ja palvelut: Sporttiauto.fi
- Polara1970
- Viestit: 47
- Liittynyt: 22 Tammi 2009, 04:51
Tuossa ylimmän linkin kuvassa on Eatonin M90 rootsi. Tämä kirja sanoo (tai ainakin tuon vanhempi painos joka mulla on) http://www.alfamer.fi/complete-guide-st ... 20989.html että sitä olisi käytetty 1989-93 3.8 v6 Thunderbird Super Coupessa ja Coucar XR7:ssa, ja vuosina 1992-95 on käytetty uudempaa kulmikkaalla imuaukolla olevaa, jossa hivenen parempi hyötysuhde. Eli tällainen http://www.capa.com.au/pics/eaton_M90_drawing.gifVermilion kirjoitti:
2.9 Boa/Bob ja 2.8 olen törmännyt remmiahdettuna. Samoin 3.0 Essex remmiahdettuna...
http://www.suomencaprit.fi/foorumi/gara ... age_id=199
http://www.suomencaprit.fi/foorumi/gara ... age_id=135
http://www.suomencaprit.fi/foorumi/gara ... age_id=180
2.8:sta ei ole kuvia, mutta muistaakseni remmi oli otettu 3.8 litraisesta jenkistä jotain vuosimallia -90.
Joten veikkaisin että mainitsemassasi 2.8 koneessa, josta ei ollut kuvaa, on sama ahdin kuin tuossa ylimmän linkin kuvassa.
Kirjan mukaan myös Buickin 3.8 v6 moottorissa on käytetty M62:sta vuosina 1992-95 ja joskus myöhemmin M90:stä, mutta noissa Buickin Eatoneissa on läppärunko samaa valua ahtimen kuoren kanssa (ainakin kirjan kuvan mukaan), joten ovat selvästi pitempiä.
No nyt Mua syytetään ihan turhaan, nostan kunnianloukkaussyytteen Ite kirjoittelen aina asiallisesti, joskin promillet joskus sotkee ajatuksen juoksunWalttu kirjoitti:Tällä foorumilla saa tottua siihen et ihan sama mitä kysyt niin kohta joku repii turpaansa. Yleensä se on isoatlas taikka
Mois.....
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Itseasissa ihan sama mitä kukakin kirjoittaa kunhan ei kommentoi ns. loukkaavasti tai pilaa toisten myynti-ilmoituksia huutelulla.
Tähän juttuun liittyen, mitenkäs tollanen Daimler-Mercedes-Benz tyyppinen remmiahdin? Varmaan ihan sopiva olisi
kooltaan.
1.8, 2.0 tai 3.2 remmiahdin niistä varmaan noita kompressori mersuja löytyy suomesta melko helpolla?
~200/350 heppaa noista kahdesta saa noin.
Tähän juttuun liittyen, mitenkäs tollanen Daimler-Mercedes-Benz tyyppinen remmiahdin? Varmaan ihan sopiva olisi
kooltaan.
1.8, 2.0 tai 3.2 remmiahdin niistä varmaan noita kompressori mersuja löytyy suomesta melko helpolla?
~200/350 heppaa noista kahdesta saa noin.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!