Etupalkki

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

no viipo väitti jossain kohtaa ettei tarvi edes ohjata itse :D
..jos tahtoo suoraan mennä.
kyllähän yleensä ottaen voinee olettaa että vuosien varrella kehitys
menee parempaan suuntaan...toivottavasti ainakin ja varmaan asiasta riippuen.
Taunus Maximus =)
Tomi
Viestit: 636
Liittynyt: 06 Syys 2007, 17:12
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Tomi »

ymmärsikö oikein,että 2- ja 3-koristen etukelkka käy 1-koppaseen,mutta ei toisin päin?
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Kyl se I-koppasen kelkka käy uudempiinkin, pyöränkulmat vaan muuttuu. En sitte tiedä et kuinka vaikuttaa ajo-ominaisuuksiin?
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Tomi
Viestit: 636
Liittynyt: 06 Syys 2007, 17:12
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Tomi »

Mutta kuitenkin minkä tahansa taunuksen kelkka käy 1-koriseen?
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Tomi kirjoitti:Mutta kuitenkin minkä tahansa taunuksen kelkka käy 1-koriseen?
Tässä oletuksessa olen ja voin sanoa niin täydellisen tietämättömyyden antamalla varmuudella :D
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Tomi
Viestit: 636
Liittynyt: 06 Syys 2007, 17:12
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Tomi »

Hyvä että tuli varmaa faktaa :lol: !
Oli vaan tarkotus hommata irtokelkka jostain,hiekkapuhaltaa ja maalata osat,heittää uudet puslat ja
heittää koko kelkka kerralla alle. Vituttas vaan aika raakasti jos kelkka ei sit käviskään...
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Tossa kuvassa näkyy noita vanhemman ja uudemman etukelkan mittaeroja: http://www.taunusfinland.com/galleria/a ... _ja_82.JPG

Eipä niissä paljon näy eroja olevan.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

Olikohan Foodismi-GT joka mainitsi mulle että mk-uudempi ei
menny ihan ongelmitta Mk1:en.
Puslien sovituksessa jotain..olis edelleen ok-kuntonen etukelkka(Mk3)
jouten mutta Porvoosta Jyväskylään on hitusen matkaa..
Taunus Maximus =)
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

On mullakii toi yks I-koppasen etukelkka ylimääräsenä mut se on semmosta mallia et siin ei oo kallistuksenvakaajaa eikä oo koskaan ollutkaan.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Tomi
Viestit: 636
Liittynyt: 06 Syys 2007, 17:12
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Tomi »

joo,on vähän liikaa matkaa.Jos jollain tässä lähempänä lojuu nurkissa ylimääränen,niin voisin noutaa pois..
ei ole muuta väliä kun,että ei olis läpilaho eikä ropeliks ajettu
Avatar
Sumu
Viestit: 1523
Liittynyt: 12 Elo 2004, 17:25
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sumu »

Kyl se kelkka menee mut tarvii vähä välyksiä prikoilla tarkennella...
Sedan GT '73
Avatar
foodismi-gt
Viestit: 56
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 13:28
Paikkakunta: punkalaidun

Viesti Kirjoittaja foodismi-gt »

kyllä ne keskenään sopii paikoilleen .mut uudemmissa etukelkoissa on ne "haarukat" mihin runkopuslat tulee
leveämmät.mut prikoillahan saa sieltä välykset pois.
sumulla ollut samat ongelmat varmaan kun mulla.en heti sitä eroa huomannut
autosta tuli aivan karmea ajettava.....mut rikkojen lisäyksen jälkeen parani vähän.... 8)
muttta ei ole vieläkään tarpeeksi hyvä.etukelkka menee vaihtoon lähiaikana. :!:
samalla tarvii laittaa kovemmat puslat ...niillä saa paremman ajettavuuden.
kerran taunus AINA taunus !!!!!!! muutaman fordin voimalla??
Tomi
Viestit: 636
Liittynyt: 06 Syys 2007, 17:12
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Tomi »

jos kerran kiinnityspisteet on muuten samoissa paikossa,niin se haarukan leveys ei ole ongelma.
Olikin tarkotus sorvata kovat puslat alumiinista kelkan ja rungon väliin.
Jättää sitten vaan enemmän kaulusta pusliin,niin ei tartte rikoilla pelata.
Avatar
Sumu
Viestit: 1523
Liittynyt: 12 Elo 2004, 17:25
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sumu »

taaemmat kiinnityskorvat on eri korkeudella, eli kelkan takapää nousee sentin pari, maavaraa aah!
Sedan GT '73
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Sumu kirjoitti:taaemmat kiinnityskorvat on eri korkeudella, eli kelkan takapää nousee sentin pari, maavaraa aah!
Kummassa on korvat/reiät alempana ja kummassa ylempänä??? Toihan vaikuttaa ohjauksen jäykkyyteen/herkkyyteen koska pyörien kulmat muuttuu.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Vastaa Viestiin