2.0/2.6 tasapaino erot
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
2.0/2.6 tasapaino erot
Itellä 2.6 tärisevä Taunus,vikaa olen hakenut
luonnollisesti kartaanista.
Mutta ny hokasin,että tuohan tärisee jo
ilman ajamista.
Kumityynytkin pitäs olla kunnossa,mutta
about 1500 kierroksilla paikallaan tärinät
tulee jo esille.
Niimpä aattelinkin,että jos 2.0 laatikkoon
laitetaan suoraan 2.6 kone,niin oiskohan tuossa
vauhtipyörän/turbiinin painotuksessa eroja.
Just samanlaiset tärinät tuli meinaan,kun laitoin
kasi koneesen kutosen vauhtipyörän ja
painotus oli erinlainen.
Liekkö kellään kokemuksia?
luonnollisesti kartaanista.
Mutta ny hokasin,että tuohan tärisee jo
ilman ajamista.
Kumityynytkin pitäs olla kunnossa,mutta
about 1500 kierroksilla paikallaan tärinät
tulee jo esille.
Niimpä aattelinkin,että jos 2.0 laatikkoon
laitetaan suoraan 2.6 kone,niin oiskohan tuossa
vauhtipyörän/turbiinin painotuksessa eroja.
Just samanlaiset tärinät tuli meinaan,kun laitoin
kasi koneesen kutosen vauhtipyörän ja
painotus oli erinlainen.
Liekkö kellään kokemuksia?
Samanlaista tärinää mulla on ollu joka Taunuksessa, riippumatta onko ollu OHC tai V6. Lähes kaikkiin koneisiin on kyllä vaihdettu vauhtipyörä automaatin vetolevyn/turbiinin tilalle... Jotain häikkää noiden tasapainotuksien kanssa täytyy olla!
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
V6 on tarkka siitä mitkä romppeet sillä on sisällä !
Eli jos on vaihtanut joko vauhtipyörän, männät, kanget tai limpun jostain muusta V6 niin eipä välttämättä ole tasapainossa.
Tehtaalla kaikki tasapainotetaan sille yksilölle.. en tiedä tasapainottaako ne vielä erikseen ??
Varsinkin vauhtipyörä ja limppu taitaavat olla ne ongelmat..
saa nähä millainen ravistin omasta V6 tulee kun kaikki osat ovat eri vehkeistä
Eli jos on vaihtanut joko vauhtipyörän, männät, kanget tai limpun jostain muusta V6 niin eipä välttämättä ole tasapainossa.
Tehtaalla kaikki tasapainotetaan sille yksilölle.. en tiedä tasapainottaako ne vielä erikseen ??
Varsinkin vauhtipyörä ja limppu taitaavat olla ne ongelmat..
saa nähä millainen ravistin omasta V6 tulee kun kaikki osat ovat eri vehkeistä
Fix or Repair Daily
Ford Taunus 17m -66/67 2.3 V6 automatic
Ford Capri -75/77 2.3 V6
Ford Taunus 17m -66/67 2.3 V6 automatic
Ford Capri -75/77 2.3 V6
Soittelin joskus vuosi sitten Tammer-dieseliin ja sieltä kerrottiin ettäcologne kirjoitti:V6 on tarkka siitä mitkä romppeet sillä on sisällä !
Eli jos on vaihtanut joko vauhtipyörän, männät, kanget tai limpun jostain muusta V6 niin eipä välttämättä ole tasapainossa.
Tehtaalla kaikki tasapainotetaan sille yksilölle.. en tiedä tasapainottaako ne vielä erikseen ??
Varsinkin vauhtipyörä ja limppu taitaavat olla ne ongelmat..
saa nähä millainen ravistin omasta V6 tulee kun kaikki osat ovat eri vehkeistä
v6 kampuran tasapainotus olisi aika kinkkinen juttu ja yks firma suomessa tekee niitä(jossain etelässä se oli ). Samalla hän kertoi myös ettei sitä tarvi taspainottaa ellei vaihda jotain toisia osia esim juuri mäntiä yms että paino muuttuu.
-vk- (astriel)
Luin tuolta vanhemmasta topicista seuraavaa, lainaus Tero_s kirjoituksesta:Herkko kirjoitti:No vidu,pitääkin varmaan sitte hakea
vikaa "jostain"muualta.?
Mutta hyvä kun kerroitte ko.kokemuksista,
nythän tuonki tietää.
V6 on sisäisesti tasapainossa oleva kone. (ne jotka eivät muuten usko voivat lukea Sven Pruett:n opusta ford 60deg v6-engines sivut 127-130) Se tarkoittaa että kampiakselin ja vauhtipyörän voi ja ne pitääkin pruett:n mukaan tasapainottaa erikseen.
Dampperia tulisi käyttää kaikissa V6:ssa vähentämään vääntövärähtelyä.
Mulla on myös käytännön kokemusta siitä ettei kevyempi vauhtipyörä tee V6 moottorista tärisevää. Kevennetty vauhtipyörä on tietenkin tasapainotettava.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Anonymous kirjoitti:Soittelin joskus vuosi sitten Tammer-dieseliin ja sieltä kerrottiin ettäcologne kirjoitti:V6 on tarkka siitä mitkä romppeet sillä on sisällä !
Eli jos on vaihtanut joko vauhtipyörän, männät, kanget tai limpun jostain muusta V6 niin eipä välttämättä ole tasapainossa.
Tehtaalla kaikki tasapainotetaan sille yksilölle.. en tiedä tasapainottaako ne vielä erikseen ??
Varsinkin vauhtipyörä ja limppu taitaavat olla ne ongelmat..
saa nähä millainen ravistin omasta V6 tulee kun kaikki osat ovat eri vehkeistä
v6 kampuran tasapainotus olisi aika kinkkinen juttu ja yks firma suomessa tekee niitä(jossain etelässä se oli ). Samalla hän kertoi myös ettei sitä tarvi taspainottaa ellei vaihda jotain toisia osia esim juuri mäntiä yms että paino muuttuu.
-vk- (astriel)
GT-Motor, Helsinki
Yks kaveri tasapainotti kampuroita ihan ite, joiltain jokkismieheltä oli oppinnu. Ei sillä ollu mitään laitteita, käsipelillä vaan
Luulis et R-koneistus Keravalla myös tekis noita tasapainotuksia?
On vaan kuulemma kallis paikka?
Luulis et R-koneistus Keravalla myös tekis noita tasapainotuksia?
On vaan kuulemma kallis paikka?
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Nostetaan aihetta ylös.
Onko Colkki koneiden vauhtipyörä kaikissa sama?
Olisi tarjolla tuohon minun turbo prokkis 2800 Colkki koneeseen foorumilaiselta 2300 Colkin vauhtipyörä.
Eli,
Sopiiko Cologne 2,3 V6 vauhtipyörä Cologne 2,8i V6 koneeseen?
Kiitos
-Hessu-
Onko Colkki koneiden vauhtipyörä kaikissa sama?
Olisi tarjolla tuohon minun turbo prokkis 2800 Colkki koneeseen foorumilaiselta 2300 Colkin vauhtipyörä.
Eli,
Sopiiko Cologne 2,3 V6 vauhtipyörä Cologne 2,8i V6 koneeseen?
Kiitos
-Hessu-
Ford Capri 2.9EFI Turbo Mk3 -79
Ford Thunderbird -92
Kawasaki ZX14 -06
Ford Thunderbird -92
Kawasaki ZX14 -06