2.0/2.6 tasapaino erot

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

hessu75
Viestit: 190
Liittynyt: 13 Tammi 2012, 11:40
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

Jeps,

Toista viestiketjua kanssa tavasin ja siellä taisi Mois kertoa, että on 2300 ja 2800 sama vauhtipyörä.

Tulee Briteistä kytkin ja paineasetelma, ja Tuusulasta foorumilselta nähtävästi sitten vauhtipyörä.

Vinkkejä, missä PK seudulla edukkaasti koneistaa vauhtipyörän? Ihan vain pinta saada käyttökuntoon.

Tietysti vinkkejä vastaanotetaan kevennyksiä tekevään pajaan kanssa, jossa oikeasti osataan homma.

R-koneistus tiedetään, mutta hinnat taitaa olla siellä korkeat.

-Hessu-
Ford Capri 2.9EFI Turbo Mk3 -79
Ford Thunderbird -92
Kawasaki ZX14 -06
Vermilion
Viestit: 1639
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

Po metalli tekee sulle vauhtiksen kokonaan uuden ~ 350€ teräksinen kevennetty kuhan hankit vaan sen hammaskehän vanhasta, muuten hinta oli jotain yli 500...
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
hessu75
Viestit: 190
Liittynyt: 13 Tammi 2012, 11:40
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

Budjetilla rakennellaan, nin tuollainen hi-po vauhtis on nyt tarpeeton.
Kiitos vinkistä kuitenkin.
Joskus sitten kun olen rikas, kaunis ja suosittu.

Nyt mennään orkkis vauhtiksella ja koneistetaan sellainen halutuksi.

-Hessu-
Ford Capri 2.9EFI Turbo Mk3 -79
Ford Thunderbird -92
Kawasaki ZX14 -06
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Just yhten päivän kattelin et mun yhes 2.3 konees on se pienempi kytkin eli 215 millinen. Joku nähtäväst vaihtannu 2.0 V6 vauhtipyörän ja kytkimen. Joten, ei voi aina olla varma et on just oikeenlainen se vauhtipyörä :)
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
duster73
Viestit: 598
Liittynyt: 25 Tammi 2007, 18:37
Paikkakunta: Ristiina

Viesti Kirjoittaja duster73 »

gt-motor ainakin tekee helsingissä.monikin koneistamo tekee tasapainoituksia,mutta v-koneita ei niinkään moni.se kun tarvii ne vastapainot.eli mukaan tarvii ainakin yhden veivin ja männän.muiden osien lisäksi siis.
Subaru Impreza 2,0 -98
Dodge Dart 273 -66
Ford Taunus -78
Ford Capri -69
Ford Cortina 4d 1,6 -70
Ford Cortina 5d Estate 1,6 -69
Ford Escort -74
Ford Anglia -65 x2
Plymouth Duster -73 360
Ford Taunus 17m p5 3d Turnier -68 2,3
Avatar
SporttiJanne
Viestit: 100
Liittynyt: 27 Heinä 2004, 08:34
Paikkakunta: Kyrö, Pöytyä (Turun lähellä)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SporttiJanne »

V-koneiden ja vauhtipyörien - sekä muidenkin koneiden tasapainotukset onnistuu täällä:
http://sporttiauto.com/index.php?p=tasapainotukset

Fordin V6-koneet ovat lähellä sydäntämme ;)
Esittelyvideo: Klikkaa!
Säädöt ja mittaukset 4-vetodynolla, moottorinohjainlaitteet, moottorien tasapainotukset ja muut alan osat ja palvelut: Sporttiauto.fi
Vastaa Viestiin