2.6 V6 kysymyksiä
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
2.6 on tehty venekäyttöön -60 luvun lopulla turbolla ja ilmeisesti myös ilman. Sitä en tiedä miten paljon venemoottori eroaa autosta mutta tuskin paljon.
Mä lähtisin liikeelle peltisarjoilla ja kannenlaskulla 1mm ja isommalla kaasarilla aluksi.
Toi nokka homma saattaa vetää kierrosalueen venekäytössä vituilleen.. tai sitten compcamssin vääntönokka mutta tehoa se ei tuone lisää.
Mä lähtisin liikeelle peltisarjoilla ja kannenlaskulla 1mm ja isommalla kaasarilla aluksi.
Toi nokka homma saattaa vetää kierrosalueen venekäytössä vituilleen.. tai sitten compcamssin vääntönokka mutta tehoa se ei tuone lisää.
Fix or Repair Daily
Ford Taunus 17m -66/67 2.3 V6 automatic
Ford Capri -75/77 2.3 V6
Ford Taunus 17m -66/67 2.3 V6 automatic
Ford Capri -75/77 2.3 V6
Mikäs tämän lisäaineen nimi on tai tuotemerkki? Saa varmaan tarvikeliikkeistä? Nuita venttiilin seetejä nyt ei varmaan kannata mennä laittelemaan kun kone on kuitenkin ihan uusi? Ajelis nyt kuitenkin jonku aikaa sillä. Vai saako se lyijyttömän käyttö ilman lisäainetta pahojakin vaurioita aikaan?janzamar kirjoitti:lisäainetta pitäis vähintään käyttää,ja oon kuullu huhupuheita että kolminkertainen määrä ohjeeseen verrattuna,mutta pakoseetit voi laittaa
teräsmalliset,jonkun noin 40 euroa reikä kuulemma kustannukset,joku klubilainen jossain välissä oli joltain koneistamolta kysellyt..
ja kansien lasku lisää vähän puristuksia tietenkin.
En ole mikään asiantuntija näissä venejutuissakaan mutta kai se nyt jonku verran lujempaa kulkee jos kone jaksaa pyörittää sitä jyrkintä impelleriä. Mitä jyrkempi impelleri niin sitä enemmänhän sitä vettä tulee sieltä turpiinista ja luulis sen sitten kulkevan lujempaakin. Mutta pitää testata vaikka ens kesänä jos on tehoja millä kokeilla...Anonymous kirjoitti:Vaikutaako 20 hp veneen kulkuun juurikaan?Veneen nopeuden ratkaisee aika paljon veneen runkonopeus.Vaikka tehontuplaisi ei nopeus nouse kovin paljon,jos vene on V pohjavene.
Tuo kannenlaskuhan on suht helppo operaatio toteuttaa, kannet irti ja venttiilit sun muut hilut pois ja moottorikoneistamolle vaan jyrsimeen. Pitääpä tonkia tuon moottorin puristussuhde jostain ja laskeskella miten se muuttuu tuolla kannen laskemisella. Tai jos jollakin on tiedossa jo valmiiksi niin kertoa toki saa.cologne kirjoitti:2.6 on tehty venekäyttöön -60 luvun lopulla turbolla ja ilmeisesti myös ilman. Sitä en tiedä miten paljon venemoottori eroaa autosta mutta tuskin paljon.
Mä lähtisin liikeelle peltisarjoilla ja kannenlaskulla 1mm ja isommalla kaasarilla aluksi.
Toi nokka homma saattaa vetää kierrosalueen venekäytössä vituilleen.. tai sitten compcamssin vääntönokka mutta tehoa se ei tuone lisää.
Mites se tuo peltisarja sitten? Tuolahan aiemmin postasin linkin missä oli kuvia veneestä jne... Nythän siinä on suorat putket, jotka varmaan virtaavan niin hyvin kuin mahdollista? Minkälainen sen peltisarjan tuossa pitäisi olla, että siitä olisi jotain hyötyä?
Putkistonhan täytyy olla jäähdytetty muuten konehuone sulaa kyllä alta aika yksikön.
Minkälaista kaasutinta sinä suosittelisit tuohon? Aiemminhan tuolla suositeltiin tätä kaasutinta. Weber 38/38 DGMS kaasarin: http://www.freetechnics.fi/weberkor.htm
Niin ja kiitoksia vain kaikille tähän mennessä vastanneille
Mitä jyrkempi impelleri niin sitä enemmänhän sitä vettä tulee sieltä turpiinista ja luulis sen sitten kulkevan lujempaakin. Mutta pitää testata vaikka ens kesänä jos on tehoja millä kokeilla...[/quote]
Se on vesijetti, ei turpiini, virallisesti...eikä oo ees saivartelua tämä..
Se on vesijetti, ei turpiini, virallisesti...eikä oo ees saivartelua tämä..
Taunus on luonnollinen asia
Joo kansien lasku on helppo mulla yks tuttu otti peräti 20 euroo/ kansiRaine kirjoitti:Tuo kannenlaskuhan on suht helppo operaatio toteuttaa, kannet irti ja venttiilit sun muut hilut pois ja moottorikoneistamolle vaan jyrsimeen. Pitääpä tonkia tuon moottorin puristussuhde jostain ja laskeskella miten se muuttuu tuolla kannen laskemisella. Tai jos jollakin on tiedossa jo valmiiksi niin kertoa toki saa.cologne kirjoitti:2.6 on tehty venekäyttöön -60 luvun lopulla turbolla ja ilmeisesti myös ilman. Sitä en tiedä miten paljon venemoottori eroaa autosta mutta tuskin paljon.
Mä lähtisin liikeelle peltisarjoilla ja kannenlaskulla 1mm ja isommalla kaasarilla aluksi.
Toi nokka homma saattaa vetää kierrosalueen venekäytössä vituilleen.. tai sitten compcamssin vääntönokka mutta tehoa se ei tuone lisää.
Mites se tuo peltisarja sitten? Tuolahan aiemmin postasin linkin missä oli kuvia veneestä jne... Nythän siinä on suorat putket, jotka varmaan virtaavan niin hyvin kuin mahdollista? Minkälainen sen peltisarjan tuossa pitäisi olla, että siitä olisi jotain hyötyä?
Putkistonhan täytyy olla jäähdytetty muuten konehuone sulaa kyllä alta aika yksikön.
Minkälaista kaasutinta sinä suosittelisit tuohon? Aiemminhan tuolla suositeltiin tätä kaasutinta. Weber 38/38 DGMS kaasarin: http://www.freetechnics.fi/weberkor.htm
Niin ja kiitoksia vain kaikille tähän mennessä vastanneille
1 mm on hyvä silloin ei tarttene vielä puuttua imusarjaan.
Jos ottaa enempi niin joutuu ottaa sitten myös imusarjasta jotta menee kunnolla paikalleen.
(Mulla on otettu 1,5 mm ja periaatteessa pitäs ottaa nyt imusarjasta, mutta kokeilen miten se korkkitiiviste pitää)
Alkukäyrät vaikuttaa tossa peltisarjoissa paljon eli kaikki ovat yhtäpitkiä ja yhtä paksuja eikä ole lysmyjä !
Mutta hintaa tulee jos pitää olla vedenkierto -> jäähdytys ??.
38 dgms on hyvä siihen hommaan.. freetechnisltä saa myös hyviä ideoita kun rohkeesti kyselee.
http://www.sunpoint.net/~mmodel/viritys.htm
tossa on mun lörinöitä asiasta
Fix or Repair Daily
Ford Taunus 17m -66/67 2.3 V6 automatic
Ford Capri -75/77 2.3 V6
Ford Taunus 17m -66/67 2.3 V6 automatic
Ford Capri -75/77 2.3 V6
Juu tulipa kysyttyä tuossa se kansien laskukin ku kaverilla on sorvaamo niin sano, että tuoppas kannet tänne niin eiköhän niistä lastu lähde. Vois kai sille konjakkipullon antaa tuosta hommasta.
Pitää kattoa miten innostuu tuossa talvella ja löytyykö paikkaa tässä syksyllä ja miten on vehkeitten kans niin jos tekis ite putket uusiksi. Omavalmisteet ne on nekin putket mitkä siellä nyt on.
Tarkotus olikin ottaa yhteyttä siihen Freetechnicsiin ja kysellä sieltä päin mielipidettä tuon koneen kutitteluun.
Miten muuten tuohon koneeseen on saatavilla tiivistesarjoja? Jos sen kannen madalluksen tekee niin uudet tiivisteethän sinne yläkertaan on laitettava. Meneekö metsästykseen vai vieläkö löytyy tuohon 2.6 kohtuudella?
Oli muuten mielenkiintoiset ja asiapitoiset kotisivut sinulla
Pitää kattoa miten innostuu tuossa talvella ja löytyykö paikkaa tässä syksyllä ja miten on vehkeitten kans niin jos tekis ite putket uusiksi. Omavalmisteet ne on nekin putket mitkä siellä nyt on.
Tarkotus olikin ottaa yhteyttä siihen Freetechnicsiin ja kysellä sieltä päin mielipidettä tuon koneen kutitteluun.
Miten muuten tuohon koneeseen on saatavilla tiivistesarjoja? Jos sen kannen madalluksen tekee niin uudet tiivisteethän sinne yläkertaan on laitettava. Meneekö metsästykseen vai vieläkö löytyy tuohon 2.6 kohtuudella?
Oli muuten mielenkiintoiset ja asiapitoiset kotisivut sinulla
Pistin kyselyä tuonne Freetechnicsin puolelle niin tuota Weberin 38/38 DGMS ne sieltä suosittelivat ja samalla oli puhetta tuosta kannen laskusta mitä myös pitivät hyvänä. Ainoana haitta puolena sanoivat, että moottorin voi käydä vähän kuumempana. No tällä hetkellä moottorin lämmöt ovat ~70 asteessa kun ajelee menemään.
Virinokassa ne kehotti olemaan varovaisia ettei laita liian kireää, se voi tehdä koneesta sopimattoman tähän käyttöön. Tarjosivat sellaista nokka-akselia, joka on katukäyttöön tarkoitettu vääntävä keppi, jonka paras toiminta-alue on 2500 - 5000 kierroksen tietämillä. Tuo kierrosalue sopii kuin nenä päähän tuohon veneeseen.
Kaasutin on kuulemma tilaustavaraa mutta pitääpä maanantaina kysästä mikä sillä on toimitusaika. Saisko sen nopeastikkin, sitten voisi harkita jos laittas sen vielä tälle kesää paikoilleen.
Virinokassa ne kehotti olemaan varovaisia ettei laita liian kireää, se voi tehdä koneesta sopimattoman tähän käyttöön. Tarjosivat sellaista nokka-akselia, joka on katukäyttöön tarkoitettu vääntävä keppi, jonka paras toiminta-alue on 2500 - 5000 kierroksen tietämillä. Tuo kierrosalue sopii kuin nenä päähän tuohon veneeseen.
Kaasutin on kuulemma tilaustavaraa mutta pitääpä maanantaina kysästä mikä sillä on toimitusaika. Saisko sen nopeastikkin, sitten voisi harkita jos laittas sen vielä tälle kesää paikoilleen.
Peukele löyty Capri foorumilta just tuommonen weberi mitä on suositeltu. Huomena meinas laittaa matkahuoltoon. Ens viikonloppuna isketään kiini ja katotaan miten vaikuttaa ja säädetään sytkä kohalle ja sun muuta. Samalla tuon varmaan veneen tänne Tornioon.
Sitten voi katella niitä lohkon merkintöjä ja pähkäillä mistäs tuo on peräisin.
Sitten voi katella niitä lohkon merkintöjä ja pähkäillä mistäs tuo on peräisin.
-
- Viestit: 1273
- Liittynyt: 10 Elo 2004, 19:59
- Paikkakunta: Huittinen