2.6 V6 kysymyksiä

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

ViestiKirjoittaja Mois » 22 Elo 2005, 22:27

On siitä ainakin väitteitä esitetty, et olis ohkasempi valu 2.3/2.6 lohkossa?
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
Mois
 
Viestit: 7787
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla

ViestiKirjoittaja Antti » 23 Elo 2005, 00:38

Herkko kirjoitti:Eikös tälle syksylle pitäs olla Tervolassa
suuri huutokauppa?


Millonkahan se on? Ja onkohan noita koneita siellä mahollisesti? :D
Taunus on luonnollinen asia
Antti
 
Viestit: 234
Liittynyt: 10 Elo 2004, 00:06
Paikkakunta: Kemi

ViestiKirjoittaja Antti » 23 Elo 2005, 01:00

mois13 kirjoitti:On siitä ainakin väitteitä esitetty, et olis ohkasempi valu 2.3/2.6 lohkossa?


Minä taas oon kuullu päinvastaista, että 2.3/2.6 ois tukevampi valu ko 2.8.. :roll:
Taunus on luonnollinen asia
Antti
 
Viestit: 234
Liittynyt: 10 Elo 2004, 00:06
Paikkakunta: Kemi

ViestiKirjoittaja Sumu » 23 Elo 2005, 03:34

Raine kirjoitti::D Peukele löyty Capri foorumilta just tuommonen weberi mitä on suositeltu. Huomena meinas laittaa matkahuoltoon. Ens viikonloppuna isketään kiini ja katotaan miten vaikuttaa ja säädetään sytkä kohalle ja sun muuta. Samalla tuon varmaan veneen tänne Tornioon.

Sitten voi katella niitä lohkon merkintöjä ja pähkäillä mistäs tuo on peräisin.


Mites veneen kanssa käytiin? Joko pääsit testaamaan?
Sedan GT '73
Avatar
Sumu
 
Viestit: 1503
Liittynyt: 12 Elo 2004, 17:25
Paikkakunta: Vaasa

ViestiKirjoittaja cologne » 23 Elo 2005, 10:42

Taunusmies Jussi kirjoitti:Onkos muuten 2.6 lohkon valu yhtä paksu kuin 2.8:n??
Meinaan tiedän yhden 2.6 missä suurimmat 2.8:n ylikokomännät että onko siinä enää seinämissä tavaraa enempää kuin nimeksi??


yhden A-blokin olen laikannut auki ja tämä yksilö oli porattu 91 mm ja reunoilla oli tavaraa 6..7 - 10 mm eli jos A-blokin poraa 94 mm jää tavaraa vähimmillään noin 5 mm.. ei se mitenkään hirveästi ole...
Fix or Repair Daily
Ford Taunus 17m -66/67 2.3 V6 automatic
Ford Capri -75/77 2.3 V6
cologne
 
Viestit: 202
Liittynyt: 26 Loka 2004, 15:20
Paikkakunta: Oulu, kiiminki

ViestiKirjoittaja cologne » 23 Elo 2005, 10:55

Raine kirjoitti:Pistin kyselyä tuonne Freetechnicsin puolelle niin tuota Weberin 38/38 DGMS ne sieltä suosittelivat ja samalla oli puhetta tuosta kannen laskusta mitä myös pitivät hyvänä. Ainoana haitta puolena sanoivat, että moottorin voi käydä vähän kuumempana. No tällä hetkellä moottorin lämmöt ovat ~70 asteessa kun ajelee menemään.

Virinokassa ne kehotti olemaan varovaisia ettei laita liian kireää, se voi tehdä koneesta sopimattoman tähän käyttöön. Tarjosivat sellaista nokka-akselia, joka on katukäyttöön tarkoitettu vääntävä keppi, jonka paras toiminta-alue on 2500 - 5000 kierroksen tietämillä. Tuo kierrosalue sopii kuin nenä päähän tuohon veneeseen.

Kaasutin on kuulemma tilaustavaraa mutta pitääpä maanantaina kysästä mikä sillä on toimitusaika. Saisko sen nopeastikkin, sitten voisi harkita jos laittas sen vielä tälle kesää paikoilleen.


joo freetecnisiltä olen kanssa saanut hyvää palvelua..
tommoset compcammssin nokat vois olla hyvät

http://www.powerandperformancenews.com/ ... gory_Code=
http://www.powerandperformancenews.com/ ... gory_Code=

noissa kannattaa olla tarkkana että ei ota liian suurella nokanlaakeri koolla. Näitä voi kysellä esim. www.racersplace.fi

hinnat on halpoja verrattuna esim. kentcamssiin
Fix or Repair Daily
Ford Taunus 17m -66/67 2.3 V6 automatic
Ford Capri -75/77 2.3 V6
cologne
 
Viestit: 202
Liittynyt: 26 Loka 2004, 15:20
Paikkakunta: Oulu, kiiminki

ViestiKirjoittaja Raine » 28 Elo 2005, 15:01

Sumu kirjoitti:
Raine kirjoitti::D Peukele löyty Capri foorumilta just tuommonen weberi mitä on suositeltu. Huomena meinas laittaa matkahuoltoon. Ens viikonloppuna isketään kiini ja katotaan miten vaikuttaa ja säädetään sytkä kohalle ja sun muuta. Samalla tuon varmaan veneen tänne Tornioon.

Sitten voi katella niitä lohkon merkintöjä ja pähkäillä mistäs tuo on peräisin.


Mites veneen kanssa käytiin? Joko pääsit testaamaan?


Joo testattu on aikoja sitten ero oli valtava koneen käynnissä ja kaikessa muussakin. Nopeudesta ei tiedä tuliko lisää kun ei ole mittaria mutta kone käy niin tasasesti tyhjäkäyntiä ja vastaa heti kaasuun ettei vielä ikinä ennen ole. Ja se tuossa eniten ihmetyttää, ettei kaasaria säädetty mitenkään. Nakattiin paikoilleen ja heti lähti käyntiin ja kaikki tuntu olevan kohalla. Onnistunut ostos oli ei muuta kuin kiitoksia vain kaikille neuvoja antaneille.
Raine
 
Viestit: 20
Liittynyt: 05 Elo 2005, 23:50
Paikkakunta: Tornio

Edellinen

Paluu TEKNIIKKA

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa