kysymys, tuplapyöreet lamput 2-koppaseen

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
astriel
Viestit: 832
Liittynyt: 05 Marras 2004, 23:05
Paikkakunta: Mouhijärvi (Mouhis)

kysymys, tuplapyöreet lamput 2-koppaseen

Viesti Kirjoittaja astriel »

Eli siis muutamissa kuvissa galleriassa on 2 koppasessa tuplapyöreet etuvalot.Meneekö kuinka helposti eli "heittämällä" vai joutuuko askartelemaan enemmänkin. Kysymys toisin esitettynä: jos on lamput ja pohjat valmiina niin meneekö asennukseen 20 min vai 6 tuntia. ?

-vk-
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Jos kerran pohjat on valmiina, ei kai niitä kauaa ruuvaa kiinni! Eria asia on sitten maskin tekeminen...
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
astriel
Viestit: 832
Liittynyt: 05 Marras 2004, 23:05
Paikkakunta: Mouhijärvi (Mouhis)

Viesti Kirjoittaja astriel »

mois13 kirjoitti:Jos kerran pohjat on valmiina, ei kai niitä kauaa ruuvaa kiinni! Eria asia on sitten maskin tekeminen...

niin mutta 1 koppasissa(mistä lamput on) on etureuna suorassa ja 2 koppasissa viistossa.

Ei oo oikein hyvä jos lamput sojottaa 45 astetta mettikköön.

-vk-
Avatar
Viipo
Viestit: 808
Liittynyt: 28 Loka 2004, 09:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Viipo »

suorat pohjapellithän ne on kakkoskoppasessakin
Pontiac Astre -77
Toyota LandCruiser -81
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Viipo kirjoitti:suorat pohjapellithän ne on kakkoskoppasessakin

jaahas, eli vois mennä suoraan heittämälläkin..

-vk- (astriel)
Miikka
Viestit: 284
Liittynyt: 20 Heinä 2004, 21:28
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Miikka »

Mä sanosin että käytännössä menee kuitenkin lähemmäs sitä kuutta tuntia. Kun alat sovittelemaan niitä uusia tuplaumpiopaketteja valojen taustapellissä oleviin aukkoihin, tuskin saat sopimaan ilman pientä viilaamista. Nimenomaan siinä tapauksessa, että todella haluat asentaa valot hyvin, symmetrisesti molemmin puolin ja että korkeussäädötkin pelaa ongelmitta.

Nimimerkillä kokemusta on...
Avatar
p3
Viestit: 1205
Liittynyt: 16 Tammi 2005, 20:18
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja p3 »

niinku kaikessa muussakin ne varmaan menee paikalleen tunnissa mutta hyvän saa 10 tunnissa.
Älä ota sitä niin vakavasti!

Scorpio 2.9 at -91 coupe
Tehro
Viestit: 1074
Liittynyt: 21 Loka 2004, 21:48
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tehro »

ainakin mulla taustoja onjoutunut vähä leikkelee uuteen malliin tosin suht kivuttomasti tollanen onnistuu
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Kaikki riippuu siitä onko peukalo keskellä kämmentä vai ei :lol:
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

mulla on ollu irtiruuvattavat palat kolmessa mk1:ssä?
ja kaapissa on vielä niitä paloja jos tahtoo ruuvata takasin..?
elikkä ei oo tarvinnu peltisaksiin koskea ollenkaan,sovitin kerran
jotain tuplaumpioita ja meni suoraan..
mk ja mk3 en oo kyllä kokeillukkaan.
Taunus Maximus =)
Avatar
astriel
Viestit: 832
Liittynyt: 05 Marras 2004, 23:05
Paikkakunta: Mouhijärvi (Mouhis)

Viesti Kirjoittaja astriel »

janzamar kirjoitti:mulla on ollu irtiruuvattavat palat kolmessa mk1:ssä?
ja kaapissa on vielä niitä paloja jos tahtoo ruuvata takasin..?
elikkä ei oo tarvinnu peltisaksiin koskea ollenkaan,sovitin kerran
jotain tuplaumpioita ja meni suoraan..
mk ja mk3 en oo kyllä kokeillukkaan.
Juu, vähän olen yrittänyt pysyä I-koppasissa ja nämä 2-koppaset on jääny vähemmälle. I-koppaseen menee plug & play mutta 2-koppasessa näyttää yhtäkkiä olevan erilainen se palkin rakenne mihin ne pohjat tulee kiinni.Sen vuoksi vähän kyselinkin että minkälainen työmaa siitä repeää..

-vk-
Vastaa Viestiin