OHC & V6 syylärit

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
jonezy
Viestit: 110
Liittynyt: 20 Tammi 2005, 00:38
Paikkakunta: Pori/Espoo
Viesti:

OHC & V6 syylärit

Viesti Kirjoittaja jonezy »

Mitäs eroja näissä on?
Ulkomitallisia?

Ei toi oharin syyläri taida sopia -75 taneen V6 motin kanssa?
Voisko joku tyhmää opettaa??
Oma galleria[Last update-15.8-05]
Avatar
Tuukka
Viestit: 180
Liittynyt: 28 Joulu 2004, 13:48
Paikkakunta: Salo / Espoo
Viesti:

Re: OHC & V6 syylärit

Viesti Kirjoittaja Tuukka »

jonezy kirjoitti:Mitäs eroja näissä on?
Ulkomitallisia?

Ei toi oharin syyläri taida sopia -75 taneen V6 motin kanssa?
Ylä- ja alavesiletkujen lähdöt ainakin on väärin päin. Joku jutteli jatkaneensa vaan letkuja ja ajelleensa ilosesti V6:lla ja 1600:n syylarilla, oisko ollu Mois? Muuten kai sopii suoraan...?
Taunus '73 2d sedan V6 2.8i
Pj
FTC Puheenjohtaja
Viestit: 1259
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 17:06

Re: OHC & V6 syylärit

Viesti Kirjoittaja Pj »

Tuukka kirjoitti:
jonezy kirjoitti:Mitäs eroja näissä on?
Ulkomitallisia?

Ei toi oharin syyläri taida sopia -75 taneen V6 motin kanssa?
Ylä- ja alavesiletkujen lähdöt ainakin on väärin päin. Joku jutteli jatkaneensa vaan letkuja ja ajelleensa ilosesti V6:lla ja 1600:n syylarilla, oisko ollu Mois? Muuten kai sopii suoraan...?
Syylärit ovat kooltaan muuten samanlaisia, poislukien viimeiset V6 moottorilla varustetut Taunukset, joissa oli leveämpi syyläri...
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Re: OHC & V6 syylärit

Viesti Kirjoittaja Mois »

Pj kirjoitti:
Tuukka kirjoitti:
jonezy kirjoitti:Mitäs eroja näissä on?
Ulkomitallisia?

Ei toi oharin syyläri taida sopia -75 taneen V6 motin kanssa?
Ylä- ja alavesiletkujen lähdöt ainakin on väärin päin. Joku jutteli jatkaneensa vaan letkuja ja ajelleensa ilosesti V6:lla ja 1600:n syylarilla, oisko ollu Mois? Muuten kai sopii suoraan...?
Syylärit ovat kooltaan muuten samanlaisia, poislukien viimeiset V6 moottorilla varustetut Taunukset, joissa oli leveämpi syyläri...
V6 jäähdyttäjässä on tiheämmässä (enemmän) niitä "putkia" ja näin ollen myös jäähdytystehoa enemmän. Kyllä se ehjä 1.6 jäähdyttäjä toimii ainakin 2.3 V6:n kanssa tosiaan jatkamalla kumiletkuja metalliputkenpätkillä!
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
jani
Viestit: 480
Liittynyt: 22 Tammi 2005, 03:02
Paikkakunta: Kemiö

Viesti Kirjoittaja jani »

Onkos kukaan huomannut, että vakio syylari olis käyny liian pieneks? Siis 2.6 koneen kanssa? Ylikuumeneeko helposti?? Meinaan vaa sitä et pitäisköhän tulevan taunuksen jäähdytystä jotenkin parantaa..
Taunus, Coupé GXL -74 (prokekti)
Sierra, 3.0 essex -89 (myydään osina tai kokonaisena)
Audi 100 avant 2,2 turbo quattro (200 look : ) -89
Taunus -81
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

aika usein riittää että pesee syylarin kunnolla,jos on muuten ok.
ja jos on käyttis erikseen,niin voihan sitä syylaria käyttää alan pajalla..
ja se vesikierron huuhtelu vastakkaiseen suuntaan..
kannattais pitää yhtä itsestäänselvänä kun öljynvaihtoa
jos tosiaan on muuten kohtuuhyvä kunto.
en kyllä ole itse mikään esimerkkitapaus.. :lol:
Taunus Maximus =)
Avatar
jonezy
Viestit: 110
Liittynyt: 20 Tammi 2005, 00:38
Paikkakunta: Pori/Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jonezy »

Ei ainakaan ensi silmäyksellä mahdu V6 2.3 pannu orkkis syylärin kanssa, flekti ottaa kiinni.

Pannusta lisää täällä.
Jos en nyt ihan p-kaa puhu, niin se on 67-69 (20M P7a/early P7b) mallin V6-kone. Minulla on semmoinen projektikoneena ja muistelen hämärästi, että siinä oli tuo koodi. En vaan pysty tarkistamaan sitä, kun kone on kesäasunnollani. Siinä on aivan erilainen vedenkiertojärjestelmä, kuin 9/69 uudemmissa V6-koneissa.
Voisko joku tyhmää opettaa??
Oma galleria[Last update-15.8-05]
Pj
FTC Puheenjohtaja
Viestit: 1259
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 17:06

Viesti Kirjoittaja Pj »

jonezy kirjoitti:Ei ainakaan ensi silmäyksellä mahdu V6 2.3 pannu orkkis syylärin kanssa, flekti ottaa kiinni.

Pannusta lisää täällä.
Jos en nyt ihan p-kaa puhu, niin se on 67-69 (20M P7a/early P7b) mallin V6-kone. Minulla on semmoinen projektikoneena ja muistelen hämärästi, että siinä oli tuo koodi. En vaan pysty tarkistamaan sitä, kun kone on kesäasunnollani. Siinä on aivan erilainen vedenkiertojärjestelmä, kuin 9/69 uudemmissa V6-koneissa.
V6 koneissa on ollut vesipumppua pidemmälläkin "akselilla" eli siinä flekti tulee kauemmaksi moottorista ja sellainen ei mahdu Taunuksen konehuoneeeseen....
Vastaa Viestiin