P3-taunuksen etutolpat

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

P3SUPER
Viestit: 45
Liittynyt: 26 Heinä 2005, 13:17
Paikkakunta: Eurajoki

P3-taunuksen etutolpat

Viesti Kirjoittaja P3SUPER »

Sainpahan vihdoinkin aikaiseksi kirjautua tännekin, yritin kyllä aiemminkin mm. nimimerkillä CH3OH, mutta scheisse sähköpostiluukku oli ilmeisesti rahastusmielessä muuttunut niin, että sen olessa käyttämättömänä kuukauden se tyhjenee automaattisesti :evil: . Ongelmana on siis p3-tanen etutolppien laakerointi, pitäisi tietää minkä laista prikkaa ja holkkia siellä on alun perin ollut välissä. Kyseessä on siis liukulaakeroitu versio, toisessa tanessani on täysin erilaiset yläpäät. Niissä on konehuoneen puolella peltinen "korkki" jonka alta paistavat vaseliinikylvyssä uivat kuulalaakerit. Tällaisia esittävät myös kaikkien kirjojeni poikkileikkaukset. Päittäin ei huvita vaihtaa, koska mäihin liukulaakeroituihin tolppiin on uudet iskarit. Kuulalaakeroiduilla tolpilla varustetussa varaosa-autossa on muuten rummut edessä, ja tässä laitettavassa yksilössä levyt, mikäli se johonkin vaikuttaa. Alkuperäiset helathan ovat siis hukassa ja tilalle on joku sorvannut nylonista tms. prikat.
2x17m P3 super -64
Avatar
p3
Viestit: 1205
Liittynyt: 16 Tammi 2005, 20:18
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja p3 »

onkos se siis semmonen laakeroimaton kumilimppuyläpää, tarkoitatko jousilautasen - kumilimpun väliä vai iskarin ylämutterin - kumilimpun väliä.
mulla saattas jossain semmonen olla, oon vaan muuttanu useasti vuoden aikana. enkä ole enään oikeen selvillä nuiden p3-osien olopaikasta :D
Älä ota sitä niin vakavasti!

Scorpio 2.9 at -91 coupe
P3SUPER
Viestit: 45
Liittynyt: 26 Heinä 2005, 13:17
Paikkakunta: Eurajoki

Viesti Kirjoittaja P3SUPER »

Juurikin sellainen laakeroimaton ja hakusessa on jousilautasen ja kumilimpun väliin tulevat romut, tai pikemminkin mitat että voi sorvissa pyöritellä sopivat. Eipähän sillä toisaalta harrastekäytössä ole juuri väliä vaikka ohjaus hiukan nitisee ja kangertelee, Kunhan nyt ei raidetanko katkeais ensimmäiseen parkkiruutuun :twisted:
2x17m P3 super -64
Vastaa Viestiin