1.6<2.0

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
Melwyn
Viestit: 7
Liittynyt: 10 Marras 2004, 13:35
Paikkakunta: Eno

Viesti Kirjoittaja Melwyn »

Sama jousen paksuus mutta pituudessa hyvin pientä eroa. Tuoltahan noita näkee eri mallien eroavaisuuksia noista kuvista tuolta tiedostojen puolelta? Samanlaisen mullekin löivät kouraan Fordilla...
- 2.0 V6 Taunus -78 -
- 1.8 Mondeo -94 -
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Herkko kirjoitti:
Anonymous kirjoitti:Oikein pykälien mukaan tehdyssä vaihdossa täytyy takajarrujen lisäksi myös loota ja perä vaihtaa isoihin.
Jos joku on saanu pelinsä leimattua pikku osilla olkoot tyytyväinen.
Aina kannattaa koittaa kepillä jäätä, mutta ei välttämättä joka konttorilla onnistu.
Ny kyllä "vieras"tuumaa joutavia.
Ei pidä paikkaansa ainakaan Taunuksen
kohdalla.
Niin mistä mä tuumaan joutavia ja mikä ei pidä paikkaansa Taunuksen kohdalla?
Herkko
Viestit: 1313
Liittynyt: 25 Elo 2004, 22:55
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Herkko »

Anonymous kirjoitti:
Herkko kirjoitti:
Anonymous kirjoitti:Oikein pykälien mukaan tehdyssä vaihdossa täytyy takajarrujen lisäksi myös loota ja perä vaihtaa isoihin.
Jos joku on saanu pelinsä leimattua pikku osilla olkoot tyytyväinen.
Aina kannattaa koittaa kepillä jäätä, mutta ei välttämättä joka konttorilla onnistu.
Ny kyllä "vieras"tuumaa joutavia.
Ei pidä paikkaansa ainakaan Taunuksen
kohdalla.
Niin mistä mä tuumaan joutavia ja mikä ei pidä paikkaansa Taunuksen kohdalla?
"oikein pykälien mukaan"vaihdettu 1.6---->2.0.
Jos jossain vaaditaan esim.koko perän vaihtamista,
niin suosittelen vaihtaan konttoria.
Tietääkseni tuollaista ei voi(tai vaatiahan aina voi?)
vaatia.
Tätä tarkoitin.
Vai hä!!??
WSE
Viestit: 125
Liittynyt: 23 Tammi 2005, 11:58
Paikkakunta: Lohja (/Rovaniemi)

Viesti Kirjoittaja WSE »

Anonymous kirjoitti:Oikein pykälien mukaan tehdyssä vaihdossa täytyy takajarrujen lisäksi myös loota ja perä vaihtaa isoihin.
Jos joku on saanu pelinsä leimattua pikku osilla olkoot tyytyväinen.
Aina kannattaa koittaa kepillä jäätä, mutta ei välttämättä joka konttorilla onnistu.
Ei Taunuksissa. Edes V koneiset eivät ole olleet aina isolla perällä; OHC 2 litraisia on myös alunperin pikkuperällä. Muita vaatimuksia ei ole kuin takajarrut täytyy olla 9 tuumaiset ja 6 koneen tapauksessa myös etujouset tulisi vaihtaa koneen suuremman painon vuoksi TAI nykysäännöillä painon lisääntymisen voi myös kompensoida siirtämällä esimerkiksi akun konttiin.
Jos sääntöjä tarkkaan tulkitaan vaihdelaatikko tulisi kuitenkin vaihtaa koska auton täytyy vastata vertailumallia. 1,6 koneisissa isoa laatikkoa ei ole tietääkseni alunperin ollut kuin Coupe GT:ssä. 2 litraisissa ja isommissa taas oli aina iso (type E) laatikko.
Tehro
Viestit: 1074
Liittynyt: 21 Loka 2004, 21:48
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tehro »

tota kannattaako tästä taas tapella toiset leimaajat lukee papereitaan kuin piru raamattua ja toiset ei. ja leiman setä on niin kauan muutoksisa oikeessa kunhan saa sille todistettua että asiat voi olla toisin.
Avatar
Jari H
Viestit: 790
Liittynyt: 28 Heinä 2005, 12:19
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Jari H »

Ei kannata tapella.

Mutta jos leimatessa ei ole näyttää muuta paperia kuin 1/2 korisen mallisarja paperi, niin ei jää paljon vaihtoehtoja.
Sitten oikein vittumaisilla konttoreilla kattovat vielä maahantuojan toimittamista papereista kuvat miltä ko. osat pitää näyttää.
Mutta, aina kannattaa koittaa kepillä jäätä.

Mitä tohon isoon laatikkoon tulee, mulla huilaa tossa pihassa 3 korinen jossa oli iso laatikko vaikka oli ihan pelkkä 1.6GL.
Menee samaan 3 koristen sarjaan niitten pikkuperäisten v6 kanssa, eli löytyy vaikka ei pitäis.
Muijan saman ikäinen GL on pikku askilla.
Limits are only set by lack of knowledge.
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
Avatar
Jallu
Viestit: 121
Liittynyt: 02 Elo 2004, 09:18
Paikkakunta: Snadi

Viesti Kirjoittaja Jallu »

WSE kirjoitti: 1,6 koneisissa isoa laatikkoa ei ole tietääkseni alunperin ollut kuin Coupe GT:ssä. 2 litraisissa ja isommissa taas oli aina iso (type E) laatikko.
1971-73 kaikissa oli isolaatikko.
Jokkismoottoritaunus
mölli

Viesti Kirjoittaja mölli »

Eli mikä isolaatikko siis? :wink:
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

mölli kirjoitti:Eli mikä isolaatikko siis? :wink:
No ISO, mikä ISO :lol:
Kölli

Viesti Kirjoittaja Kölli »

Anonymous kirjoitti:
mölli kirjoitti:Eli mikä isolaatikko siis? :wink:
No ISO, mikä ISO :lol:
Siis se olin minä, KÖLLI! Vittu tota Hyssälää, haluaa nostaa viinan hintaa, vitun Lebso :evil: :cry:
Vastaa Viestiin