1.6<2.0

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

1.6<2.0

ViestiKirjoittaja helmi » 26 Heinä 2005, 11:13

mitäs se katsastus setä vaatii jos vaihtaa coupe tanariin 1.6 tilalle 2 litrasen moottorin? onko nuissa jarruissa eroja? 2 litranen on 4 sylinterinen ei kutonen! vinkkejä ja tietoa kiitos
LowRider
helmi
 
Viestit: 3
Liittynyt: 08 Tammi 2005, 18:14

ViestiKirjoittaja Janzamar » 26 Heinä 2005, 11:20

9 tuuman takajarrut,eikä kai muuta.
tosin joskus ennen oli kovasti inssien suosiossa etupalkin vaihto vahvempaan..mutta kai se on sama 1.6 ja 2.0:ssa?
Taunus Maximus =)
Avatar
Janzamar
 
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

ViestiKirjoittaja pj. » 26 Heinä 2005, 11:57

janzamar kirjoitti:9 tuuman takajarrut,eikä kai muuta.
tosin joskus ennen oli kovasti inssien suosiossa etupalkin vaihto vahvempaan..mutta kai se on sama 1.6 ja 2.0:ssa?

Etupalkit samanlaisia eli ei tarvi vaihtaa katsastukseen "vahvempaa"
pj.
 

ViestiKirjoittaja Tehro » 26 Heinä 2005, 20:54

joskus ollu puhetta leuman sedan kanssa aja b tyyoin peristä mutta paras keino selvittää asia on marssia konttorille jossa meinaat auton leimata, sieltä saat varman tiedon että mitä ja ketä vaihdetaan.
Tehro
 
Viestit: 1074
Liittynyt: 21 Loka 2004, 21:48
Paikkakunta: Espoo

ViestiKirjoittaja taunus mkII » 26 Heinä 2005, 22:51

Tehro kirjoitti:joskus ollu puhetta leuman sedan kanssa aja b tyyoin peristä mutta paras keino selvittää asia on marssia konttorille jossa meinaat auton leimata, sieltä saat varman tiedon että mitä ja ketä vaihdetaan.

just pari viikkoo sitten leimasin 1.6->2.3 ja pikku perällä.isoilla jarruilla toki. ei mitään moitteita.miks tulis ku ei siellä missään pykälissä vaadita kun isomman koneen jarrut ja alusta(9"jarrut taakse ja V-6 jouset eteen).
#201
TaunusmkII


Ford Taunus-Suoritus Kykyä Ylitse Muiden-
-Raudassa Ei Oo Rahat Hukassa-
taunus mkII
 
Viestit: 339
Liittynyt: 20 Heinä 2004, 21:46
Paikkakunta: Vantaa

ViestiKirjoittaja Tehro » 27 Heinä 2005, 09:21

nää on niitä hassuja juttuja jossain paikoissa vaaditaan eri asioita kuin toisaalla, vaikka kaikkialla pitäiski olla samat vaatimukset. mulle ei taas puhuttu kutos vaihdossa mitään etujousista kun niitä ei sattunut olee merkitty
leima konttorin arkistoihin.
Tehro
 
Viestit: 1074
Liittynyt: 21 Loka 2004, 21:48
Paikkakunta: Espoo

ViestiKirjoittaja Melwyn » 27 Heinä 2005, 11:58

Täytyy sanoa että ei mullekaan noista jousista sanottu mitään. Projekti on loppusuoralla, osat jokseenkin paikallaan :P Täytyy kyllä muutenkin lyödä ne jämäkämmät jouset alle kun tuntuu nuo entiset olevan hieman heikot... :roll:
- 2.0 V6 Taunus -78 -
- 1.8 Mondeo -94 -
Avatar
Melwyn
 
Viestit: 7
Liittynyt: 10 Marras 2004, 13:35
Paikkakunta: Eno

ViestiKirjoittaja p3 » 27 Heinä 2005, 16:34

eipä nuissa moottorinvaihto jutuissa jarrujen lisäksi muita järkiperäisiä osien vaihto vaatimuksia olekkaan. jouset, vakaajat ja voimansiirrosta puhumattakaan on höpöhöpö pyrokratiaa :D
Älä ota sitä niin vakavasti!

Scorpio 2.9 at -91 coupe
Avatar
p3
 
Viestit: 1205
Liittynyt: 16 Tammi 2005, 20:18
Paikkakunta: Perniö

ViestiKirjoittaja Vieras » 27 Heinä 2005, 19:03

Oikein pykälien mukaan tehdyssä vaihdossa täytyy takajarrujen lisäksi myös loota ja perä vaihtaa isoihin.
Jos joku on saanu pelinsä leimattua pikku osilla olkoot tyytyväinen.
Aina kannattaa koittaa kepillä jäätä, mutta ei välttämättä joka konttorilla onnistu.
Vieras
 

ViestiKirjoittaja Viipo » 27 Heinä 2005, 19:11

pykälien, joissa ei ole mitään järkeä muutenkaan...
Pontiac Astre -77
Toyota LandCruiser -81
Avatar
Viipo
 
Viestit: 808
Liittynyt: 28 Loka 2004, 09:29
Paikkakunta: Joensuu

ViestiKirjoittaja Melwyn » 27 Heinä 2005, 21:40

Ainahan se on parempi mitä turvallisempia autoista tehdään kun liikenteen sekaan niitä viedään. Jos vain palikoita löytyy niin alle vain. Ei minua ainakaan haittaa... :wink:
- 2.0 V6 Taunus -78 -
- 1.8 Mondeo -94 -
Avatar
Melwyn
 
Viestit: 7
Liittynyt: 10 Marras 2004, 13:35
Paikkakunta: Eno

ViestiKirjoittaja Mois » 27 Heinä 2005, 21:45

Toi perän vaihto on ainakin ihan älytön pykälä, jos kerran III - koppasissa 2 litrasissa on pikkuperiä alunperin...
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
Mois
 
Viestit: 7785
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla

ViestiKirjoittaja Herkko » 27 Heinä 2005, 23:08

Anonymous kirjoitti:Oikein pykälien mukaan tehdyssä vaihdossa täytyy takajarrujen lisäksi myös loota ja perä vaihtaa isoihin.
Jos joku on saanu pelinsä leimattua pikku osilla olkoot tyytyväinen.
Aina kannattaa koittaa kepillä jäätä, mutta ei välttämättä joka konttorilla onnistu.


Ny kyllä "vieras"tuumaa joutavia.
Ei pidä paikkaansa ainakaan Taunuksen
kohdalla.
Herkko
 
Viestit: 1313
Liittynyt: 25 Elo 2004, 22:55
Paikkakunta: Rovaniemi

ViestiKirjoittaja Velocity96 » 27 Heinä 2005, 23:18

taitaapi olla insinööristä kiinni suurimmaksi osaksi... ite kävin joskus silloisella coupellani muutoskatsastuksessa 1.6-->2.0 niin laskettiin taka-akseli, laatikko ja kone, laatikon ja perän prosentteja ei lasketa jos pystyy kuulemma sarjanumeroilla todistamaan että kuuluvat 1.6:een... ja mainitsi myös etujousien eroista mutta ei niistä pistänyt sen enempiä... tiedä sitten onko jousissa todellista eroa?
Velocity96
 
Viestit: 53
Liittynyt: 22 Tammi 2005, 18:54
Paikkakunta: Paimio

ViestiKirjoittaja Janzamar » 27 Heinä 2005, 23:38

V6-jouset sen kierroksen tai kaksi pidemmät..
mutta käytännössä sitä eroa ei kyllä huomaa..
Taunus Maximus =)
Avatar
Janzamar
 
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Seuraava

Paluu TEKNIIKKA

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron