Kirjoittaja Vermilion » 12 Marras 2020, 19:23
160hv => 500hv /6000rpm, 650nm/5000rpm
-2.8V6 Siamilaiset kannet, pronssiohjureille, kansia työstetty isot venttiilit, CroMo-retainerit, tuplajousilla, ventiilinohjurin kumit viton, pakopuolella samat mutta poistettu jousi, että saa voitelua. Kansissa teräseetit, pelaa ilman lyijyä, kannet käytettiin tarkistettavana ja ohjurit laitatettavana Lahden Kansiotyössä.
-HarlandSharp rulla keinut, välitys tais muuttua 1,47 => 1.6 välityssuhde, paksummat työntötangot, Smith Bross, V6T21 nokka, uusi, ei hiottu + uudet nostajat. Alumiinjakopää.
-Ristiinporattu kampiakseli, olisi ollu mahdollisuus ottaa puolitaottukin, mutta siinä oli huonompi öljynkierto, joten se jäi hyllylle varalle.
-Kansiin porattu extra vesireiät jäähdytyksen parantamiseksi
-O-rengastetta teräslangalla, FelPro HD tiivisteellä, ARP-pinnapultit kaikkialla (vinkkinä pinton pultit käy mutta tarvii kaksi sarjaa, ja vähän rikkoja).
-PO-metallin kanget 250hv/kanki/9000rpm.
-Tasapainotettu kaikki liikkuvat 9000rpm asti.
-Sorvatut CP-carillo männät (sorvaamattomat ois ollu paremmat mutta budjetti ei riittänny...) Puristus jossain 8,8-9,3 välissä.
-Turbo tulpat, (pienentää nakutusta)
-Kaikki imukanavat kiillotettu kunnolla, tällä hetkellä vakio imusarja pitäis modata, ja muuttaa vakio läppärunko, sillä sais ehkä vähän lisää, polttoainekisko tarvis suurentaa, että 1300cc/Ev14 suuttimet toimis halutusti.
-Tuplasti normaalia isompi öljynsudatin, parempi virtaus, enemmän öljyä moottorissa (varmaan 4dl enemmän kuin normaalist), HP/HV mellingin öljypumppu 10W-60 Castrol super car öljy + sinkkilisäaineistuis käytössä.
Öljypohjaan muokattu loiskelevyjä. (kuivasumppu ois varmaan hyvä mutta ei riittänny budjetti siihen...)
-Korsetti, osa näistä edellisestä peruja nimimerkki Sultzilta.
Öljypohja pultattu 14.9 pinnapulteilla kuosiin, tukemaan lohkoa, ruuvilukitteen kera.
Garret Rs500 Hybrid turbo, joka muutettu Virtala Racing toimesta keraamiselle kuulalaakerille. Samanlaista käytetään rallicross autoissa... Tial MV-R 44mm hukkaportilla.
+ paljon muuuta.
Kilosta alkaa ilo, kahdesta riemua, tosin riemunkiljadusta ei ole vielä kuulunut ehkä tulevissa penkityksissä...
JNE.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!