v6 kampura

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

v6 kampura

ViestiKirjoittaja 96taunus » 16 Marras 2019, 12:47

Mitä eroa on 2.0 ja 2.3 kutosen kampuroilla? Voiko käyttää 2.3:en kampuraa 2 litrasessa?
96taunus
 
Viestit: 97
Liittynyt: 27 Syys 2016, 10:50

Re: v6 kampura

ViestiKirjoittaja Vermilion » 16 Marras 2019, 14:50

Muistelisin että joku oli laittannu ainakin 2.8 kampuran 2.3:seen siitä tulee joku 2.6 tms tilavuudeksi. Sillä oli kyllä mittatilaus kanget ja männät en tiedä sitten mitä oikeasti oli.

Luulen että ei ongelmaa, tarvit vaan lyhyemmät kanget, joku PO-metalli varmaan tekee kyl. Laakerit on kyllä samat. Efin imusarjat saa reilulla kädellä sovittamalla sopimaan 2.8 ja 2.3 välillä. Mutta 2.0 tais olla liian pieni siihen hommaan ei saanu sovitettua kunnolla.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Vermilion
 
Viestit: 1459
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Re: v6 kampura

ViestiKirjoittaja Mois » 16 Marras 2019, 15:37

Sama kampiakseli, 2.0 ja 2.3. Iskunpituus molemmissa noin 60mm jos en ihan väärin muista...
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
Mois
 
Viestit: 7791
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla

Re: v6 kampura

ViestiKirjoittaja 96taunus » 16 Marras 2019, 19:01

Mois kirjoitti:Sama kampiakseli, 2.0 ja 2.3. Iskunpituus molemmissa noin 60mm jos en ihan väärin muista...

Iskunpituus on sama ja ilmeisesti kaulatkin on samat, mutta painossa taitaa olla eroa? Ei kai niitä muuten olis merkattu erilailla. 2 litrasessahan on kevyemmät/pienemmät männät. Eli jos laittaa 2.3:n kampuran niin onko vähän sama kuin olis painavampi vauhtipyörä?
96taunus
 
Viestit: 97
Liittynyt: 27 Syys 2016, 10:50

Re: v6 kampura

ViestiKirjoittaja kankkis » 16 Marras 2019, 20:59

Ei varmaan kovin suurta merkitystä 2.0 v6 että onko kampura hiukan painavempi, tarttishan ne kuiteski painottaa rönttänä kun kampura vaihtuu toiseen jos oikein hyvän haluu ja vähänkin enempi meinaa kierroksia tarjoilla
kankkis
 
Viestit: 56
Liittynyt: 07 Tammi 2007, 21:44
Paikkakunta: Humppila

Re: v6 kampura

ViestiKirjoittaja isoatlas » 18 Marras 2019, 12:49

Sama akseli se on molemmissa, kuten Mois jo sanoi.
Escort 1100 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Capri 3000 > 3600 V8 GTXL -70
Consul 2800 Turnier Automatic -73
Torino Brougham 435 + C6 -70
2 x Volvo PV -65
Avatar
isoatlas
 
Viestit: 1309
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 15:35
Paikkakunta: Suonenjoki

Re: v6 kampura

ViestiKirjoittaja 96taunus » 18 Marras 2019, 13:47

Lähinnä toi painoero, onko sitä?
96taunus
 
Viestit: 97
Liittynyt: 27 Syys 2016, 10:50

Re: v6 kampura

ViestiKirjoittaja isoatlas » 21 Marras 2019, 10:17

Sama akseli, niin ei silloin eroja ole :shock:
Escort 1100 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Capri 3000 > 3600 V8 GTXL -70
Consul 2800 Turnier Automatic -73
Torino Brougham 435 + C6 -70
2 x Volvo PV -65
Avatar
isoatlas
 
Viestit: 1309
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 15:35
Paikkakunta: Suonenjoki


Paluu TEKNIIKKA

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa