Granadan tankki Taunukseen?
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Granadan tankki Taunukseen?
Terve!
Mahtaakohan ruutta-granadan (Ghia-malli) tankki sopia Taunukseen millään ilveellä? Varapyörän kotelon toki joutuis terrorisoimaan, mutta mahtuisko sittenkään? Onko kukaan sovittanu?
Jos tuo ei onnistu, niin miten uuden bensalinjan saa vanhaan tankkiin tehtyä täysin tiiviiksi?
Kyseessä siis kaasari -> ruisku -muutosprojekti.
Mahtaakohan ruutta-granadan (Ghia-malli) tankki sopia Taunukseen millään ilveellä? Varapyörän kotelon toki joutuis terrorisoimaan, mutta mahtuisko sittenkään? Onko kukaan sovittanu?
Jos tuo ei onnistu, niin miten uuden bensalinjan saa vanhaan tankkiin tehtyä täysin tiiviiksi?
Kyseessä siis kaasari -> ruisku -muutosprojekti.
Taunus '73 2d sedan V6 2.8i
Kyllä se sinne varmaan mahtuu mutta sen varapyörän kohdan joudut sipasemaan pois kuten mainitsit. Granadassahan varapyörä on pystyssä vasemmassa laidassa. Korkeuseroa tankkien välillä ei varmaan ole paljon. Ei muuta kuin kokeilemaan, sillähän se selviää.Tuukka kirjoitti:Ja se Granadan tankki ei siis Taunuksen alle sovi mitenkään vai?
ensin tietysti tyhjennetään kaikki bensa tankista.Tuukka kirjoitti:Mites tuollanen operaatio käytännössä toimii?p3 kirjoitti:suojakaasuakin voi käyttää, ei tarvi kuivatella.
Ja se Granadan tankki ei siis Taunuksen alle sovi mitenkään vai?
letku tankkiin tiiviisti, toisellepuolen pienirako josta voi kokeilla että kaasua virtaa hieman tankista. hopustihitsaamaan, kun on valmis kaasuntulokiini. tankin voi sitte vielä paineistaa, tutkii onko vuotoja.
helpompi jos on kaks kaasupulloa esim. tig argoni tankkiin. kyllä yhelläkin pärjää kun tekee jakoliittimen.
Älä ota sitä niin vakavasti!
Scorpio 2.9 at -91 coupe
Scorpio 2.9 at -91 coupe
Katoppas tuolta - viewtopic.php?t=525
Tollasen välisäiliön avustuksella ollaan menty jo useempi tuhat km Kuviakin pitäs viimesestä systeemistä laittaa kunhan kerkeis - http://www.kapsi.fi/~taco/v6/
Tollasen välisäiliön avustuksella ollaan menty jo useempi tuhat km Kuviakin pitäs viimesestä systeemistä laittaa kunhan kerkeis - http://www.kapsi.fi/~taco/v6/
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Taitaa homma kallistua kuitenkin tuon alkuperäisen tankin modifiointiin. Siinä sentään on vaan yks liitos, mikä pitää saada tiiviiks, vs. välitankin kaikki mahdoliset ja mahdottomat saumat ja liitokset... Ja ei oikeen viitti sitä varapyörän kotelookaan mennä leikkelemään, jos vaikka joskus itse tai joku muu haluaa entisöidä...
Reikä tankkiin, mutteri kylkeen ja hitsaus? Kätevämpiä tapoja? Esson baarissa kuulin, että olis tuollaseen tarkotukseen erikseen olevia liittimiäkin, jolloin säästyis hitsailulta, mutta millä nimikkeellä ja mistä sellasia pitäs kysellä...?
Reikä tankkiin, mutteri kylkeen ja hitsaus? Kätevämpiä tapoja? Esson baarissa kuulin, että olis tuollaseen tarkotukseen erikseen olevia liittimiäkin, jolloin säästyis hitsailulta, mutta millä nimikkeellä ja mistä sellasia pitäs kysellä...?
Taunus '73 2d sedan V6 2.8i
Ei tuossa välitankin tiiviiksi saamisessa mitään ihmeellistä ollut. Isoa rosteri putkee hain pätkän ja hitsattiin päät umpeen. Tilavuudeksi tuli 1.2 litraa. Pienemmästä rosteri putkesta (8mm ja 16mm) tuli sopivat letkun liittimet. Saumat kyllä hikoili, mut siihen auttoi joku "leak fix", eli bensatankin paikkaus tahna joka kovettui saumojen päälle enemmän tai vähemmän tasaiseksi kovaksi massaksi.
Sittemmin hyviä aihioita on tullut vastaan useita. Esim. sellanen 2-3 litran jerry kanisteri ois kivan näköinen. Reikä pohjaan ja kierteellä oleva letku liitin vaan siihen. Tietty pitää miettiä miten mutterin saa sitten sinne sisäpuolelle ja millä tiivistää.
Sittemmin hyviä aihioita on tullut vastaan useita. Esim. sellanen 2-3 litran jerry kanisteri ois kivan näköinen. Reikä pohjaan ja kierteellä oleva letku liitin vaan siihen. Tietty pitää miettiä miten mutterin saa sitten sinne sisäpuolelle ja millä tiivistää.
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Messingillä on ainakin juotettu tohon Sierran tankkiin noi originaalit putkilähdöt...Tuukka kirjoitti:Taitaa homma kallistua kuitenkin tuon alkuperäisen tankin modifiointiin. Siinä sentään on vaan yks liitos, mikä pitää saada tiiviiks, vs. välitankin kaikki mahdoliset ja mahdottomat saumat ja liitokset... Ja ei oikeen viitti sitä varapyörän kotelookaan mennä leikkelemään, jos vaikka joskus itse tai joku muu haluaa entisöidä...
Reikä tankkiin, mutteri kylkeen ja hitsaus? Kätevämpiä tapoja? Esson baarissa kuulin, että olis tuollaseen tarkotukseen erikseen olevia liittimiäkin, jolloin säästyis hitsailulta, mutta millä nimikkeellä ja mistä sellasia pitäs kysellä...?
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Lisättäköön tähän vielä että siihen alkuperäiseen tankkiin pitäis tehdä jonkinlainen kokoojasäiliö tai loiskelevyt, muuten imaisee kyllä ilmaa esim. kaarteissa. Pohjaan jos taas ajattelit reiän tehdä niin aika ikävästi jää pumppu alttiiksi kolhuille yms. ja imasee aika herkästi kaiken maailman paskaa tankista.
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Tommonen systeemi on Sierran tankissa: http://www.taunusfinland.com/galleria/d ... m=61&pos=4
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98