kansiasiaa...
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
kansiasiaa...
No niin no niin... meneekös se 1.6 kansi ihan nakkaamalla 2.0 lohkon päälle vai tarviiko jottain tehä... Puristuksethan ainakin kasvaa.
Sain tossa ilmatteeksi 1.6 koneen ja omassa(2.0) on kansi vähän kakkana niin aattelin että meniskö se siihen kuin helposti se kansi...
Oon kyllä kuullu että ralli ekkereissä joissain olis taunuksen 2.0 lohko jossa 1.6 kansi. Tietenkin kanavat avarrettuna...
Valaiskaapa vähän mulle asiaa...
Onpas siitä muuten aikaa kun oon viimeksi foorumilla käyny...
Sain tossa ilmatteeksi 1.6 koneen ja omassa(2.0) on kansi vähän kakkana niin aattelin että meniskö se siihen kuin helposti se kansi...
Oon kyllä kuullu että ralli ekkereissä joissain olis taunuksen 2.0 lohko jossa 1.6 kansi. Tietenkin kanavat avarrettuna...
Valaiskaapa vähän mulle asiaa...
Onpas siitä muuten aikaa kun oon viimeksi foorumilla käyny...
Taunus lyö tulta! Yläpuolellamme kaikuu maanteillä ääni OHC:n! Korjaan V6:sen
Re: kansiasiaa...
Usein on 1.6:sen kannesta palotiloja avarrettu sen verran, että istuu sopivasti 2 litrasen päälle. Eli palotilojen halkaisijaa kasvatettu isompien sylinterien mukaan.
Re: kansiasiaa...
ei siinä ole taas järkeä, puristusuhde pieneneeraimo kirjoitti:Usein on 1.6:sen kannesta palotiloja avarrettu sen verran, että istuu sopivasti 2 litrasen päälle. Eli palotilojen halkaisijaa kasvatettu isompien sylinterien mukaan.
matalan pudjetin kulkineet...
1.6 kantta on nuissa virihoimmissa käytetty koska palotilan työstön jälkeen ei tarvi höylätä viimiseenasti. jos 2.0 kannesta muotoillaan ronskisti palotilat ja upotetaan venttiilit, tulee höylätessä sarjojen pinnapultit vastaan.
puristuspaine asiassa on kaks koulukuntaa, toinen vannoo 12-puristussuhteeseen.
toiset sovittaa puristukset käytettyyn polttoaineeseen.
puristuspaine asiassa on kaks koulukuntaa, toinen vannoo 12-puristussuhteeseen.
toiset sovittaa puristukset käytettyyn polttoaineeseen.
Älä ota sitä niin vakavasti!
Scorpio 2.9 at -91 coupe
Scorpio 2.9 at -91 coupe
Re: kansiasiaa...
On siinä varaa pienentyäkin. 16 kannella tulee työstämättä liiankin reilu puristus.tanari kirjoitti:ei siinä ole taas järkeä, puristusuhde pieneneeraimo kirjoitti:Usein on 1.6:sen kannesta palotiloja avarrettu sen verran, että istuu sopivasti 2 litrasen päälle. Eli palotilojen halkaisijaa kasvatettu isompien sylinterien mukaan.
Myös 1.6 kanavista saa paremmin virtaavat; 2,0 kanavat on jo valmiiksi paikoitellen liiankin isot (ei se koko vaan muoto ja sopusuhtaisuus ratkaisevat).
1,6 nokalla ei sen sijaan tee mitään. 2 litraisen vakiokin on jo aivan toista maata.
Re: kansiasiaa...
Laitoin tohon normi 1.6 tanariin aikoinaan varastosta löytyneet osat: 2-litrasen nokan, Weber 32/36 dgav kaasarin ja sierran "4-2-1" valupakosarjan. Ero oli todella huomattava vakioon nähden (tosin tuli kannen kanaviakin samalla hiukan kairattua ) Tekniikka oli siis silloin suunnilleen vastaava kuin mk2 Mexico escortissa (1.6, 98hp).WSE kirjoitti:1,6 nokalla ei sen sijaan tee mitään. 2 litraisen vakiokin on jo aivan toista maata.
Taisi kyllä mennä hiukan aiheen sivusta, mutta...