etukelkan etupusla

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
astriel
Viestit: 832
Liittynyt: 05 Marras 2004, 23:05
Paikkakunta: Mouhijärvi (Mouhis)

etukelkan etupusla

Viesti Kirjoittaja astriel »

jep!

Kysymys:

Tarttis vaihtaa etukelkan etupuslat 2-koppaseen vm 77. Kalistuukos se kelkka jos ottaa rattiakselin irti ja etupuslien pultit pois. Kallistuuko niin paljon että saa etupuslat vaihdettua? Onko kukaan kokeillu/ vaihtanu ?

-vk-
Avatar
TaunusTomi
Viestit: 953
Liittynyt: 02 Elo 2004, 22:43
Paikkakunta: Noormarkku

Viesti Kirjoittaja TaunusTomi »

muistaisin että taittuu sen verran että onnistuu..
jos laitteet hajoo se on niiden heikkoutta...
Taunus 78 Cosworth BOA
Avatar
astriel
Viestit: 832
Liittynyt: 05 Marras 2004, 23:05
Paikkakunta: Mouhijärvi (Mouhis)

Viesti Kirjoittaja astriel »

TaunusTomi kirjoitti:muistaisin että taittuu sen verran että onnistuu..
ok, kokeilen kun ehdin.Ajattelin kokeilla samalla myös veistää
siitä isosta kolmiopuslasta tommosen pienemmän.

-vk-
tanari
Viestit: 937
Liittynyt: 22 Elo 2004, 11:18
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tanari »

tosi vaikee taivuttaa niin, ite just tänää pähkäilin ne taaimmaiset puslat vaihtoon, nyt on rosteriset sielä, tuntuu jämäkältä ajaa, etummaisia en jaksanu vaihtaa vielä, tuntuu että ne on vaikemmat vaihtaa..

uskon että joutuu irrottaa koneenkumityynyt ja rattiakselin ja sitten tunkata koria ylös.
matalan pudjetin kulkineet...
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

tanari kirjoitti:tosi vaikee taivuttaa niin, ite just tänää pähkäilin ne taaimmaiset puslat vaihtoon, nyt on rosteriset sielä, tuntuu jämäkältä ajaa, etummaisia en jaksanu vaihtaa vielä, tuntuu että ne on vaikemmat vaihtaa..

uskon että joutuu irrottaa koneenkumityynyt ja rattiakselin ja sitten tunkata koria ylös.
Farkkuun tulee kohta koneenvaihto ja parempi kai vaihtaa etupuslat vasta sitte.Puslatanssit tulee tähänkin autoon näköjään tanssittavaksi.

-vk- (astriel)
tanari
Viestit: 937
Liittynyt: 22 Elo 2004, 11:18
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tanari »

Anonymous kirjoitti:
tanari kirjoitti:tosi vaikee taivuttaa niin, ite just tänää pähkäilin ne taaimmaiset puslat vaihtoon, nyt on rosteriset sielä, tuntuu jämäkältä ajaa, etummaisia en jaksanu vaihtaa vielä, tuntuu että ne on vaikemmat vaihtaa..

uskon että joutuu irrottaa koneenkumityynyt ja rattiakselin ja sitten tunkata koria ylös.
Farkkuun tulee kohta koneenvaihto ja parempi kai vaihtaa etupuslat vasta sitte.Puslatanssit tulee tähänkin autoon näköjään tanssittavaksi.

-vk- (astriel)
rosteripuslilla sitte ainakin kaikuu sisää laakerien äänet, mutta pitänee vaihtaa ne nii ei jurise enää :lol:
matalan pudjetin kulkineet...
Avatar
astriel
Viestit: 832
Liittynyt: 05 Marras 2004, 23:05
Paikkakunta: Mouhijärvi (Mouhis)

Viesti Kirjoittaja astriel »

tanari kirjoitti:
Anonymous kirjoitti:
tanari kirjoitti:tosi vaikee taivuttaa niin, ite just tänää pähkäilin ne taaimmaiset puslat vaihtoon, nyt on rosteriset sielä, tuntuu jämäkältä ajaa, etummaisia en jaksanu vaihtaa vielä, tuntuu että ne on vaikemmat vaihtaa..

uskon että joutuu irrottaa koneenkumityynyt ja rattiakselin ja sitten tunkata koria ylös.
Farkkuun tulee kohta koneenvaihto ja parempi kai vaihtaa etupuslat vasta sitte.Puslatanssit tulee tähänkin autoon näköjään tanssittavaksi.

-vk- (astriel)
rosteripuslilla sitte ainakin kaikuu sisää laakerien äänet, mutta pitänee vaihtaa ne nii ei jurise enää :lol:

laitoitko umpirosteria?

Laitoin joskus 15 vuotta sitten taka-akseliin rautapuslat ja oli siinä omat
ongelmansa.Tärinät tuntui kyllä korissa aika hyvin.Takana on vielä pulttien kulumisvaarakin olemassa.

Etukallistuksenvaakaajaan olen vähä ajatellut sorvauttaa niitten kummiprikkojen tilalle rautaiset.kaipa se vakaaja sen verran joustaa.

Kokeilen laittaa tuohon 2-koppaseen etukelkan etupusliksi semmoset isommat kolmiopuslat.Leikkaan kolmion päistä vähän pois.

-vk-
Vastaa Viestiin