pikkuperäasiaa

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Vieras

pikkuperäasiaa

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Eli kysymys pikkuperistä.

Nykyinen välitys 4,11 pitäs vaihtaa lennosta 3,89:iin ja koska 1.6 tane roinaosaa löytyy ja koska 3,89 :kin on väliaikainen ratkaisu niin:

ajattelin vaihtaa välitykset niin että kahdesta autosta vetoakselit ulos
ja pellikumpula irti. Kardaani irti ja sitte tulee kysymys.

Onko 4,11 ja 3, 89 :ssä sama halkaisija stefassa Eli laipassa ja että onko samankokoiset laakeri eli voiko jättää ulkokoolit paikoileen. eli tasauspyörästöt irti ja pinjongi vai mikä se pikkuratasakseli nyt on niin heittämällä ristiin. ?

Kun ei millään viittisi ostaa laakereita ja stefaa väliaikaisperään.
stefan nyt voi vaihtaa jälkeenpäin jos vuotaa.

-vk- (astriel)
WSE
Viestit: 125
Liittynyt: 23 Tammi 2005, 11:58
Paikkakunta: Lohja (/Rovaniemi)

Viesti Kirjoittaja WSE »

Tarviiko vetoakseleita edes vaihtaa?
No jos ei boorit sovi (miksei sopisi) mutta en ensimmäisenä ainakaan lähtisi stefan ostoon.
Myöskään pikkuvetopyörän stefaa ei sakuperään ole ollut myynnissä kuin yhtä kokoa? Jos ei eri vuosimallien myötä ole sitten eroa.
Ehkä se kannattaa kuitenkin vaihtaa sillä vuotaa se joka tapauksessa...
(yhtään kuivaa vanhaa perää en ole nähnyt...)
Avatar
astriel
Viestit: 832
Liittynyt: 05 Marras 2004, 23:05
Paikkakunta: Mouhijärvi (Mouhis)

Viesti Kirjoittaja astriel »

WSE kirjoitti:Tarviiko vetoakseleita edes vaihtaa?
No jos ei boorit sovi (miksei sopisi) mutta en ensimmäisenä ainakaan lähtisi stefan ostoon.
Myöskään pikkuvetopyörän stefaa ei sakuperään ole ollut myynnissä kuin yhtä kokoa? Jos ei eri vuosimallien myötä ole sitten eroa.
Ehkä se kannattaa kuitenkin vaihtaa sillä vuotaa se joka tapauksessa...
(yhtään kuivaa vanhaa perää en ole nähnyt...)
niin no, en nyt edes miettiny etä onko vetoakselit erilaisia mutta tasauspyörästöä ei saa irti ilman niitten irrotusta.
Oikeestaan vois "varaosaperästä" mitata stefan ja kysyä lähintä tarvikestefaa.


-vk-
Herkko
Viestit: 1313
Liittynyt: 25 Elo 2004, 22:55
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Herkko »

WSE kirjoitti:Tarviiko vetoakseleita edes vaihtaa?
No jos ei boorit sovi (miksei sopisi) mutta en ensimmäisenä ainakaan lähtisi stefan ostoon.
Myöskään pikkuvetopyörän stefaa ei sakuperään ole ollut myynnissä kuin yhtä kokoa? Jos ei eri vuosimallien myötä ole sitten eroa.
Ehkä se kannattaa kuitenkin vaihtaa sillä vuotaa se joka tapauksessa...
(yhtään kuivaa vanhaa perää en ole nähnyt...)
Kuinkahan vanha se pitäisi olla?
Itelä -82 ja -72 eikä kumpikaan oo
märkä vuodoista.
Vaikka "vanhat perät":hän voi olla
kyllä useasti kuivia :wink:
Avatar
astriel
Viestit: 832
Liittynyt: 05 Marras 2004, 23:05
Paikkakunta: Mouhijärvi (Mouhis)

Re: pikkuperäasiaa

Viesti Kirjoittaja astriel »

Anonymous kirjoitti:Eli kysymys pikkuperistä.

Nykyinen välitys 4,11 pitäs vaihtaa lennosta 3,89:iin ja koska 1.6 tane roinaosaa löytyy ja koska 3,89 :kin on väliaikainen ratkaisu niin:

ajattelin vaihtaa välitykset niin että kahdesta autosta vetoakselit ulos
ja pellikumpula irti. Kardaani irti ja sitte tulee kysymys.

Onko 4,11 ja 3, 89 :ssä sama halkaisija stefassa Eli laipassa ja että onko samankokoiset laakeri eli voiko jättää ulkokoolit paikoileen. eli tasauspyörästöt irti ja pinjongi vai mikä se pikkuratasakseli nyt on niin heittämällä ristiin. ?

Kun ei millään viittisi ostaa laakereita ja stefaa väliaikaisperään.
stefan nyt voi vaihtaa jälkeenpäin jos vuotaa.

-vk- (astriel)



joo-joo... tämän virityksen saa unohtaa, toisen akselin pienivetopyörä ei lähde edes hienosäätölekalla irti. Aloin jo vaihtamaan isoa-atlasta tilalle.
Positiivista oli se että luovuttajaperässä olikin 3,78 eikä 3,89 , ehkä noille rattaille on vielä käyttöä.


-vk-
Vastaa Viestiin