Eli kysymys pikkuperistä.
Nykyinen välitys 4,11 pitäs vaihtaa lennosta 3,89:iin ja koska 1.6 tane roinaosaa löytyy ja koska 3,89 :kin on väliaikainen ratkaisu niin:
ajattelin vaihtaa välitykset niin että kahdesta autosta vetoakselit ulos
ja pellikumpula irti. Kardaani irti ja sitte tulee kysymys.
Onko 4,11 ja 3, 89 :ssä sama halkaisija stefassa Eli laipassa ja että onko samankokoiset laakeri eli voiko jättää ulkokoolit paikoileen. eli tasauspyörästöt irti ja pinjongi vai mikä se pikkuratasakseli nyt on niin heittämällä ristiin. ?
Kun ei millään viittisi ostaa laakereita ja stefaa väliaikaisperään.
stefan nyt voi vaihtaa jälkeenpäin jos vuotaa.
-vk- (astriel)
pikkuperäasiaa
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Tarviiko vetoakseleita edes vaihtaa?
No jos ei boorit sovi (miksei sopisi) mutta en ensimmäisenä ainakaan lähtisi stefan ostoon.
Myöskään pikkuvetopyörän stefaa ei sakuperään ole ollut myynnissä kuin yhtä kokoa? Jos ei eri vuosimallien myötä ole sitten eroa.
Ehkä se kannattaa kuitenkin vaihtaa sillä vuotaa se joka tapauksessa...
(yhtään kuivaa vanhaa perää en ole nähnyt...)
No jos ei boorit sovi (miksei sopisi) mutta en ensimmäisenä ainakaan lähtisi stefan ostoon.
Myöskään pikkuvetopyörän stefaa ei sakuperään ole ollut myynnissä kuin yhtä kokoa? Jos ei eri vuosimallien myötä ole sitten eroa.
Ehkä se kannattaa kuitenkin vaihtaa sillä vuotaa se joka tapauksessa...
(yhtään kuivaa vanhaa perää en ole nähnyt...)
niin no, en nyt edes miettiny etä onko vetoakselit erilaisia mutta tasauspyörästöä ei saa irti ilman niitten irrotusta.WSE kirjoitti:Tarviiko vetoakseleita edes vaihtaa?
No jos ei boorit sovi (miksei sopisi) mutta en ensimmäisenä ainakaan lähtisi stefan ostoon.
Myöskään pikkuvetopyörän stefaa ei sakuperään ole ollut myynnissä kuin yhtä kokoa? Jos ei eri vuosimallien myötä ole sitten eroa.
Ehkä se kannattaa kuitenkin vaihtaa sillä vuotaa se joka tapauksessa...
(yhtään kuivaa vanhaa perää en ole nähnyt...)
Oikeestaan vois "varaosaperästä" mitata stefan ja kysyä lähintä tarvikestefaa.
-vk-
Kuinkahan vanha se pitäisi olla?WSE kirjoitti:Tarviiko vetoakseleita edes vaihtaa?
No jos ei boorit sovi (miksei sopisi) mutta en ensimmäisenä ainakaan lähtisi stefan ostoon.
Myöskään pikkuvetopyörän stefaa ei sakuperään ole ollut myynnissä kuin yhtä kokoa? Jos ei eri vuosimallien myötä ole sitten eroa.
Ehkä se kannattaa kuitenkin vaihtaa sillä vuotaa se joka tapauksessa...
(yhtään kuivaa vanhaa perää en ole nähnyt...)
Itelä -82 ja -72 eikä kumpikaan oo
märkä vuodoista.
Vaikka "vanhat perät":hän voi olla
kyllä useasti kuivia
Re: pikkuperäasiaa
Anonymous kirjoitti:Eli kysymys pikkuperistä.
Nykyinen välitys 4,11 pitäs vaihtaa lennosta 3,89:iin ja koska 1.6 tane roinaosaa löytyy ja koska 3,89 :kin on väliaikainen ratkaisu niin:
ajattelin vaihtaa välitykset niin että kahdesta autosta vetoakselit ulos
ja pellikumpula irti. Kardaani irti ja sitte tulee kysymys.
Onko 4,11 ja 3, 89 :ssä sama halkaisija stefassa Eli laipassa ja että onko samankokoiset laakeri eli voiko jättää ulkokoolit paikoileen. eli tasauspyörästöt irti ja pinjongi vai mikä se pikkuratasakseli nyt on niin heittämällä ristiin. ?
Kun ei millään viittisi ostaa laakereita ja stefaa väliaikaisperään.
stefan nyt voi vaihtaa jälkeenpäin jos vuotaa.
-vk- (astriel)
joo-joo... tämän virityksen saa unohtaa, toisen akselin pienivetopyörä ei lähde edes hienosäätölekalla irti. Aloin jo vaihtamaan isoa-atlasta tilalle.
Positiivista oli se että luovuttajaperässä olikin 3,78 eikä 3,89 , ehkä noille rattaille on vielä käyttöä.
-vk-