Vedenlämpötilasensori

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Pj, Timppa, taunus 78

Vedenlämpötilasensori

ViestiKirjoittaja Vermilion » 27 Maalis 2018, 13:32

Onko kellään tietoa sensoreista tarvis saada jostain seuraava.

FAE-7-87-3208-12V.

Saman näköinen kuin tässä kuvassa.
http://www.burtonpower.com/temperature- ... xtt14.html

Ohm alue mitattuna ilman lämpöisenä noin 250-270 ohm.
Kädessä kun pitää vähän aikaa niin vastusarvo noin 160 ohm.

Mittaristona autossa on 2.8I Caprin mittaristo.
Burtonilta ostettu XTT45 anturi joka pitäisi olla juurikin 2.8I Caprista ei toimi.
Siinä vastusarvo on kylmänä luokkaa 600-700ohm.
Käden lämpöisenä noin 550ohm.

Tietoa mikähän on minulle oikea? Burtonilta vastaus oli niin pyöreä, että huvittaa oikein, varsinkin kun
on ostettu 10£ tuote ja se on niin sanottua roskaa...

Hello,
The part you have would be correct for what is in the box for a 2.8 injection.

There is inconsistence with certain original gauges, There is a few different types as seen below for the cologne - carb and injection only models. So may be dependant on the gauge you have inside to -

Unfortunately we do not hold any resistance ohms ratings for senders.

That code does not cross reference with anything kept here as are more than like a batch number of some type not so match a part number.

Regards

Sean Beal
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Vermilion
 
Viestit: 1383
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Re: Vedenlämpötilasensori

ViestiKirjoittaja wekku » 29 Maalis 2018, 11:16

Miks tilata briteistä kun suometakin saa, värillä on väliä, eli onko alkuperäinen anturi ollut valkoinen vai jonkun muun värinen?
Focus 1.6 STW -03
Focus ST170 -03
Escort RS2000 -92
Capri 3.5 V8 -77
wekku
 
Viestit: 240
Liittynyt: 14 Maalis 2007, 16:18
Paikkakunta: JKL

Re: Vedenlämpötilasensori

ViestiKirjoittaja Vermilion » 29 Maalis 2018, 12:29

wekku kirjoitti:Miks tilata briteistä kun suometakin saa, värillä on väliä, eli onko alkuperäinen anturi ollut valkoinen vai jonkun muun värinen?



https://ibb.co/bA2B77

Tuossahan tuo on.... ei ole väriä.
Ylävesiletkun haaran juuressa, näkyy jossain määrin kuvasta.

Tiedä sitten onko toi väritön sama kuin kirkas/valkoinen?
Kaiken järjenmukaan jos kirjallisuutta lukee ei pitäis 2.8I Sakemanni mittaristossa pelata valkoinen.
Motonetissä ei ollut ainuttakaan sensoria Kouvolassa ei pysty mittamaan resistanssia.

Olis vaan hyvä uusia kun on ollut autossa kiinni 30 vuotta. Tiedä sitten mistä on peräisin mutta tuolla
sensorilla lämpötilamittari liikkuu. Tosin ei saavuta punaista varmaan koskaan. Tosin mulla on 78 asteinen termari autossa, joten ei se kuulukkaan saavuttaa. Ecun mukaan 92 astetta veden lämpötila (korkein mitä mulla on ollut) ja tuolla sensorilla antoi noin puolet lämpötilamittarista. Mutta jos laitan tuon 2.8I sensorin niin koko ei näytä mitään asteikolla... (3x isompi resistanssi noin +10 asteisessa ilmassa) Resistanssi laskee kun lämmittää sensoria.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Vermilion
 
Viestit: 1383
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Re: Vedenlämpötilasensori

ViestiKirjoittaja isoatlas » 30 Maalis 2018, 00:35

Moottorilla ei hevonvitun väliä, vaan anturi auton ja sen alkuperäisen tai siinä olevan mittarin mukaan se anturi ja varmasti näyttää oikein.
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Capri 3000 GTXL -70
Consul 2800 Turnier Automatic -73
Torino Brougham 435 + C6 -70
2 x Volvo PV -65
Avatar
isoatlas
 
Viestit: 1289
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 15:35
Paikkakunta: Suonenjoki

Re: Vedenlämpötilasensori

ViestiKirjoittaja Vermilion » 03 Huhti 2018, 18:23

isoatlas kirjoitti:Moottorilla ei hevonvitun väliä, vaan anturi auton ja sen alkuperäisen tai siinä olevan mittarin mukaan se anturi ja varmasti näyttää oikein.



Ainakaan värillä ei ole mitään merkistä motonetistä vastaavuus taulukosta haettu valkoinen sensori on 1600 ohmia. Ei varmasti toimi.... kun vanha on ruuvipenkissä samassa olosuhteissa mitattuna 320-330 ohmia. Sitten on yksi toinen sensori kirkas 380 ohmia.

Motonetin valkoinen on aikakin 100% bullshittiä. Samoin burtonin myymä 2.8 sensori joka on 1000 ohmia. Sitten on sellainen missä on musta muovireuna se on myös 1000 ohmia.... Kaikki mitattu 5min ruuvipenkissä kiinni olleena elikä lämpötila on sama kaikissa.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Vermilion
 
Viestit: 1383
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Re: Vedenlämpötilasensori

ViestiKirjoittaja 96taunus » 03 Huhti 2018, 19:19

Eikös toi mene niin että kun tiedät mistä mallista sun mittari on kotoisin, niin valkkaat vaikka motomobilin sivuilta oikean mallin. Koska mittari ja anturi pitää olla samaa paria. :)
96taunus
 
Viestit: 89
Liittynyt: 27 Syys 2016, 10:50

Re: Vedenlämpötilasensori

ViestiKirjoittaja Vermilion » 03 Huhti 2018, 20:33

96taunus kirjoitti:Eikös toi mene niin että kun tiedät mistä mallista sun mittari on kotoisin, niin valkkaat vaikka motomobilin sivuilta oikean mallin. Koska mittari ja anturi pitää olla samaa paria. :)


2.8I Saksan purku Capri, kaiken järjenmukaan olisi pitänyt olla
http://www.burtonpower.com/water-temper ... xtt45.html
EI OLE! Samasta autosta tuli Moottori mittaristo, etupalkki, ohjaustehostin, koneenkorvat ja vaihdelaatikko.

Valkoinen ei toiminnu.
Yksi mahdollisuus ois tää.
http://www.burtonpower.com/temperature- ... xtt70.html
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Vermilion
 
Viestit: 1383
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti


Paluu TEKNIIKKA

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa