Vedenlämpötilasensori

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Vermilion
Viestit: 1537
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Vedenlämpötilasensori

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

Onko kellään tietoa sensoreista tarvis saada jostain seuraava.

FAE-7-87-3208-12V.

Saman näköinen kuin tässä kuvassa.
http://www.burtonpower.com/temperature- ... xtt14.html

Ohm alue mitattuna ilman lämpöisenä noin 250-270 ohm.
Kädessä kun pitää vähän aikaa niin vastusarvo noin 160 ohm.

Mittaristona autossa on 2.8I Caprin mittaristo.
Burtonilta ostettu XTT45 anturi joka pitäisi olla juurikin 2.8I Caprista ei toimi.
Siinä vastusarvo on kylmänä luokkaa 600-700ohm.
Käden lämpöisenä noin 550ohm.

Tietoa mikähän on minulle oikea? Burtonilta vastaus oli niin pyöreä, että huvittaa oikein, varsinkin kun
on ostettu 10£ tuote ja se on niin sanottua roskaa...

Hello,
The part you have would be correct for what is in the box for a 2.8 injection.

There is inconsistence with certain original gauges, There is a few different types as seen below for the cologne - carb and injection only models. So may be dependant on the gauge you have inside to -

Unfortunately we do not hold any resistance ohms ratings for senders.

That code does not cross reference with anything kept here as are more than like a batch number of some type not so match a part number.

Regards

Sean Beal
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
wekku
Viestit: 241
Liittynyt: 14 Maalis 2007, 16:18
Paikkakunta: JKL

Re: Vedenlämpötilasensori

Viesti Kirjoittaja wekku »

Miks tilata briteistä kun suometakin saa, värillä on väliä, eli onko alkuperäinen anturi ollut valkoinen vai jonkun muun värinen?
Focus 1.6 STW -03
Sierra 2.0 Turbo -83
Taunus 2.0i Turbo -82
Vermilion
Viestit: 1537
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Re: Vedenlämpötilasensori

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

wekku kirjoitti:Miks tilata briteistä kun suometakin saa, värillä on väliä, eli onko alkuperäinen anturi ollut valkoinen vai jonkun muun värinen?

https://ibb.co/bA2B77

Tuossahan tuo on.... ei ole väriä.
Ylävesiletkun haaran juuressa, näkyy jossain määrin kuvasta.

Tiedä sitten onko toi väritön sama kuin kirkas/valkoinen?
Kaiken järjenmukaan jos kirjallisuutta lukee ei pitäis 2.8I Sakemanni mittaristossa pelata valkoinen.
Motonetissä ei ollut ainuttakaan sensoria Kouvolassa ei pysty mittamaan resistanssia.

Olis vaan hyvä uusia kun on ollut autossa kiinni 30 vuotta. Tiedä sitten mistä on peräisin mutta tuolla
sensorilla lämpötilamittari liikkuu. Tosin ei saavuta punaista varmaan koskaan. Tosin mulla on 78 asteinen termari autossa, joten ei se kuulukkaan saavuttaa. Ecun mukaan 92 astetta veden lämpötila (korkein mitä mulla on ollut) ja tuolla sensorilla antoi noin puolet lämpötilamittarista. Mutta jos laitan tuon 2.8I sensorin niin koko ei näytä mitään asteikolla... (3x isompi resistanssi noin +10 asteisessa ilmassa) Resistanssi laskee kun lämmittää sensoria.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Avatar
isoatlas
Viestit: 1309
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 15:35
Paikkakunta: Suonenjoki
Viesti:

Re: Vedenlämpötilasensori

Viesti Kirjoittaja isoatlas »

Moottorilla ei hevonvitun väliä, vaan anturi auton ja sen alkuperäisen tai siinä olevan mittarin mukaan se anturi ja varmasti näyttää oikein.
Escort 1100 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Capri 3000 > 3600 V8 GTXL -70
Consul 2800 Turnier Automatic -73
Torino Brougham 435 + C6 -70
2 x Volvo PV -65
Vermilion
Viestit: 1537
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Re: Vedenlämpötilasensori

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

isoatlas kirjoitti:Moottorilla ei hevonvitun väliä, vaan anturi auton ja sen alkuperäisen tai siinä olevan mittarin mukaan se anturi ja varmasti näyttää oikein.

Ainakaan värillä ei ole mitään merkistä motonetistä vastaavuus taulukosta haettu valkoinen sensori on 1600 ohmia. Ei varmasti toimi.... kun vanha on ruuvipenkissä samassa olosuhteissa mitattuna 320-330 ohmia. Sitten on yksi toinen sensori kirkas 380 ohmia.

Motonetin valkoinen on aikakin 100% bullshittiä. Samoin burtonin myymä 2.8 sensori joka on 1000 ohmia. Sitten on sellainen missä on musta muovireuna se on myös 1000 ohmia.... Kaikki mitattu 5min ruuvipenkissä kiinni olleena elikä lämpötila on sama kaikissa.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
96taunus
Viestit: 107
Liittynyt: 27 Syys 2016, 10:50

Re: Vedenlämpötilasensori

Viesti Kirjoittaja 96taunus »

Eikös toi mene niin että kun tiedät mistä mallista sun mittari on kotoisin, niin valkkaat vaikka motomobilin sivuilta oikean mallin. Koska mittari ja anturi pitää olla samaa paria. :)
Vermilion
Viestit: 1537
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Re: Vedenlämpötilasensori

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

96taunus kirjoitti:Eikös toi mene niin että kun tiedät mistä mallista sun mittari on kotoisin, niin valkkaat vaikka motomobilin sivuilta oikean mallin. Koska mittari ja anturi pitää olla samaa paria. :)
2.8I Saksan purku Capri, kaiken järjenmukaan olisi pitänyt olla
http://www.burtonpower.com/water-temper ... xtt45.html
EI OLE! Samasta autosta tuli Moottori mittaristo, etupalkki, ohjaustehostin, koneenkorvat ja vaihdelaatikko.

Valkoinen ei toiminnu.
Yksi mahdollisuus ois tää.
http://www.burtonpower.com/temperature- ... xtt70.html
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Vastaa Viestiin