Kutosen kaasari vaihtoehdot?

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Pj, Timppa, taunus 78

Re: Kutosen kaasari vaihtoehdot?

ViestiKirjoittaja isoatlas » 21 Tammi 2018, 21:34

Eihän siinä muuta kun laitat vaakaimun jos siltä tuntuu, kyllä se toimii kaikilla kierroksilla...koko moottoristahan se loppujen lopuksi on kiinni onko se kierros vai vääntökone, nokka-akseli eniten vaikuttaa ja tietysti se että kone on säädetty kunnolla penkissä tai laajakaista seosmittarin kanssa, eikä pelkästään korvakuulolta sinnepäin. Kahta on turha laittaa, 40 fajs riittää kyllä.
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Capri 3000 GTXL -70
Consul 2800 Turnier Automatic -73
Torino Brougham 435 + C6 -70
2 x Volvo PV -65
Avatar
isoatlas
 
Viestit: 1289
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 15:35
Paikkakunta: Suonenjoki

Re: Kutosen kaasari vaihtoehdot?

ViestiKirjoittaja 96taunus » 21 Tammi 2018, 22:48

Ok! Hyvä tietää että tollakin pelittää. Semmonen muistikuva olis että pidemmillä imukanavilla sais alavääntöä lisää vähän niinkuin pakosarjoissakin, oonkohan ihan mettässä/pihalla :seko:
96taunus
 
Viestit: 89
Liittynyt: 27 Syys 2016, 10:50

Re: Kutosen kaasari vaihtoehdot?

ViestiKirjoittaja isoatlas » 21 Tammi 2018, 23:48

Pituudesta toki hyötyä, mutta ylimääräisistä mutkista taas haittaa ainakin huipputehoa ajatellen...ei se ainakaan sen paremmin potki 40 vaakaimulla kun 38 pystylläkään.
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Capri 3000 GTXL -70
Consul 2800 Turnier Automatic -73
Torino Brougham 435 + C6 -70
2 x Volvo PV -65
Avatar
isoatlas
 
Viestit: 1289
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 15:35
Paikkakunta: Suonenjoki

Re: Kutosen kaasari vaihtoehdot?

ViestiKirjoittaja Vermilion » 22 Tammi 2018, 00:00

Mitä pidemmät imukanavat/matka ilmallaa ns. kiihdyttää sitä parempi vääntö on, mutta yläpäässä häviät sitten tehoa. Hmmm mikäs auto se olikaan siinä oli muuttuva imusarjan pituus, pienillä kierroksilla imusarja oli huomattavasti pidempi kuin korkeammilla kierrokksill, jolloin saatii kaikki teho irti. Muistaakseni jossain oli käppyräänkin vaikutus oli 5-10% kokonaistehoon/vääntöön.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Vermilion
 
Viestit: 1383
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Re: Kutosen kaasari vaihtoehdot?

ViestiKirjoittaja musche » 22 Tammi 2018, 07:39

Vermilion kirjoitti:Mitä pidemmät imukanavat/matka ilmallaa ns. kiihdyttää sitä parempi vääntö on, mutta yläpäässä häviät sitten tehoa. Hmmm mikäs auto se olikaan siinä oli muuttuva imusarjan pituus, pienillä kierroksilla imusarja oli huomattavasti pidempi kuin korkeammilla kierrokksill, jolloin saatii kaikki teho irti. Muistaakseni jossain oli käppyräänkin vaikutus oli 5-10% kokonaistehoon/vääntöön.

Ainakin porsche on käyttänyt tuota tekniikkaa boxerikoneissa, en tiedä käyttääkö enää.
ford taunus L 2d 1.6 (2.3 Dohc Y5A-projekti) automatic -73
Citroen DS3 1.6l -10

Entiset autot (tärkeimmät) :
ford scorpio 2.0l dohc 8v -94
ford scorpio ghia 2.9l 24V -95
ford scorpio ghia 2.9l 24V -91
ford granada 3.0l -83
ford mondeo 2,5l -00
Avatar
musche
 
Viestit: 191
Liittynyt: 21 Joulu 2007, 20:50
Paikkakunta: Kouvola

Re: Kutosen kaasari vaihtoehdot?

ViestiKirjoittaja perämetsä » 22 Tammi 2018, 19:41

Joskus tuhrasin ohc koneis noiden 2 kurkkusten kans, solex eeit 35/35 (alkup. v6) ja weber 38/38 dgms kaasareis muistaakseni sisäkurkuis ei ollu ku millin kokoero, jos sullon toimiva kutosen solexi niin paljon et siitä kostu jos ruuvaat weberin tilalle:) Mul on 2 noita solexeja jemmas, saa edullisesti jos joku tarvii.
perämetsä
 
Viestit: 87
Liittynyt: 14 Heinä 2014, 19:50

Edellinen

Paluu TEKNIIKKA

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron