Prätkän kaasarit autoon?

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Pj, Timppa, taunus 78

Prätkän kaasarit autoon?

ViestiKirjoittaja 96taunus » 31 Joulu 2017, 15:58

Kuinkahan hyvin tollaset esim. keihin PWK malliset kaasarit sais toimiin autokäytössä?
Tommoset 6 kpl kun laittais V6:een kiiltävillä imutorvilla niin olis aikas näytttävät ainakin :P
Meneeköhän noissa samanlailla kurkun koko kun auton kaasarissa? eli tässä tapauksessa 32-38mm.
Imusarjahan pitää tietysti tehdä ite.
96taunus
 
Viestit: 89
Liittynyt: 27 Syys 2016, 10:50

Re: Prätkän kaasarit autoon?

ViestiKirjoittaja Hokki_74 » 31 Joulu 2017, 17:52

Yhessä ralli Escortissa on Harley Davidsonin kaasuttimet. Oliskohan olleet Mikunit. Hyvin ainakin siinä pelaa.
Eihän se ole kuin mielenkiinnosta ja osaamisesta kiinni niiden sovittaminen autoon. Imusarjan ja vivuston teko.
Jonkin verranhan moottoripyörien läppärunkojakin on sovitettu autoihin.
- 74 Ford Taunus Coupe 2.5 XLi
-73 Ford Escort Sport
-13 Ford Focus 1.6 "Mountune"
Avatar
Hokki_74
 
Viestit: 303
Liittynyt: 20 Marras 2011, 09:47
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Prätkän kaasarit autoon?

ViestiKirjoittaja isoatlas » 01 Tammi 2018, 00:06

Paljon käyttävät jokkiksessa "mopoja", ei muuta kun sovittaa paikalleen ja säätö kuten muissakin virikaasareissa.
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Capri 3000 GTXL -70
Consul 2800 Turnier Automatic -73
Torino Brougham 435 + C6 -70
2 x Volvo PV -65
Avatar
isoatlas
 
Viestit: 1289
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 15:35
Paikkakunta: Suonenjoki

Re: Prätkän kaasarit autoon?

ViestiKirjoittaja 96taunus » 02 Tammi 2018, 18:17

Koitin tolla kaasutin laskurilla koittaa selvittää tota kurkun kokoo, mutta ei oikein saanut järkevää tulosta.
Jos nykyinen kaasari jakaa litraselle 3-pyttyselle koneelle kakkua 25mm kurkulla/32mm rungolla, niin mikähän sitten olis käypänen koko/tyyppi noissa "mopojen" kaasareissa? olettaen että niitä olis 6 kpl.
Nää tiedot kun selviäis niin olis taas helpompi suunnitella lisää ja katella tarjontaa.
96taunus
 
Viestit: 89
Liittynyt: 27 Syys 2016, 10:50

Re: Prätkän kaasarit autoon?

ViestiKirjoittaja isoatlas » 02 Tammi 2018, 23:13

Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Capri 3000 GTXL -70
Consul 2800 Turnier Automatic -73
Torino Brougham 435 + C6 -70
2 x Volvo PV -65
Avatar
isoatlas
 
Viestit: 1289
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 15:35
Paikkakunta: Suonenjoki

Re: Prätkän kaasarit autoon?

ViestiKirjoittaja 96taunus » 03 Tammi 2018, 19:09

Alkaa vaikuttaa mahdottomalta toteuttaa koska v6:n tila kaasareille on liian ahdas :evil:
Pitää keksiä jotain muuta näyttävää :mrgreen:
96taunus
 
Viestit: 89
Liittynyt: 27 Syys 2016, 10:50

Re: Prätkän kaasarit autoon?

ViestiKirjoittaja isoatlas » 03 Tammi 2018, 23:12

Laita tuolleen kaksi vaakaimua, kuten tuossa Caprissa.
Kuva
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Capri 3000 GTXL -70
Consul 2800 Turnier Automatic -73
Torino Brougham 435 + C6 -70
2 x Volvo PV -65
Avatar
isoatlas
 
Viestit: 1289
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 15:35
Paikkakunta: Suonenjoki

Re: Prätkän kaasarit autoon?

ViestiKirjoittaja 96taunus » 04 Tammi 2018, 21:52

Oliskohan vähän liian isot tollaseen 2 litraseen? Sen takia noita "mopon" kaasareita aattelin kun ne on pienemmän kokoisia.
Kuvassa näyttäs olevan essexin pata. Onko sun tekemä?
96taunus
 
Viestit: 89
Liittynyt: 27 Syys 2016, 10:50

Re: Prätkän kaasarit autoon?

ViestiKirjoittaja isoatlas » 04 Tammi 2018, 23:19

No ei ole liian isot jos moottori on muutenkin viritetty, kanavat kaivettu kunnolla, kansia laskettu ja kunnon nokka...esim. 40 Weberiin pienin saatavilla oleva sisäkurkku on 24mm...ja onhan nuita vaakaimuja olemassa 32millisiäkin, siis jos haluaa jotakin vähän erilaista rakentaa.

Tuo on vaan esimerkki kuva ja on essex, nuo kaasarit taisi olla 45mm.
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Capri 3000 GTXL -70
Consul 2800 Turnier Automatic -73
Torino Brougham 435 + C6 -70
2 x Volvo PV -65
Avatar
isoatlas
 
Viestit: 1289
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 15:35
Paikkakunta: Suonenjoki

Re: Prätkän kaasarit autoon?

ViestiKirjoittaja 96taunus » 05 Tammi 2018, 18:44

Tää aihe alkaa nyt vähän lipsua :oops: , mutta kysästään nyt jos olis paremmin tietäviä.
Mistäs mahtaa johtua tuo väite että yksi vaakaimu ei toimi välilaipalla normi imarin kans?
Lainaus sivulta: (Ollut V-6 Fordissa laipalla vakion tilalla, joka ei ole järin hyvä ajatus.)
http://freetechnics.fi/polttoainepuoli/kaeytetyt-kaasuttimet.html
Aattelin että laittais yhden vaakaimun sojottaan eteenpäin.
96taunus
 
Viestit: 89
Liittynyt: 27 Syys 2016, 10:50

Re: Prätkän kaasarit autoon?

ViestiKirjoittaja Mois » 05 Tammi 2018, 21:59

96taunus kirjoitti:Tää aihe alkaa nyt vähän lipsua :oops: , mutta kysästään nyt jos olis paremmin tietäviä.
Mistäs mahtaa johtua tuo väite että yksi vaakaimu ei toimi välilaipalla normi imarin kans?
Lainaus sivulta: (Ollut V-6 Fordissa laipalla vakion tilalla, joka ei ole järin hyvä ajatus.)
http://freetechnics.fi/polttoainepuoli/kaeytetyt-kaasuttimet.html
Aattelin että laittais yhden vaakaimun sojottaan eteenpäin.

En tiedä miksi ei toimi? Mul on semmonen välilaippa Weber/Solex pystyimulle.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
Mois
 
Viestit: 7731
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla

Re: Prätkän kaasarit autoon?

ViestiKirjoittaja isoatlas » 06 Tammi 2018, 00:46

Toimii se, mutta ei ole paras mahdollinen kun tulee turhia mutkia imukanavaan...jos laittaa tuolla tavalla yhden tai useamman vaakaimun niin se väliosa tehtävä mahdollisimman loivalla mutkalla.

Oman Caprin essexiin tulee tuo, kunhan joskus tulisi imusarja valmiiksi. Kuva
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Capri 3000 GTXL -70
Consul 2800 Turnier Automatic -73
Torino Brougham 435 + C6 -70
2 x Volvo PV -65
Avatar
isoatlas
 
Viestit: 1289
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 15:35
Paikkakunta: Suonenjoki

Re: Prätkän kaasarit autoon?

ViestiKirjoittaja Sumu » 06 Tammi 2018, 13:36

isoatlas kirjoitti:Toimii se, mutta ei ole paras mahdollinen kun tulee turhia mutkia imukanavaan...jos laittaa tuolla tavalla yhden tai useamman vaakaimun niin se väliosa tehtävä mahdollisimman loivalla mutkalla.

Oman Caprin essexiin tulee tuo, kunhan joskus tulisi imusarja valmiiksi. Kuva


Onko Porschen kaasari? Millaiset sisäkurkut?
Sedan GT '73
Avatar
Sumu
 
Viestit: 1479
Liittynyt: 12 Elo 2004, 17:25
Paikkakunta: Vaasa

Re: Prätkän kaasarit autoon?

ViestiKirjoittaja isoatlas » 06 Tammi 2018, 20:22

On Porschen 40:nen, vakiot sisäkurkut on 27mm...sorvataan 34 tai 36mm.
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Capri 3000 GTXL -70
Consul 2800 Turnier Automatic -73
Torino Brougham 435 + C6 -70
2 x Volvo PV -65
Avatar
isoatlas
 
Viestit: 1289
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 15:35
Paikkakunta: Suonenjoki

Re: Prätkän kaasarit autoon?

ViestiKirjoittaja 96taunus » 07 Tammi 2018, 21:22

Tuosta possun imarista tulikin mieleen että jos laittais 2kpl 1-kurkkusia sillain että 1,2ja 4 pytyt olis yhdellä ja loput toisella kaasarilla, ja jos noi erottais toisistaan niin kuinkas sitten saa alipaineet tehostimelle?
Kuva
Milläs langalla tota imaria pystyy hitsaan, onko kokemusta?
96taunus
 
Viestit: 89
Liittynyt: 27 Syys 2016, 10:50

Seuraava

Paluu TEKNIIKKA

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron