Sivu 2/2

Lähetetty: 13 Heinä 2005, 23:04
Kirjoittaja Tähtisilmä
taunus mkII kirjoitti: mulla poksahti ajat sitten tuo oma vivusto eli ei pysty säätää muuta kun läppää sillä nopeus säätimellä.
Mitä siitä hajosi? On kyllä helppo korjata, hankalinta irroitus / takaisinlaitto. Yleensä "kärjet" palaa ja kontakti hieman sivussa. Ohessa selventävä kuva miten systeemi toimii.
http://personal.inet.fi/koti/spa/f2.jpg

Itsellä hävisi säätimestä kaikki asennot :arrow: hiomapaperilla vain kaikki lintit puhtaiksi. Vaihdoin vielä kuulan hieman suurempaan ( lisää painetta kontaktipintaan ). Nyt toimii paremmin kuin uutena.

Lähetetty: 13 Heinä 2005, 23:15
Kirjoittaja Mois
Mulla on ainakin kaikista säätimistä mitä mulla on, palannu niin pahasti noi kontaktipinnat et ei hiomapaperi taho enää auttaa. Tota isompaa kuulaa vois kokeilla...

Lähetetty: 13 Heinä 2005, 23:32
Kirjoittaja taunus mkII
en oo jaksanu/viittiny perehtyä koko hommaan kun toi yks asentoinenkin toimii....

Lähetetty: 14 Heinä 2005, 01:39
Kirjoittaja WSE
Tähtisilmä kirjoitti:
mois13 kirjoitti:Japskeissa tukka hulmuaa oikein kunnolla kun avaa ne "kasvosuuttimet" mut ei Taunuksessa :D
Mielestäni Taunuksessa ( mk III ) on kyllä ikäisekseen tehokas lämmityslaite. Säädinpinnnat kondikseen ja Motonetistä uutta moottoria tilalle...kytkennät vaan oikein päin niin kyllä tukka hulmuaa.
Raitisilma sivukanavista ( vetämällä ) nupista pitää olla liukusäätimet auki, muutoin ei tapahdu mitään.
Nopeudet ( 0, I,II, III ) sekä lisäksi oikeasta reunasta itseensä päin vetämällä "raitisilma".
Sama se on mk1 -74 alkaen (vanhemmalla kojelaudalla olevista en tiedä) paitsi keskeltä puuttuu ne tuuletussuuttimet.
Ja kyllä tuo kunnossa ollessaan ihan asiallisesti puhaltaa. (Ja lämmittää - kesälläkin, läpän tiiviste kun hapertuu vanhetessaan...).
Ja onhan Taunuksiin jossain maailman kolkassa saanut alkuperäistäkin ilmastointia... Kuviakin oli muistaakseni argentinan clubin sivuilla tosin nyt en niitä löytänyt kyllä. Kojelaudan alla keskellä oli erilliset suuttimet ilmastoinnille.

Lähetetty: 14 Heinä 2005, 07:59
Kirjoittaja Janzamar
vanhalla kojelaudalla se on vasemmassa reunassa se vedettävä puoli..
enpäs tiedä miksi ovat vaihtaneet reunaa..?
ja ilmastointi olis tosiaan kiva..eiköhän tästä pitäis sitten argentiinassakin käydä. :P

Lähetetty: 14 Heinä 2005, 13:52
Kirjoittaja Hessu
WSE kirjoitti: Ja onhan Taunuksiin jossain maailman kolkassa saanut alkuperäistäkin ilmastointia... Kuviakin oli muistaakseni argentinan clubin sivuilla tosin nyt en niitä löytänyt kyllä. Kojelaudan alla keskellä oli erilliset suuttimet ilmastoinnille.
Olisikohan se tuollainen "merkkikohtainen tarvikeilmastointi" kuten linkin kuvissa olevan Granadan Konvekta?

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 4560838971

Hm, Mk1 2.6 Ghia S ilmastoinnilla. Kelpaisi kyllä 8)

Lähetetty: 14 Heinä 2005, 23:43
Kirjoittaja WSE
Voi olla tarvike ilmastointikin. Liekö suomessa ennen olleet kesät kylmempiä kun tänne ei ole tuommoisia eksynyt...
Tietääkseni kuitenkin mm. Capriin yms oli ilmastointia saatavana ihan Fordiltakin. Esimerkiksi afrikan/lähi-idän markkina- alueille menevissä autoissa saattoi moinen olla varusteena...
Lämmityslaitetta ei sen sijaan ollut kaikissa siellä myytävissä.

Tulee mieleen TV:ssäkin taannoin ollut tarina kahdesta Suomalaisesta jotka päättivät yhdistää seikkailun ja hyödyn ja ajaa 2 80 luvun Toyota Landcruiseria jonnekin afrikan maahan (En muista mikä???) kun kuulemma ovat siellä suosittuja ja niistä saa hyvän hinnan... Kun perille oli kaikkien vaikeuksien jälkeen päästy oli afrikan pojat katselleet pitkin nenänvarttaan autoja joissa ei ole ilmastointia! Ja näinollen eipä rahaakaan häävisti saatu...
( Lienee vähän sama kuin yrittäisi myydä suomessa autoa ilman lämmityslaitetta...).

Lähetetty: 18 Heinä 2005, 09:49
Kirjoittaja Miikka
Argentiinassa on ollu saatavissa ilmastointi Taunukseen ihan alkuper.varusteena! On kuulunut ainakin 3-koppaisen coupen SP5-varustepakettiin.

Varmaan Argentiinan Taunus-kerhon heput osaavat kertoa asiasta lisää. www.clubtaunus.com.ar

Lähetetty: 19 Heinä 2005, 10:54
Kirjoittaja REPA
Puhaltimen saa pyörimään tehokkaammin kun sen voitelee.Monessakin autossa on yli 25v vanhat rasvat puhaltimenlaakereissa.Ottakaa irti puhallin ja kokeilkaa pyöriikö herkästi.Epäilen ettei pyöri herkästi.

Lähetetty: 06 Elo 2005, 20:03
Kirjoittaja Janzamar
laitoin oikein kunnolla rasvaa,suihkin mihin vaan sai osumaan,käämit ja kaikki kun en jaksanut täsmäpommittaa akseleita,ja kyllähän hiljeni niin että luulin että hajosi.. :lol:
mutta hyvin puhaltaa ja on niin hiljainen ettei varmaan uutenakaan..

Lähetetty: 06 Elo 2005, 20:05
Kirjoittaja Mois
Mulla on ihan uus Bloweri eikä se kovin kummosesti puhalla...

Lähetetty: 06 Elo 2005, 22:02
Kirjoittaja Tähtisilmä
mois13 kirjoitti:Mulla on ihan uus Bloweri eikä se kovin kummosesti puhalla...
sulla on piuhat väärinpäin! ;)

Lähetetty: 06 Elo 2005, 22:04
Kirjoittaja Mois
Tähtisilmä kirjoitti:
mois13 kirjoitti:Mulla on ihan uus Bloweri eikä se kovin kummosesti puhalla...
sulla on piuhat väärinpäin! ;)
Heh heh :lol:
Taitaa ennemminkin olla rakenteellinen vika tuo huono puhallusteho!