Puhaltimen VENT-asento?

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
Hessu
Viestit: 709
Liittynyt: 20 Loka 2004, 08:34
Paikkakunta: Häijää

Puhaltimen VENT-asento?

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Moro,

Muistan jokun puhelleen, että tässä '74 -> mallin puhallinkonsolissa tuulettimen vipua ulospäin vetäessä tulee täysi puhallinnopeus käyttöön. Minullakin lukee siinä nupin sivussa VENT ja nuoli käyttäjää kohti, mutta ei se nuppi sieltä vaan ulkone eikä mitään tapahdu. Onkohan tuo ollut joku optio? Montako eri nopeutta pitäisi olla, kun vipua liikuttaa koko matkan?
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

nolla ja kolme nopeutta..
ja kyllä sen pitäis tulla vetämällä,omassa vasen reuna ja itteen päin
ainakin..
se saattaa olla sellanen kohta missä kierrättää vaan sisäilmaa?
eli hytti lämpenee vähän nopeammin,jatkuvassa käytössä aika huono..
Taunus Maximus =)
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Vipu oikeeseen reunaan ja sitte vedät sitä ulospäin! Mulla puhaltaa ainakin aivan liian vähän mitä näin kuumalla ilmalla olis tarvis. Laitoin uuden moottorinkin viimme vuonna mut ei se vauhtia lisänny :D
Japskeissa tukka hulmuaa oikein kunnolla kun avaa ne "kasvosuuttimet" mut ei Taunuksessa :D
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
TaunusTomi
Viestit: 953
Liittynyt: 02 Elo 2004, 22:43
Paikkakunta: Noormarkku

Viesti Kirjoittaja TaunusTomi »

oon mietiskelly et millai sen sais viritettyä??on kyllä varsinainen lehmän hönkäys mikä sieltä tulee :evil: ehdotuksia?...
jos laitteet hajoo se on niiden heikkoutta...
Taunus 78 Cosworth BOA
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

TaunusTomi kirjoitti:oon mietiskelly et millai sen sais viritettyä??on kyllä varsinainen lehmän hönkäys mikä sieltä tulee :evil: ehdotuksia?...
Joo, nimenomaan lehmänhönkäys :lol:
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

aivan,jos joku ajaa taunuksella käsi sieg heil tervehdysasennossa,niin ei se oikeasti moikkaa..kunhan kokeilee onko lämppäri hengissä.. :lol:
vaan ei mulla kyllä jostain syystä ole tuommoista ongelmaa coupessa?
ihan hyvin puhaltaa..takapenkkiläisillä tosin varmaan varpaat palelee talvisaikaan..
Taunus Maximus =)
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

Sama homma omassa. Aina on hyvin lämmenny, kesällä tietty pukkaa vähän liian kuumaa mut kyllä kiertää. Joskus hidasteli niin vaihoin moottorin ja tuli taas vähän tehoja :)

Vois kai sinne viritellä esim. jotain tietokoneen kotelotuulettimia, tai minkä tahansa ku tekee vaan jonkinlaisen kotelon. Sehän puhaltaa muistaakseni sivulle päin?
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Täytys kokeilla laittaa virrat suoraan siihen puhaltimen johtoliittimeen, josko vauhtia tulis lisää :D
Otan kohta Nissanista puhaltimen niin johan alkaa puhuri käymään :lol:
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
Hessu
Viestit: 709
Liittynyt: 20 Loka 2004, 08:34
Paikkakunta: Häijää

Viesti Kirjoittaja Hessu »

En ole ennättänyt pahemmin tutkimaan, mutta onko todennäköistä että lämminilmaläppä ei mene kokonaan kiinni vaikka vivun heittää kokonaan siniselle? Käsituntumalta sisään tuleva ilma on jokseenkin lämmintä parhaimmillaankin?

Tiedustelin jo jossain vaiheessa kevättä Australian Cortinakerhosta, että onko sillä maailman kulmalla ollut saatavissa ilmastointia kyseiseen menopeliin. Ei kuulemma ole. Jos ei olisi museopeli niin tunkisin semmoisen jostain toisesta autosta kyllä jollain patentilla paikalleen.
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

saahan noita tupakin sytyttimeen liitettäviä propelleja..sekin auttaa jotain pientä..
Taunus Maximus =)
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Hessu kirjoitti:En ole ennättänyt pahemmin tutkimaan, mutta onko todennäköistä että lämminilmaläppä ei mene kokonaan kiinni vaikka vivun heittää kokonaan siniselle? Käsituntumalta sisään tuleva ilma on jokseenkin lämmintä parhaimmillaankin?

Tiedustelin jo jossain vaiheessa kevättä Australian Cortinakerhosta, että onko sillä maailman kulmalla ollut saatavissa ilmastointia kyseiseen menopeliin. Ei kuulemma ole. Jos ei olisi museopeli niin tunkisin semmoisen jostain toisesta autosta kyllä jollain patentilla paikalleen.
Mulla ainakin on sen ilmaläpän tiiviste rikki ja siks tulee lämmintä vaikka kääntää kylmälle. Ostin tässä kerran uutta ohutta vaahtomuovia, et teen siitä uuden tiivisteen.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Tähtisilmä
Viestit: 56
Liittynyt: 02 Elo 2004, 12:43
Paikkakunta: Pohjois Savo

Viesti Kirjoittaja Tähtisilmä »

mois13 kirjoitti:Japskeissa tukka hulmuaa oikein kunnolla kun avaa ne "kasvosuuttimet" mut ei Taunuksessa :D
Mielestäni Taunuksessa ( mk III ) on kyllä ikäisekseen tehokas lämmityslaite. Säädinpinnnat kondikseen ja Motonetistä uutta moottoria tilalle...kytkennät vaan oikein päin niin kyllä tukka hulmuaa.
Raitisilma sivukanavista ( vetämällä ) nupista pitää olla liukusäätimet auki, muutoin ei tapahdu mitään.
Nopeudet ( 0, I,II, III ) sekä lisäksi oikeasta reunasta itseensä päin vetämällä "raitisilma".
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Tähtisilmä kirjoitti:
mois13 kirjoitti:Japskeissa tukka hulmuaa oikein kunnolla kun avaa ne "kasvosuuttimet" mut ei Taunuksessa :D
Mielestäni Taunuksessa ( mk III ) on kyllä ikäisekseen tehokas lämmityslaite. Säädinpinnnat kondikseen ja Motonetistä uutta moottoria tilalle...kytkennät vaan oikein päin niin kyllä tukka hulmuaa.
Raitisilma sivukanavista ( vetämällä ) nupista pitää olla liukusäätimet auki, muutoin ei tapahdu mitään.
Nopeudet ( 0, I,II, III ) sekä lisäksi oikeasta reunasta itseensä päin vetämällä "raitisilma".
Kannattaa vetää se plussa sinne moottorille akulta releen kautta suoraan, niin tulee voltteja/kierroksia lisää puhaltimeen.
taunus mkII
Viestit: 339
Liittynyt: 20 Heinä 2004, 21:46
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja taunus mkII »

Anonymous kirjoitti:
Tähtisilmä kirjoitti:
mois13 kirjoitti:Japskeissa tukka hulmuaa oikein kunnolla kun avaa ne "kasvosuuttimet" mut ei Taunuksessa :D
Mielestäni Taunuksessa ( mk III ) on kyllä ikäisekseen tehokas lämmityslaite. Säädinpinnnat kondikseen ja Motonetistä uutta moottoria tilalle...kytkennät vaan oikein päin niin kyllä tukka hulmuaa.
Raitisilma sivukanavista ( vetämällä ) nupista pitää olla liukusäätimet auki, muutoin ei tapahdu mitään.
Nopeudet ( 0, I,II, III ) sekä lisäksi oikeasta reunasta itseensä päin vetämällä "raitisilma".
Kannattaa vetää se plussa sinne moottorille akulta releen kautta suoraan, niin tulee voltteja/kierroksia lisää puhaltimeen.
mulla poksahti ajat sitten tuo oma vivusto eli ei pysty säätää muuta kun läppää sillä nopeus säätimellä. pistin erillisen katkaisian ja releen läpi moottorille niin hyvin puhaltaa. ainakin talvella mut välillä tuntuu et sais niitä nopeuksia olla muutakin kun on/off.
#201
TaunusmkII


Ford Taunus-Suoritus Kykyä Ylitse Muiden-
-Raudassa Ei Oo Rahat Hukassa-
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

on mulla noita,varmaan on yksi ainakin mk2 sopivakin..
kolme taitaa olla..tai neljä..pitääpä kattoa.
Taunus Maximus =)
Vastaa Viestiin