Sivu 1/1

Kertokaa 74 vm taunuksen koneesta.

Lähetetty: 12 Touko 2017, 16:20
Kirjoittaja Jsp
Elikkä meinasin ostaa sellasen STW taunuksen. Kertokaa mitä kaikkee kannattaa ostossa katella.
Onko nuo jakoremmillä? Millanne jobi vaihtaa? (Mitä joutuu edestä purkamaan)

Nyt on paha taunuskuume meneillään.

Re: Kertokaa 74 vm taunuksen koneesta.

Lähetetty: 12 Touko 2017, 16:43
Kirjoittaja Samu
oharit on remmillä. ei siinä edessä oo kuin peltikotelo parilla pultilla. Ruosteethan näissä kannattaa kattoa jos myyjä väittää ettei muka olis ruostetta.

Re: Kertokaa 74 vm taunuksen koneesta.

Lähetetty: 14 Touko 2017, 07:32
Kirjoittaja Jsp
Tuleeko tähän pinto koneeseen lyijytöntä? Vai laitetaanko siihenkin sitä lyijymönjää?

Re: Kertokaa 74 vm taunuksen koneesta.

Lähetetty: 14 Touko 2017, 11:09
Kirjoittaja isoatlas
Kyllä venttiiliensuojalisäainetta pitää käyttää ja venttiilien välykset suosittelen tarkastamaan usein säännöllisesti...tämä siis koskee kaikkia ainakin Fordin valurautakantisia moottoreita, joissa ei ole teräs-seetejä pakosissa...ei ole kokemusta muiden valmistajien moottoreista, siitä kuinka pahoin pakoventtiilit uppoavat kanteen pitemmän päälle.

Re: Kertokaa 74 vm taunuksen koneesta.

Lähetetty: 14 Touko 2017, 12:17
Kirjoittaja Vermilion
isoatlas kirjoitti:Kyllä venttiiliensuojalisäainetta pitää käyttää ja venttiilien välykset suosittelen tarkastamaan usein säännöllisesti...tämä siis koskee kaikkia ainakin Fordin valurautakantisia moottoreita, joissa ei ole teräs-seetejä pakosissa...ei ole kokemusta muiden valmistajien moottoreista, siitä kuinka pahoin pakoventtiilit uppoavat kanteen pitemmän päälle.

Kertokaapas soveltuuko venttiilinsuoja-aine E85 kanssa?

Re: Kertokaa 74 vm taunuksen koneesta.

Lähetetty: 15 Touko 2017, 21:02
Kirjoittaja Jsp
Sellanen tunne on että jääpi ostamatta kun toijjootan rotteloa on niin vaikea myydä.

Re: Kertokaa 74 vm taunuksen koneesta.

Lähetetty: 17 Touko 2017, 06:56
Kirjoittaja Tomi
OHC-moottorissa on ehkä yksinkertasin jakoremmin vaihto,mitä vaan voi olla. Bensan lisäainetta en ole käyttänyt ikinä ja yli 20v näitten kanssa on saanut nujuta.Toki venat painuu kanteen,mutta ei ne sitä kyllä ihan hetkessä tee.

Re: Kertokaa 74 vm taunuksen koneesta.

Lähetetty: 17 Touko 2017, 16:17
Kirjoittaja Jsp
Taitaa jäähä ostamatta kun ei toijjoota myy. Harmi. Olisin halunnut taunuksen käyttikseks. :/

Re: Kertokaa 74 vm taunuksen koneesta.

Lähetetty: 03 Kesä 2017, 22:17
Kirjoittaja JeeSe
Mulla on huikea teoria siitä seetien katoamisesta.
Nimittäin, että se saattaa ainakin osittain liittyä öljyn polttamiseen.

Ite joskus ajelin yhden kannen valmiiksi, mutta siitäkin loppui vain yhdestä sylinteristä seetirengas kesken ja toisesta oli jonkin verran kulahtanut. Kaksi muuta oli vielä ihan hyviä.

Yhdistäisin päissäni tämän siihen, kun ohjurin kummit oli enemmän ja vähemmän kulahtaneet eri sylinterien kohdalla.
Sitä lyijytöntä bensaa kun varmaan on poltettu melkolailla yhtäpaljon kaikissa, mutta öljyä ehkä vaihtelevampia määriä..

Toki lyijyllä ne seetit varmasti pelastuu, en sitä vastaan väitä.

Re: Kertokaa 74 vm taunuksen koneesta.

Lähetetty: 06 Kesä 2017, 22:15
Kirjoittaja wekku
Vanhoissa OHC:n kansissa kun ei ole erillisiä seetejä..

Pakosten painumiseen vaikuttaa moni asia, esim. kannen valu, ventiilinvälykset, mutta suurin ongelma on tosiaan nyky bensa missä ei ole lyijyä.

On käytettävä joko lyijyn korviketta bensan seassa, laitatettava pakopuolelle erilliset seetit tai etsittävä kansi missä on seetit valmiiksi lyijyttömälle..

Re: Kertokaa 74 vm taunuksen koneesta.

Lähetetty: 11 Kesä 2017, 20:16
Kirjoittaja JeeSe
Kyl mun kannessa selkeesti seetirenkaat on/oli.
Ehkä -75 ei ole enää vanha OHC ?

Ei vaan ne seetit kuitenkaan kestäneet lyijytöntä.

Re: Kertokaa 74 vm taunuksen koneesta.

Lähetetty: 11 Kesä 2017, 21:01
Kirjoittaja Samu
erilliset seetit tais tulla vasta sierran oharissa? eli joku on laittanut sinne seetit joskus tai kansi on vaihdettu.

Re: Kertokaa 74 vm taunuksen koneesta.

Lähetetty: 12 Kesä 2017, 22:58
Kirjoittaja isoatlas
Seetirenkaat on joissakin -86 ruiskuissa ja vasta varmasti -87 ja uudemmissa ruisku ohareissa ja myös joissakin saman ikäisissä 2,0 kaasarikoneissa...1.6 emaxista ja 1.8:sta ei kokemusta, mutta tuota vanhemmissa ei varmasti ole, paitsi jos on jälkeenpäin laitettu ja ne on oltava terästä, että kestävät lyijytöntä. Kannessa on aina valuvuosi merkittynä valupinnassa venttiilikopan alla.