Colognen kansi

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

96taunus
Viestit: 124
Liittynyt: 27 Syys 2016, 10:50

Colognen kansi

Viesti Kirjoittaja 96taunus »

Paljonkos on v6:n kannen korkeus alunperin?
Käykö samat kansipahvit 7b 2.0 cn ja c9 kansiin?
Mulla olis tälläiset:
Kuva
Kuinkas tarpeellista on porata ylimääräiset vesireijät kansiin? niin kuin Pruetin kirjassa on mainittu.
Kuva
Noissa mun pahveissa vaan on noi isot reiät tyhjänpanttina, että voiko noita kuitenkin käyttää?
Vermilion
Viestit: 1636
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Re: Colognen kansi

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

Jos et kisa moottoria tee ja moottori ei käy laihalla ei tarvi porailla reikiä, toiset ajellu tollasella moottorilla aukaisematta 300-400tkm... pitkäainen kuumeninen vähenee noilla vesireijillä jos pidät esim rajoittaa vastaan vaikka jääradalla kierrokset tapissa miinuutin pari siellä 5500-6000rpm niin voi olla että venttii menee jos ei noita tehty... jos ei ole varsinkaan kaikki säädössä.

2.8.ssa on 2x noi reijät tossa keskellä
https://1drv.ms/i/s!Ak0ev910-aPVtiZKC2b4x84DugHv
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
96taunus
Viestit: 124
Liittynyt: 27 Syys 2016, 10:50

Re: Colognen kansi

Viesti Kirjoittaja 96taunus »

ok! ei porailla reikiä.
Mutta mites noi pahvit? näyttääkö c9 kansiin sopivilta.
Ja oliskos jollakin tiedossa sitä kannen korkeutta :roll:
96taunus
Viestit: 124
Liittynyt: 27 Syys 2016, 10:50

Re: Colognen kansi

Viesti Kirjoittaja 96taunus »

Törmäsin tälläseen "tietoon" nykybensan kestävistä kansista.
http://www.marlinownersclub.com/forum/s ... -FUEL-INFO
Mitäs mieltä ootte noista kannen merkinnöistä? Onkohan nyt sekotettu asioita ton colognen kohdalla.
96taunus
Viestit: 124
Liittynyt: 27 Syys 2016, 10:50

Re: Colognen kansi

Viesti Kirjoittaja 96taunus »

Onko joku laittanut kuplan ohjureita pakovenoille, tämmösiä:
http://www.aircooled.fi/tuote/4298/vent ... wbx-860792
Vermilion
Viestit: 1636
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Re: Colognen kansi

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

96taunus kirjoitti:Onko joku laittanut kuplan ohjureita pakovenoille, tämmösiä:
http://www.aircooled.fi/tuote/4298/vent ... wbx-860792
Burtonilta saat ainakin sopivat ventiilinohjurit, lahden kansityö tekee millaiset ventiilinohjurit yleensä
haluat.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
96taunus
Viestit: 124
Liittynyt: 27 Syys 2016, 10:50

Re: Colognen kansi

Viesti Kirjoittaja 96taunus »

Laitan oharin ohjurit.
Kuinkas tarkka toi kutonen on männän välyksestä? Kirja sanoo max.6 satkua ja mulla olis 8 satkua(helmasta mitattu). Uskaltaako sitä kasata tolla välyksellä, renkaat varmaankin tiivistyy vielä tollakin välyksellä.
96taunus
Viestit: 124
Liittynyt: 27 Syys 2016, 10:50

Re: Colognen kansi

Viesti Kirjoittaja 96taunus »

Kumpaa merkkiä ootte käyttäneet kansipahveissa VICTOR REINZ vai AJUSA.
Olis tiedossa kumpaakin, en vaan osaa päättää :lol:
Vermilion
Viestit: 1636
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Re: Colognen kansi

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

96taunus kirjoitti:Kumpaa merkkiä ootte käyttäneet kansipahveissa VICTOR REINZ vai AJUSA.
Olis tiedossa kumpaakin, en vaan osaa päättää :lol:

Molemmat on laadukkaita, mulla on tossa omassa atm Victor Reinz.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
96taunus
Viestit: 124
Liittynyt: 27 Syys 2016, 10:50

Re: Colognen kansi

Viesti Kirjoittaja 96taunus »

Ok! Näyttäs olevan AJUSA 1,4mm paksu ja VICTOR REINZ 1,2mm. Onkohan tolla mitään merkitystä.
Vermilion
Viestit: 1636
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Re: Colognen kansi

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

96taunus kirjoitti:Ok! Näyttäs olevan AJUSA 1,4mm paksu ja VICTOR REINZ 1,2mm. Onkohan tolla mitään merkitystä.
Mitä ohuempi sitä enemmän puristuksia.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Vastaa Viestiin