Sivu 1/1

Hifistely V6:seen

Lähetetty: 04 Marras 2016, 12:25
Kirjoittaja Vermilion
Heitetään sellainen ajatus onko kukaan kokeillu betonoida
V6 lohkoa, miten homma toimii ja mitä haittaa/etuja?

-Lämmöt nousee?
+Kestää paremmin?

Muuta?

Re: Hifistely V6:seen

Lähetetty: 04 Marras 2016, 13:32
Kirjoittaja Mois
Aja Nitrolla, niin ei lämpene liikaa :lol:

Re: Hifistely V6:seen

Lähetetty: 04 Marras 2016, 14:46
Kirjoittaja Vermilion
Mois kirjoitti:Aja Nitrolla, niin ei lämpene liikaa :lol:

:lol: Mitäköhän katsastusmies sanois.... Nasse naamassa katsastukseen.
http://4.bp.blogspot.com/-jcrwR3WsFLg/U ... 1%2529.JPG

Vaikka ei ookkaan päästömittauksia, veikkaan, että tulis sanomista :soo:

No niin asiaan... vesitiloissa karvan ruostetta, meinasin jos lohkobetonilla todella
kevyellä käsitteltyllä tasottais seinät. Jos ei venttiili aiheuta täystuhoa eikä mäntään
tule reikää niin varmaan se lohko hajoaa eka. Tai noh... onhan se kampparikin vielä
mikä saatta katketa, mutta omien laskujen mukaan ei noilla kierroksilla oo tällä
iskupituudella siihen mahdollisuutta oikeastaan. Jos voitan lotossa ostan sitte
Westalakelta 2700€ hintaan kampparin, jossa on pari pulttia vielä lisää...

Re: Hifistely V6:seen

Lähetetty: 05 Marras 2016, 15:53
Kirjoittaja Vermilion
https://1drv.ms/i/s!Ak0ev910-aPVtx1rpX83C1jl4EXm


HMM?? Jakopään rattaisssa aika isoja eroja hampaiden leveydessä... Kapeampi malli tuntuu vaan sopivan paremmin laittaiskohan se vai leveämpi => kestävämpi jos tosta irtoaa hampaat...

Re: Hifistely V6:seen

Lähetetty: 09 Marras 2016, 20:43
Kirjoittaja Vermilion
https://1drv.ms/i/s!Ak0ev910-aPVtx-fGM0f-h7Siqqz

Lauantaina ostamaan asennusrasvaa ja viemään nää tasapainotettavaksi.
Männät on 1g sisällä toisistaan 6kpl paitsi toi varamäntä jonka eroo muista 10 grammaa.
Kiertokanget on 1g sisällä toisistaan painoltaan.
Toivottavasti toi kamppari nyt sitte kelpaa tasapainotettavaksi.

Re: Hifistely V6:seen

Lähetetty: 02 Joulu 2016, 10:41
Kirjoittaja Vermilion
Onko kukaan laittannu rullanostajia V6:seen? Onko jotain ongelmia sen kanssa... törmäsin tossa yhteen vaihtoehtoon jos laittaisi sellaiset, nokka tykkää varmaan hyvää, rullakeinuvivut ja rullanostajat...

edit:edit: ilmeisesti vaatii liikaa työtä... ja kallista hommaa.

Re: Hifistely V6:seen

Lähetetty: 02 Joulu 2016, 15:21
Kirjoittaja hamis
Laitas linkki rullavipoihin jos on,vois käydä ihan piruillessaan mulkasemassa.

Re: Hifistely V6:seen

Lähetetty: 02 Joulu 2016, 19:53
Kirjoittaja V6
Kuva

Kuva

Pari kuvaa V6 moottorista jossa on rulla nostajat.
Ei kuitenkaan Hoppa, mutta 60 asteen V6 moottori kuitenkin.

Re: Hifistely V6:seen

Lähetetty: 03 Joulu 2016, 12:24
Kirjoittaja Sultzi
Cologneen ei sovi mitkään muut kuin ns. keyway lifterit ja ne vaatii koneistuksia nostajanreikiin tarkasti. Tästä syystä hylkäsin ajatuksen itselläni silloin.

Tälläiset:
Kuva

Ei ole tilaa v6 laittaman tyylisiin tangolla yhdistettyihin.

Levyillä suorassa pidettävätkään ei taida sopia
Kuva

Re: Hifistely V6:seen

Lähetetty: 03 Joulu 2016, 13:33
Kirjoittaja Jari H
Noi sbf orkkis rullanostajat on vielä pidemmät kuin välitangolliset, puhumattakaan mek. laahuri nostimesta.
Mut kaikkea löytyy, voidaan mittailla.

Re: Hifistely V6:seen

Lähetetty: 07 Joulu 2016, 09:43
Kirjoittaja Vermilion
Millaiset nostajat sitten tuossa 4.0 colognessa on? Tossa yhdessä kirjassa on kuva, että ois rullanostajat. Onko siinä tollaiset sultzin mainitsemat, "ns urat kannessa" että nostajat ei pääse liikkumaan? Ilmeisesti nokka pitää hioa, eritavalla myös jos käyttää rullanostajia? Jostain välyserosta puhuttu jossa amerikan poikien sivuilla.

Re: Hifistely V6:seen

Lähetetty: 10 Joulu 2016, 13:54
Kirjoittaja Jari H
4 liranen on em. ura nostimilla. Ja kun siinä on 0,7" enemmän dekki korkeutta jää tilaa nostimen ja kannen väliin.
Mekaanisella laahuri nokalla ei rullanostimista ole sanottavampaa riemua.

Kuva

Vasemmalla sbf mekaaninen rullanokka, oikealla colognen mek. laahuri. Vähän huono kuva kuva, mutta rullanokan idea selvinnee. Eli colognen nokkaa pitäis hitsata melko reippaasti että siihen sais rolleri profiilin. Sille varmasti tekijä löytyy, kun onhan noita hitsinokkia ainakin jokkis heput harrastaneet.
Tai jos joku nokan valmistaja tekee customi rullanokan blankosta..
4.0 nokkaahan ei tunnetuista syistä johtuen voi oikein 2,8:ssa käyttää..

Rullanokka cologneen on kiehtova ajatus, mutta toteutus vähän hankalaa ja helposti customi wisecoiden hintainen projekti jonka toimimisesta ei ole mitään takeita.
Varmaan noilla 4.0 hydrauleilla olis helpoin toteuttaa.