2,6V6 hyytyy yläkierroksilla
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
2,6V6 hyytyy yläkierroksilla
olisko täällä sen verran asiantuntijaa kuka on pelannut noiden golocne 2,6 v6 koneen kanssa.
kasasin semmosen ja laitoin paikoilleen. siihen tuli weberin kaasari ja peltipakosarjat. nytten kun käy tyhjäkäyntiä todella hyvin ja kiihtyy hienosti ja ottaa paikoilaaan jengaa nätisti mutta....
kun lähen ajamaan niin noin 3-4000rpm kohdalla tökkää kuin seinään. ja alkaa paukkumaan. tuntuu että kun aukeaa weberin toinen kurkku niin sitten loppuu ajot. mutta kun kaasua vähän löysää niin taas mennään.
olen koittanut sytytystä säätää. ei auta.
kaasuttimessahan ei ole kun tyhjäkäynnin säätöruuvi??
kaasutin kävi ultraääni pesussa ennen kun asennettiin paikoilleen.
kaasarin kakkos kurkku ei nakkaa kiihdytyspumpulla bensaa.. ykkönen kyllänakkaa. pitäiskö sen nakata kun alkaa toinen kurkku avautumaan?
alipaine säätö toimii ainakin kun kovasti imee virranjakajan alipaineletkusta.
missä ihmeessä voisi olla vikaa tai mistä kannattais lähtee... kaasarinsyy vai sytytyksen??
kasasin semmosen ja laitoin paikoilleen. siihen tuli weberin kaasari ja peltipakosarjat. nytten kun käy tyhjäkäyntiä todella hyvin ja kiihtyy hienosti ja ottaa paikoilaaan jengaa nätisti mutta....
kun lähen ajamaan niin noin 3-4000rpm kohdalla tökkää kuin seinään. ja alkaa paukkumaan. tuntuu että kun aukeaa weberin toinen kurkku niin sitten loppuu ajot. mutta kun kaasua vähän löysää niin taas mennään.
olen koittanut sytytystä säätää. ei auta.
kaasuttimessahan ei ole kun tyhjäkäynnin säätöruuvi??
kaasutin kävi ultraääni pesussa ennen kun asennettiin paikoilleen.
kaasarin kakkos kurkku ei nakkaa kiihdytyspumpulla bensaa.. ykkönen kyllänakkaa. pitäiskö sen nakata kun alkaa toinen kurkku avautumaan?
alipaine säätö toimii ainakin kun kovasti imee virranjakajan alipaineletkusta.
missä ihmeessä voisi olla vikaa tai mistä kannattais lähtee... kaasarinsyy vai sytytyksen??
Re: 2,6V6 hyytyy yläkierroksilla
Mikä weber, ei kai 32/36 dgv? Kaasarin molemmat kurkut pitäisi aueta yhtä aikaa kaasua painettaessa, weber 38 dgms olisi sopiva kaasari sulle.
Capri -77 2.0
Firebird -69
Firebird -69
Re: 2,6V6 hyytyy yläkierroksilla
Juu ainakin kuvien perusteella se on tuo 32/36 weberi ja aukee kakkos kurkku pikkusen viiveellä. noin vartin avautuu ykkönen kunnes tulee mukaan kakkonen.vtormane kirjoitti:Mikä weber, ei kai 32/36 dgv? Kaasarin molemmat kurkut pitäisi aueta yhtä aikaa kaasua painettaessa, weber 38 dgms olisi sopiva kaasari sulle.
eli jos muutan samanaaikaan aukeavaksi solexin vivuila tuon ja vaihdan samat suuttimet molempiin kanaviin niin onko asia ratkaistu ?
Re: 2,6V6 hyytyy yläkierroksilla
Saattaa se toimia niinkin, voithan kokeilla. Ainoo että kurkut erikokoiset, optimi olisi samankokoiset kurkut.xtreme12 kirjoitti:Juu ainakin kuvien perusteella se on tuo 32/36 weberi ja aukee kakkos kurkku pikkusen viiveellä. noin vartin avautuu ykkönen kunnes tulee mukaan kakkonen.vtormane kirjoitti:Mikä weber, ei kai 32/36 dgv? Kaasarin molemmat kurkut pitäisi aueta yhtä aikaa kaasua painettaessa, weber 38 dgms olisi sopiva kaasari sulle.
eli jos muutan samanaaikaan aukeavaksi solexin vivuila tuon ja vaihdan samat suuttimet molempiin kanaviin niin onko asia ratkaistu ?
Capri -77 2.0
Firebird -69
Firebird -69
Re: 2,6V6 hyytyy yläkierroksilla
Uusiakin saa, osa kopioita, toimivuudesta joku kokeillut varmaan osaa kertoa
http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_from= ... s&_sacat=0
http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_from= ... s&_sacat=0
Sedan GT '73
Re: 2,6V6 hyytyy yläkierroksilla
miten paljon on eroja 2,0 v6 koneen kaasarilla kun niitä löytyis 2 kpl
Re: 2,6V6 hyytyy yläkierroksilla
Ei tule pelaamaan tuolla 32/36 kaasarilla vaikka tekisit mitä, se on rivikoneeseen yleisesti tarkoitettu.
2.0 V6 kaasarissa reilusti pienemmät läpät, kurkut ja tietysti myös kaikki suuttimet, eli on siinä hommaa että sillä saat kaikilla kierrosalueilla jotenkin pelaamaan ja silloinkin jää uupumaan tehoista aika paljon.
38/38 weberin siihen hommaat niin kaikista paras.
2.0 V6 kaasarissa reilusti pienemmät läpät, kurkut ja tietysti myös kaikki suuttimet, eli on siinä hommaa että sillä saat kaikilla kierrosalueilla jotenkin pelaamaan ja silloinkin jää uupumaan tehoista aika paljon.
38/38 weberin siihen hommaat niin kaikista paras.
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Re: 2,6V6 hyytyy yläkierroksilla
isoatlas kirjoitti:Ei tule pelaamaan tuolla 32/36 kaasarilla vaikka tekisit mitä, se on rivikoneeseen yleisesti tarkoitettu.
2.0 V6 kaasarissa reilusti pienemmät läpät, kurkut ja tietysti myös kaikki suuttimet, eli on siinä hommaa että sillä saat kaikilla kierrosalueilla jotenkin pelaamaan ja silloinkin jää uupumaan tehoista aika paljon.
38/38 weberin siihen hommaat niin kaikista paras.
Tai ruiskun....
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!