2,6V6 hyytyy yläkierroksilla

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

2,6V6 hyytyy yläkierroksilla

ViestiKirjoittaja xtreme12 » 26 Elo 2016, 09:16

olisko täällä sen verran asiantuntijaa kuka on pelannut noiden golocne 2,6 v6 koneen kanssa.

kasasin semmosen ja laitoin paikoilleen. siihen tuli weberin kaasari ja peltipakosarjat. nytten kun käy tyhjäkäyntiä todella hyvin ja kiihtyy hienosti ja ottaa paikoilaaan jengaa nätisti mutta....

kun lähen ajamaan niin noin 3-4000rpm kohdalla tökkää kuin seinään. ja alkaa paukkumaan. tuntuu että kun aukeaa weberin toinen kurkku niin sitten loppuu ajot. mutta kun kaasua vähän löysää niin taas mennään.

olen koittanut sytytystä säätää. ei auta.
kaasuttimessahan ei ole kun tyhjäkäynnin säätöruuvi??
kaasutin kävi ultraääni pesussa ennen kun asennettiin paikoilleen.
kaasarin kakkos kurkku ei nakkaa kiihdytyspumpulla bensaa.. ykkönen kyllänakkaa. pitäiskö sen nakata kun alkaa toinen kurkku avautumaan?
alipaine säätö toimii ainakin kun kovasti imee virranjakajan alipaineletkusta.

missä ihmeessä voisi olla vikaa tai mistä kannattais lähtee... kaasarinsyy vai sytytyksen??
xtreme12
 
Viestit: 11
Liittynyt: 26 Elo 2016, 09:07

Re: 2,6V6 hyytyy yläkierroksilla

ViestiKirjoittaja vtormane » 26 Elo 2016, 10:46

Mikä weber, ei kai 32/36 dgv? Kaasarin molemmat kurkut pitäisi aueta yhtä aikaa kaasua painettaessa, weber 38 dgms olisi sopiva kaasari sulle.
Capri -77 2.0
Firebird -69
Avatar
vtormane
 
Viestit: 657
Liittynyt: 23 Helmi 2008, 01:22
Paikkakunta: Kuusamo

Re: 2,6V6 hyytyy yläkierroksilla

ViestiKirjoittaja Sumu » 26 Elo 2016, 10:55

Joo väärä kaasari, ei voi toimia kunnolla.
Sedan GT '73
Avatar
Sumu
 
Viestit: 1503
Liittynyt: 12 Elo 2004, 17:25
Paikkakunta: Vaasa

Re: 2,6V6 hyytyy yläkierroksilla

ViestiKirjoittaja xtreme12 » 26 Elo 2016, 10:57

vtormane kirjoitti:Mikä weber, ei kai 32/36 dgv? Kaasarin molemmat kurkut pitäisi aueta yhtä aikaa kaasua painettaessa, weber 38 dgms olisi sopiva kaasari sulle.


Juu ainakin kuvien perusteella se on tuo 32/36 weberi ja aukee kakkos kurkku pikkusen viiveellä. noin vartin avautuu ykkönen kunnes tulee mukaan kakkonen.

eli jos muutan samanaaikaan aukeavaksi solexin vivuila tuon ja vaihdan samat suuttimet molempiin kanaviin niin onko asia ratkaistu ?
xtreme12
 
Viestit: 11
Liittynyt: 26 Elo 2016, 09:07

Re: 2,6V6 hyytyy yläkierroksilla

ViestiKirjoittaja vtormane » 26 Elo 2016, 11:05

xtreme12 kirjoitti:
vtormane kirjoitti:Mikä weber, ei kai 32/36 dgv? Kaasarin molemmat kurkut pitäisi aueta yhtä aikaa kaasua painettaessa, weber 38 dgms olisi sopiva kaasari sulle.


Juu ainakin kuvien perusteella se on tuo 32/36 weberi ja aukee kakkos kurkku pikkusen viiveellä. noin vartin avautuu ykkönen kunnes tulee mukaan kakkonen.

eli jos muutan samanaaikaan aukeavaksi solexin vivuila tuon ja vaihdan samat suuttimet molempiin kanaviin niin onko asia ratkaistu ?


Saattaa se toimia niinkin, voithan kokeilla. Ainoo että kurkut erikokoiset, optimi olisi samankokoiset kurkut.
Capri -77 2.0
Firebird -69
Avatar
vtormane
 
Viestit: 657
Liittynyt: 23 Helmi 2008, 01:22
Paikkakunta: Kuusamo

Re: 2,6V6 hyytyy yläkierroksilla

ViestiKirjoittaja Sumu » 26 Elo 2016, 14:58

Sedan GT '73
Avatar
Sumu
 
Viestit: 1503
Liittynyt: 12 Elo 2004, 17:25
Paikkakunta: Vaasa

Re: 2,6V6 hyytyy yläkierroksilla

ViestiKirjoittaja xtreme12 » 26 Elo 2016, 16:04

miten paljon on eroja 2,0 v6 koneen kaasarilla kun niitä löytyis 2 kpl
xtreme12
 
Viestit: 11
Liittynyt: 26 Elo 2016, 09:07

Re: 2,6V6 hyytyy yläkierroksilla

ViestiKirjoittaja isoatlas » 26 Elo 2016, 17:04

Ei tule pelaamaan tuolla 32/36 kaasarilla vaikka tekisit mitä, se on rivikoneeseen yleisesti tarkoitettu.

2.0 V6 kaasarissa reilusti pienemmät läpät, kurkut ja tietysti myös kaikki suuttimet, eli on siinä hommaa että sillä saat kaikilla kierrosalueilla jotenkin pelaamaan ja silloinkin jää uupumaan tehoista aika paljon.

38/38 weberin siihen hommaat niin kaikista paras.
Escort 1100 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Capri 3000 > 3600 V8 GTXL -70
Consul 2800 Turnier Automatic -73
Torino Brougham 435 + C6 -70
2 x Volvo PV -65
Avatar
isoatlas
 
Viestit: 1307
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 15:35
Paikkakunta: Suonenjoki

Re: 2,6V6 hyytyy yläkierroksilla

ViestiKirjoittaja Vermilion » 26 Elo 2016, 22:39

isoatlas kirjoitti:Ei tule pelaamaan tuolla 32/36 kaasarilla vaikka tekisit mitä, se on rivikoneeseen yleisesti tarkoitettu.

2.0 V6 kaasarissa reilusti pienemmät läpät, kurkut ja tietysti myös kaikki suuttimet, eli on siinä hommaa että sillä saat kaikilla kierrosalueilla jotenkin pelaamaan ja silloinkin jää uupumaan tehoista aika paljon.

38/38 weberin siihen hommaat niin kaikista paras.



Tai ruiskun....
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Vermilion
 
Viestit: 1456
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti


Paluu TEKNIIKKA

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron