1.6 Taunukseen 2.0 neloskone

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Fordmies-69
Viestit: 1
Liittynyt: 05 Heinä 2016, 13:12

1.6 Taunukseen 2.0 neloskone

Viesti Kirjoittaja Fordmies-69 »

Moro

Mitä muutoksia vaatii leimalle kun vaihtaa 1.6.tilalle 2.0 koneen ?
Pj
FTC Puheenjohtaja
Viestit: 1258
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 17:06

Re: 1.6 Taunukseen 2.0 neloskone

Viesti Kirjoittaja Pj »

Hae etsi toiminnolla: moottorinvaihto
#1
Taunus CoupeGT 2.8 '72
Taunus 4d 1.6GX '81 museo
Taunus 4d 2.0GX '82
AC Cobra V6
Tunturi super Sport `76 ;)
Pappa Tunturi `75 ;)
jazardi
Viestit: 3
Liittynyt: 05 Syys 2016, 16:48

Re: 1.6 Taunukseen 2.0 neloskone

Viesti Kirjoittaja jazardi »

9Tuuma jarrut taakse ei muuta. Jos laitat sierran 5vaihteisen laatikon nii isomman kardaani, kardaanikiinnityspistettä pitää muutama sentti siirtää ja vaihteiston tukipalkkii muuttaa tai tehä uus
Tomi
Viestit: 636
Liittynyt: 06 Syys 2007, 17:12
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 1.6 Taunukseen 2.0 neloskone

Viesti Kirjoittaja Tomi »

jazardi kirjoitti:9Tuuma jarrut taakse ei muuta. Jos laitat sierran 5vaihteisen laatikon nii isomman kardaani, kardaanikiinnityspistettä pitää muutama sentti siirtää ja vaihteiston tukipalkkii muuttaa tai tehä uus
Kardaanin kiinnityspisteille ei tarvii tehdä yhtään mitään ja kardaanillekkin riittää pelkkä yoken vaihto. jos kardaani tai vaihdekepin reikä ei ole kohillaan,niin kone on mitä ilmeisimmin vanhojen väsyneitten kumien takia valahtanut liian taakse.
Mikä ei tapa se sattuu aivan saatanasti!

Taunus 2.0i -72
Vastaa Viestiin