1.6 Taunukseen 2.0 neloskone

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

1.6 Taunukseen 2.0 neloskone

ViestiKirjoittaja Fordmies-69 » 10 Elo 2016, 08:12

Moro

Mitä muutoksia vaatii leimalle kun vaihtaa 1.6.tilalle 2.0 koneen ?
Fordmies-69
 
Viestit: 1
Liittynyt: 05 Heinä 2016, 13:12

Re: 1.6 Taunukseen 2.0 neloskone

ViestiKirjoittaja Pj » 10 Elo 2016, 12:13

Hae etsi toiminnolla: moottorinvaihto
#1
Taunus CoupeGT 2.8 '72
Taunus 4d 1.6GX '81 museo
Taunus 4d 2.0GX '82
AC Cobra V6
Tunturi super Sport `76 ;)
Pappa Tunturi `75 ;)
Pj
FTC Puheenjohtaja
 
Viestit: 1180
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 17:06

Re: 1.6 Taunukseen 2.0 neloskone

ViestiKirjoittaja jazardi » 05 Syys 2016, 17:05

9Tuuma jarrut taakse ei muuta. Jos laitat sierran 5vaihteisen laatikon nii isomman kardaani, kardaanikiinnityspistettä pitää muutama sentti siirtää ja vaihteiston tukipalkkii muuttaa tai tehä uus
jazardi
 
Viestit: 3
Liittynyt: 05 Syys 2016, 16:48

Re: 1.6 Taunukseen 2.0 neloskone

ViestiKirjoittaja Tomi » 07 Syys 2016, 06:41

jazardi kirjoitti:9Tuuma jarrut taakse ei muuta. Jos laitat sierran 5vaihteisen laatikon nii isomman kardaani, kardaanikiinnityspistettä pitää muutama sentti siirtää ja vaihteiston tukipalkkii muuttaa tai tehä uus


Kardaanin kiinnityspisteille ei tarvii tehdä yhtään mitään ja kardaanillekkin riittää pelkkä yoken vaihto. jos kardaani tai vaihdekepin reikä ei ole kohillaan,niin kone on mitä ilmeisimmin vanhojen väsyneitten kumien takia valahtanut liian taakse.
Mikä ei tapa se sattuu aivan saatanasti!

Taunus 2.0i -72
Tomi
 
Viestit: 636
Liittynyt: 06 Syys 2007, 17:12
Paikkakunta: Jyväskylä


Paluu TEKNIIKKA

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron