2l v6 automaatti koneen vaihto 2,8

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

2l v6 automaatti koneen vaihto 2,8

ViestiKirjoittaja Moparisti1983 » 30 Heinä 2016, 13:06

Elikkäs.. saavuin vasta palstalle ja olisi tyhmä kyseltävänä... eli tuli tossa vetästyä kolari harrikalla vastustajan nelikkovolovon lanssa ja se perkele meinas jalan viedä. Noh... tuli hätäpäissään ostettua 73 2l v6 neliovi automaatti taunus ja yllätys yllätys... kone lämpiää huomattavasti ja tekee kuplaa syylariin...myöskin ovelasti polttoaunevalon tilalle laitettu öljyvalo vilkuttaa... lämmöt sain kohtuu kuriin mutta kuplaa tulee vieläkin ja öljyvalo vilkkuu edelleen vaihdepäällä seistessä kuumana. En juuri taunuksista tiedä ja kysymys olisikin että sopiiko tuollanen uudempi 2,8 kölniläinen suoraan kiinni nokalle tuohon vanhaan 3 vaihteiseen automaattiin (c3 käsittääkseni) ja meneekö koneen korvat samoihin kiinnikkeisii yms... rahat aika tiukalla ja ois vain tollanen kone tyrkyllä lisäksi tää rullatuoli on pikku este ... voitte muuten tyrkyttää tollasta 2l v6 konetta tai muuta keulalle menevää (tarkoittaen vanha pois ja uus tilalle)
Moparisti1983
 
Viestit: 7
Liittynyt: 30 Heinä 2016, 12:52

Re: 2l v6 automaatti koneen vaihto 2,8

ViestiKirjoittaja ardhu » 30 Heinä 2016, 13:48

Sopii kiinnikkeet ja loota suoriltaan.
ardhu
 
Viestit: 590
Liittynyt: 17 Kesä 2011, 09:14
Paikkakunta: Hyvinkää/kouvola

Re: 2l v6 automaatti koneen vaihto 2,8

ViestiKirjoittaja Moparisti1983 » 30 Heinä 2016, 14:07

Kiitoksia infosta. Nyt yritän keksiä millä saa koneen orivedelle. Tänks!
Moparisti1983
 
Viestit: 7
Liittynyt: 30 Heinä 2016, 12:52

Re: 2l v6 automaatti koneen vaihto 2,8

ViestiKirjoittaja Muurahainen » 30 Heinä 2016, 20:25

Ja ei näissä ole polttoainevaloa. Se on siinä ihan omalla paikallaan.
Muurahainen
 
Viestit: 484
Liittynyt: 14 Maalis 2008, 01:46
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: 2l v6 automaatti koneen vaihto 2,8

ViestiKirjoittaja Moparisti1983 » 03 Elo 2016, 13:36

Juu ei oo mutta myyjä oli sitä mieltä että tuo olisi polttoaine valo niin menin ns hämyyn... noh nyt on uus kone pihassa... viäläkun se osais hypätä ite paikalleen....
Moparisti1983
 
Viestit: 7
Liittynyt: 30 Heinä 2016, 12:52

Re: 2l v6 automaatti koneen vaihto 2,8

ViestiKirjoittaja JeeSe » 03 Elo 2016, 21:44

No jos kone polttaa enempi öljyä kuin bensaa, niin öljyvaloa on silloin oikeus kutsua polttoainevaloksi? :lol:
-75 2d Sedan 2.0L Automatic
Ydinvoima on ylivoimaa!
JeeSe
 
Viestit: 556
Liittynyt: 14 Touko 2009, 11:23
Paikkakunta: Helsinki

Re: 2l v6 automaatti koneen vaihto 2,8

ViestiKirjoittaja Moparisti1983 » 09 Elo 2016, 00:06

JeeSe kirjoitti:No jos kone polttaa enempi öljyä kuin bensaa, niin öljyvaloa on silloin oikeus kutsua polttoainevaloksi? :lol:




Juuri näin :D ei vaan perse kestä vaikka ajais sukkanousujen läpi suodatetulla peräöljyllä :kalja:
Moparisti1983
 
Viestit: 7
Liittynyt: 30 Heinä 2016, 12:52

Re: 2l v6 automaatti koneen vaihto 2,8

ViestiKirjoittaja Sumu » 19 Helmi 2019, 19:02

Paljokos tuollainen C3 kestää vakiona? Elikkö newtonmetrejä vääntöä?
Funtsin vaan tuota 4 litraista kun siinä on vääntöä vakiona jotain 300Nm...
Sedan GT '73
Avatar
Sumu
 
Viestit: 1500
Liittynyt: 12 Elo 2004, 17:25
Paikkakunta: Vaasa

Re: 2l v6 automaatti koneen vaihto 2,8

ViestiKirjoittaja isoatlas » 20 Helmi 2019, 00:56

Ei mitään hajua, mutta kestää varmasti normaalia ajoa...C3 on sitten montaa eri versiota, essexin perästä löytyynee se vahvin.
Escort 1100 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Capri 3000 > 3600 V8 GTXL -70
Consul 2800 Turnier Automatic -73
Torino Brougham 435 + C6 -70
2 x Volvo PV -65
Avatar
isoatlas
 
Viestit: 1307
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 15:35
Paikkakunta: Suonenjoki

Re: 2l v6 automaatti koneen vaihto 2,8

ViestiKirjoittaja Sumu » 20 Helmi 2019, 22:54

Joo jonkun Colognen perästä tuo on, Granadassa lie ollut.
Kytkinpakat ja pannat nyt ainakin pitäisi uusia.
Olikos näissä eri määriä levyjä kytkinpakoissa? Vai miten nämä C3:t eroavat keskenään?
Sedan GT '73
Avatar
Sumu
 
Viestit: 1500
Liittynyt: 12 Elo 2004, 17:25
Paikkakunta: Vaasa

Re: 2l v6 automaatti koneen vaihto 2,8

ViestiKirjoittaja isoatlas » 21 Helmi 2019, 22:12

Tuli niitä aikoinaan vertailtua, mut en muista tarkemmin eroja...pakoissa ne erot kuitenkin oli ja venttiilikoneistoja oli myös erilaisia. Kuluvat vaan uusia ja shift kitti niin hyvä tulee.
Escort 1100 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Capri 3000 > 3600 V8 GTXL -70
Consul 2800 Turnier Automatic -73
Torino Brougham 435 + C6 -70
2 x Volvo PV -65
Avatar
isoatlas
 
Viestit: 1307
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 15:35
Paikkakunta: Suonenjoki


Paluu TEKNIIKKA

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa