Sivu 1/1

38/38 suuttimet

Lähetetty: 07 Heinä 2016, 13:34
Kirjoittaja ricu
Vinkkei kaipaa hän.... 2,8 kutonen 280nokka. Kannet hieman siistitty. Ja weberin 38\38 mitähän suuttimii tonne pitäs laitella et ois sinnepäin ees?

Re: 38/38 suuttimet

Lähetetty: 07 Heinä 2016, 15:04
Kirjoittaja isoatlas
3.0 vakio suuttimet, niin pelaa varmasti...mulla 2.8 Sierrassa 1mm ylikoko poraus, 276 nokka, kansia pudotettu 1mm, kanavia avarrettu reilusti ja on 38/38 jossa juuri nuo 3.0 vakio suuttimet...en vaan nyt ulkoa muista niiden kokoja :roll: :roll:

Re: 38/38 suuttimet

Lähetetty: 07 Heinä 2016, 16:02
Kirjoittaja ricu
No mitähä tolle oikee tekis... Lämä pohjaan ni alkaa rykii.. Rauhallisest kiihdyttäes ei nii paha... Paljos tuol ois perus ennakot?

Re: 38/38 suuttimet

Lähetetty: 07 Heinä 2016, 16:34
Kirjoittaja Mois
Tommoset suuttimet uudessa 38 DGAS kaasarissa minkä löysin ebaysta:

Would suit Ford V6 2.3, 2.8 or 3.0 Ltr engine.

142 Main Jets
185 Air correctors
F50 Emulsion tubes
45 Idle jets
50 Pump jet

Toisessa vastaavassa samat, kauppaat 3.0 Essexxiin:
The settings are: mains 142, airs 185, idles 45, pump 55 (size 45 no longer available), em.tubes F50

Re: 38/38 suuttimet

Lähetetty: 07 Heinä 2016, 16:35
Kirjoittaja Paussi
Tukehtuuko kiihdytyksessä hetkellisesti kun lyö rivakasti lämän pohjaan? Jos niin tekee niin veikkaan että pääsuuttimet liian pienet eli kävis laihalla. Tarvis enempi bensaa suhteessa ilmaan. Itse lähdin kokeilemaan omaan 2.8 V6:een, vaihtamalla vaan suuttimia. Pykälää isommaksi, lopulta oikea suutin koko löytyi. Tuli myös kokeiltua liian isoja, kulutus kasvoi tehot ei.

Re: 38/38 suuttimet

Lähetetty: 07 Heinä 2016, 16:42
Kirjoittaja ricu
Varmaa tulee kierroksil 3000-4500 alkaa vaa ropeltaa iha niiku tulis rajoitin vastaa

Re: 38/38 suuttimet

Lähetetty: 07 Heinä 2016, 17:05
Kirjoittaja Paussi
ricu kirjoitti:Varmaa tulee kierroksil 3000-4500 alkaa vaa ropeltaa iha niiku tulis rajoitin vastaa
Pääsuuttimet vaikuttaakin yläkierroksilla enempi. Olisko siinä tapauksessa jos ns. ropeltaa niin sais jopa liikaa bensaa eli seos olisi rikkaalla. Kokeile pienentää pääsuuttimia. Katsot mitkä siellä nyt on ja laitat tilalle pykälää pienemmät. Moposportista esimerkiksi saa pääsuuttimia ja muitakin suuttimia webereihin.

Edit: onhan sytytys kohdillaan? Ja ei ole imuvuotoja?

Re: 38/38 suuttimet

Lähetetty: 07 Heinä 2016, 17:17
Kirjoittaja ricu
Ei oo imuvuotoi korvakuulol sytkät säädin sit lampulla katoin alipainesäädin kii näytti 22 ennakkoo... Sit käänsin 15 asteeseen ni huonompaan suuntaan....

Re: 38/38 suuttimet

Lähetetty: 07 Heinä 2016, 17:24
Kirjoittaja isoatlas
Laita nyt ensin nuo 3.0 suuttimet, jos ei jo ole valmiiksi...jos kaikki muu on kunnossa, niin niillä pelaa aivan varmasti...mulla sytyn perusennakko vain 6 astetta tyhjäkäynnillä ja sillä toimii parhaiten kaikilla kierrosalueilla.

Re: 38/38 suuttimet

Lähetetty: 10 Heinä 2016, 15:03
Kirjoittaja Hessu
Itse jouduin 3.0 Essexissä mainitulla kaasarilla isontamaan tk-suuttimet kokoon 50 kun ei meinannut tulla tarpeeksi soppaa vaikka seosruuveja avasi kuinka. Ehkä se 70-luvun bensa joita varten nuo alkuperäiset taulukot on tehty, oli parempaa ainetta kuin nykyinen korvike?