Sivu 1/2
V6 Ruiskuksi
Lähetetty: 27 Kesä 2016, 14:45
Kirjoittaja Sumu
Olen funtsinut aihetta pitempäänkin eli laitteistot saisi piiloon alkuperäisen ilmanputsarin alle. Saisi näyttämään mahdollisimman alkuperäiseltä. Konehan olisi 2.3 V6. Ja ei tarvitse kysellä miksi ja esittää vaihtoehtoja tai kysymyksiä onko järkee.
Museoautoissa ilmeisesti sallitaan parannukset joltain osin, joten tämä ainakin polttoainetalouden ja päästöjen kannalta olisi positiivinen asia? Vai miten se menee?
Jos korvaisi kaasarin esim. tällä Jenveyn läppärungolla
http://www.jenvey.co.uk/products2/twin- ... dcnf-tc40i
ja käyttäisi vaikkapa tuota Duraspark II:ta , pysyisi senkin puolesta uudempi tekniikka piilossa.
Miten moottorinohjaus?
Ruiskun tankki/siirtopumppuhässäkkä ja bensalinjat.
Kaksi suutinta tarvittaisiin mutta minkä kokoiset niiden olisi oltava?
Re: V6 Ruiskuksi
Lähetetty: 27 Kesä 2016, 19:48
Kirjoittaja Hokki_74
Laita tuo tankkiin bensapumpuksi niin ei tarvitse värkätä välisäiliöitä.
http://www.aeromotiveinc.com/product/ph ... el-system/
Tuossa omassani on nyt tuo systeemi oli helppo laittaa orkkis tankkiin. Tankki vaan jää vähän alemmaksi, jos ei tee konttiin pattia.
Re: V6 Ruiskuksi
Lähetetty: 27 Kesä 2016, 21:27
Kirjoittaja Samu
Eikös mayline ostanut ausseista jonkun ruisku/kaasari härpäkkeen vähän aikaa sitten? Eihän se kummoista rakettitiedettä ole yksipisteruiskua laittaa. Joku megaruutta ohjaamaan kait ja jostain tarvii vaan tiedon koska sitä bensaa pitäis ruiskia?
Re: V6 Ruiskuksi
Lähetetty: 28 Kesä 2016, 10:17
Kirjoittaja V-P
Re: V6 Ruiskuksi
Lähetetty: 29 Kesä 2016, 07:27
Kirjoittaja mayline
Tälläinen olisi tarkoitus ruuvata kaasarin tilalle jossain vaiheessa
Re: V6 Ruiskuksi
Lähetetty: 29 Kesä 2016, 08:24
Kirjoittaja Sumu
mayline kirjoitti:Tälläinen olisi tarkoitus ruuvata kaasarin tilalle jossain vaiheessa
Kerro lisää tuosta!
edit: liittynee tähän:
http://datsun1200.com/modules/newbb/vie ... t_id=90605
Re: V6 Ruiskuksi
Lähetetty: 29 Kesä 2016, 21:32
Kirjoittaja mayline
Juu siinä linkissä oli juttua samasta laiteesta. Kunnon ECU pitäisi hommata ja muutkin roippeet..taitaa olla aika pitkä projekti mutta toivotttavasti joskus valmistuu.
Re: V6 Ruiskuksi
Lähetetty: 02 Loka 2016, 15:59
Kirjoittaja 96taunus
Tämähän näyttää mielenkiintoiselta. Kuinka helposti noita ruiskuja mahtaa löytää käytettyinä?
Re: V6 Ruiskuksi
Lähetetty: 02 Loka 2016, 19:20
Kirjoittaja mayline
Aika vaikea niitä on löytää. Itsellä meni viikon verran rommareita kierrellessä ennekuin löysin paikan joka tilasi sen toiselta rompparilta. Mutta multa löytyisi yksi ylimääräinen jos kiinnostaa.. 150€/tarjous
Re: V6 Ruiskuksi
Lähetetty: 03 Loka 2016, 17:02
Kirjoittaja 96taunus
mayline kirjoitti:Juu siinä linkissä oli juttua samasta laiteesta. Kunnon ECU pitäisi hommata ja muutkin roippeet..taitaa olla aika pitkä projekti mutta toivotttavasti joskus valmistuu.
Ootko jo saanut omaas projektia aloteltua?
Re: V6 Ruiskuksi
Lähetetty: 04 Loka 2016, 09:43
Kirjoittaja mayline
Ei ole alkanut aikä näillä näkymin tule alkamaankaan
. Kaasari on niin hyvä vielä (=lähes uusi) ja virranjakajan ennakkokäyrän sain kesällä muokattua kuntoon niin kone toimii kuin unelma joten ei oikein ole intoa lähteä sitä muuttelemaan ..
Re: V6 Ruiskuksi
Lähetetty: 03 Marras 2016, 22:22
Kirjoittaja Sumu
Re: V6 Ruiskuksi
Lähetetty: 07 Marras 2016, 20:56
Kirjoittaja 96taunus
http://www.dellorto.co.uk/shop/other-ca ... ttle-body/
Voikos tästä jättää bensan paluulinjan pois kun mukana näyttäis tulevan tulppa sitä varten?
Toimiiko nää ruiskut luotettavasti vaikka käyttääkin lyijynkorvaavia lisäaineita.
Re: V6 Ruiskuksi
Lähetetty: 07 Marras 2016, 21:51
Kirjoittaja Sumu
Re: V6 Ruiskuksi
Lähetetty: 08 Marras 2016, 09:22
Kirjoittaja SporttiJanne
Mekaruiskis ei taida kyetä tuon Webconin tyhjäkäyntiventtiilin ohjaukseen, ja paluulinja tarvitaan, koska säädin on läppärungossa.
Tähän muutokseen tarvittavat kaikki osat ja tarvikkeet, sekä vinkit asennukseen saat asiantuntevalta kauppiaalta.
Käsittääkseni edullisin stepperin ohjaukseen kykenevä ECU on Ecumaster EMU:
http://sporttiauto.com/kauppa/emu