moottorin lohkon lämpötila ?

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

taneli1
Viestit: 701
Liittynyt: 12 Touko 2006, 02:11
Paikkakunta: helsinki

moottorin lohkon lämpötila ?

Viesti Kirjoittaja taneli1 »

elikkäs hommasin sellaista lämpömaalia joka vaatisi 160 asteen lämmön, kun on ekaksi sen 1h maalauksen jälkeen kuivunut, eli mihinköhän lämpötilaan mahtaa ford ohc yltää, odotettavissa ehkä taas pikku käryämistä kun ekan ajokerran tekee ?
Vermilion
Viestit: 1636
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Re: moottorin lohkon lämpötila ?

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

taneli1 kirjoitti:elikkäs hommasin sellaista lämpömaalia joka vaatisi 160 asteen lämmön, kun on ekaksi sen 1h maalauksen jälkeen kuivunut, eli mihinköhän lämpötilaan mahtaa ford ohc yltää, odotettavissa ehkä taas pikku käryämistä kun ekan ajokerran tekee ?
Riippuu mitä maalaat.... veden lämpötilahan ei tollasia saavuta ikinä, ehkä 90-100 astetta.
Pakosarjoissa lämpötila nousee tietenkin johonkin 300 astetta ainakin kun vedetään täydellä kaasulla...
turbo koneessa vielä korkammallakin.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Avatar
niceman
Viestit: 519
Liittynyt: 18 Maalis 2007, 14:34
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: moottorin lohkon lämpötila ?

Viesti Kirjoittaja niceman »

Lohkoa on turha maalata lämpömaaleilla kun perinteiset pysyy hyvin kunhan putsaa lohkon.

Pakosarjat vaativat kyllä kuumakestomaalin mutta muut osat ei.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo 2.0 Ecoboost 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
ISÄ 05.09.2011 & 02.03.2016
taneli1
Viestit: 701
Liittynyt: 12 Touko 2006, 02:11
Paikkakunta: helsinki

Re: moottorin lohkon lämpötila ?

Viesti Kirjoittaja taneli1 »

lohkon ajattelin maalata, ja siniseksi :wink: konehuone vielä maalaamatta se tulee mustaksi kuten muu autokin. aikoinaan ostin deco väristä jotain punaista, ja ihan pensselillä lohkon maalasin, ja suht huvin pysyi lohkossa, pientä rapistumista oli vuosien jälkeen tosin. en sitten tiedä, että tuliko ehkä liian paksu kerros niihin kohtiin josta alkoi maali rapisemaan.
Vermilion
Viestit: 1636
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Re: moottorin lohkon lämpötila ?

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

taneli1 kirjoitti:lohkon ajattelin maalata, ja siniseksi :wink: konehuone vielä maalaamatta se tulee mustaksi kuten muu autokin. aikoinaan ostin deco väristä jotain punaista, ja ihan pensselillä lohkon maalasin, ja suht huvin pysyi lohkossa, pientä rapistumista oli vuosien jälkeen tosin. en sitten tiedä, että tuliko ehkä liian paksu kerros niihin kohtiin josta alkoi maali rapisemaan.
Pohjatyöt tehty huonosti..... Itsellä maalattu lohko punaisella peltikattomaalilla... pysynyt suht hyvin öljy vaan liottanut paikottain maalia pois.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Avatar
Mois
Viestit: 7869
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Re: moottorin lohkon lämpötila ?

Viesti Kirjoittaja Mois »

Ite maalasin lohkon vuosia sitten VHT engine enamelilla :)
http://www.vhtpaint.com/high-heat/vht-engine-enamel
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
wekku
Viestit: 241
Liittynyt: 14 Maalis 2007, 16:18
Paikkakunta: JKL

Re: moottorin lohkon lämpötila ?

Viesti Kirjoittaja wekku »

Hammerite pysyy hyvin kunhan lohko on puhdas..
Focus 1.6 STW -03
Sierra 2.0 Turbo -83
Taunus 2.0i Turbo -82
Vermilion
Viestit: 1636
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Re: moottorin lohkon lämpötila ?

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

wekku kirjoitti:Hammerite pysyy hyvin kunhan lohko on puhdas..
Hammerite pysyy myös hyvin takalehtijousissa ja jarrusatuloissa.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
taneli1
Viestit: 701
Liittynyt: 12 Touko 2006, 02:11
Paikkakunta: helsinki

Re: moottorin lohkon lämpötila ?

Viesti Kirjoittaja taneli1 »

näyttäisi olevan sama värisävy kuin tuo pontiac blue minkä hommasin :wink:
Avatar
handeS
Viestit: 55
Liittynyt: 29 Tammi 2009, 13:32
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: moottorin lohkon lämpötila ?

Viesti Kirjoittaja handeS »

Joskus vuonna keppi & kivi maalailtiin lohkoja - huolellisen putiputsin jälkeen luonnollisesti - jopa Miranolilla! (Pekka Leino neuvoi V8 Magazinessa) Ensin liruksi ohennettu kerros, jonka kuivettua suditaan päälle toinen kerros hiukka paksumpa tavaraa, ja vot - hyvä tuppaa tulemaan! :peukku:
Vastaa Viestiin