moottorin lohkon lämpötila ?
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
moottorin lohkon lämpötila ?
elikkäs hommasin sellaista lämpömaalia joka vaatisi 160 asteen lämmön, kun on ekaksi sen 1h maalauksen jälkeen kuivunut, eli mihinköhän lämpötilaan mahtaa ford ohc yltää, odotettavissa ehkä taas pikku käryämistä kun ekan ajokerran tekee ?
Re: moottorin lohkon lämpötila ?
Riippuu mitä maalaat.... veden lämpötilahan ei tollasia saavuta ikinä, ehkä 90-100 astetta.taneli1 kirjoitti:elikkäs hommasin sellaista lämpömaalia joka vaatisi 160 asteen lämmön, kun on ekaksi sen 1h maalauksen jälkeen kuivunut, eli mihinköhän lämpötilaan mahtaa ford ohc yltää, odotettavissa ehkä taas pikku käryämistä kun ekan ajokerran tekee ?
Pakosarjoissa lämpötila nousee tietenkin johonkin 300 astetta ainakin kun vedetään täydellä kaasulla...
turbo koneessa vielä korkammallakin.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Re: moottorin lohkon lämpötila ?
Lohkoa on turha maalata lämpömaaleilla kun perinteiset pysyy hyvin kunhan putsaa lohkon.
Pakosarjat vaativat kyllä kuumakestomaalin mutta muut osat ei.
Pakosarjat vaativat kyllä kuumakestomaalin mutta muut osat ei.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo 2.0 Ecoboost 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
ISÄ 05.09.2011 & 02.03.2016
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo 2.0 Ecoboost 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
ISÄ 05.09.2011 & 02.03.2016
Re: moottorin lohkon lämpötila ?
lohkon ajattelin maalata, ja siniseksi konehuone vielä maalaamatta se tulee mustaksi kuten muu autokin. aikoinaan ostin deco väristä jotain punaista, ja ihan pensselillä lohkon maalasin, ja suht huvin pysyi lohkossa, pientä rapistumista oli vuosien jälkeen tosin. en sitten tiedä, että tuliko ehkä liian paksu kerros niihin kohtiin josta alkoi maali rapisemaan.
Re: moottorin lohkon lämpötila ?
Pohjatyöt tehty huonosti..... Itsellä maalattu lohko punaisella peltikattomaalilla... pysynyt suht hyvin öljy vaan liottanut paikottain maalia pois.taneli1 kirjoitti:lohkon ajattelin maalata, ja siniseksi konehuone vielä maalaamatta se tulee mustaksi kuten muu autokin. aikoinaan ostin deco väristä jotain punaista, ja ihan pensselillä lohkon maalasin, ja suht huvin pysyi lohkossa, pientä rapistumista oli vuosien jälkeen tosin. en sitten tiedä, että tuliko ehkä liian paksu kerros niihin kohtiin josta alkoi maali rapisemaan.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Re: moottorin lohkon lämpötila ?
Ite maalasin lohkon vuosia sitten VHT engine enamelilla
http://www.vhtpaint.com/high-heat/vht-engine-enamel
http://www.vhtpaint.com/high-heat/vht-engine-enamel
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Re: moottorin lohkon lämpötila ?
Hammerite pysyy hyvin kunhan lohko on puhdas..
Focus 1.6 STW -03
Sierra 2.0 Turbo -83
Taunus 2.0i Turbo -82
Sierra 2.0 Turbo -83
Taunus 2.0i Turbo -82
Re: moottorin lohkon lämpötila ?
Hammerite pysyy myös hyvin takalehtijousissa ja jarrusatuloissa.wekku kirjoitti:Hammerite pysyy hyvin kunhan lohko on puhdas..
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Re: moottorin lohkon lämpötila ?
näyttäisi olevan sama värisävy kuin tuo pontiac blue minkä hommasin
Re: moottorin lohkon lämpötila ?
Joskus vuonna keppi & kivi maalailtiin lohkoja - huolellisen putiputsin jälkeen luonnollisesti - jopa Miranolilla! (Pekka Leino neuvoi V8 Magazinessa) Ensin liruksi ohennettu kerros, jonka kuivettua suditaan päälle toinen kerros hiukka paksumpa tavaraa, ja vot - hyvä tuppaa tulemaan!