Vin Decoder

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Pj, Timppa, taunus 78

ViestiKirjoittaja Sumu » 27 Marras 2004, 15:33

Jahas. Hain sitten kirjastosta kyseisen 3-93 mobilistin lainaksi. Pettymys oli, kun oli aika vähänlaisesti kuvia . Sedan GT:stä kaipaisin lisää tietoa.

MrBungle: Olisiko tuossa Taunus Cortina Workshop Manualissa tietoa juuri sedan GT:stä? vm73

Meneekö tuolla kyseisen mobilistin artikkelissa esillä olevan auton May-turbosarjalla museoleimasta läpi?
Avatar
Sumu
 
Viestit: 1479
Liittynyt: 12 Elo 2004, 17:25
Paikkakunta: Vaasa

ViestiKirjoittaja MrBungle » 27 Marras 2004, 20:01

Ei ole valitettavasti korjaamisen kannalta oleellista että millä sisustalla auto on ja kuinka monta ovea juuri sillä sisustalla tehdyllä autolla on joten se korjaamokäsikirja ei käsittele sitä:( sellaista informaatiota voisi löytyä joistain vanhoista esitteistä tai auton käyttöoppaista. Jos satun semmoisia siellä e-baylla näkemään englannin (tai suomen) kielisinä ja ne ei ole hinnalla pilattuja niin tietysti ostan ja sitten voin kertoa
MrBungle
 

ViestiKirjoittaja Taco » 30 Marras 2004, 12:16

Tuo Mobilistin juttu löytyy nyt täältä -
http://www.taunusfinland.com/tiedostot/ford/mobilisti/

Kiitos kuuluu Sumulle!
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Avatar
Taco
 
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

ViestiKirjoittaja cologne » 30 Marras 2004, 13:05

hyvä oli toi moblarin juttu..
Noita May turboja kun saisi jostain se on siinä mielessä vänkä kun se on vain yhdelle puolella, mutta ilmeisesti sillä kuitenkiin päästään tarpeeksi hyviin arvoihin.

http://www.sunpoint.net/~cologne/viritys.htm

asiasta lisää
Fix or Repair Daily
Ford Taunus 17m -66/67 2.3 V6 automatic
Ford Capri -75/77 2.3 V6
cologne
 
Viestit: 202
Liittynyt: 26 Loka 2004, 15:20
Paikkakunta: Oulu, kiiminki

ViestiKirjoittaja Sumu » 30 Marras 2004, 14:35

Eikös tossa May:n turbossa tule yhdysputki toiselta pakosarjalta?
Avatar
Sumu
 
Viestit: 1479
Liittynyt: 12 Elo 2004, 17:25
Paikkakunta: Vaasa

ViestiKirjoittaja cologne » 30 Marras 2004, 16:50

Sumu kirjoitti:Eikös tossa May:n turbossa tule yhdysputki toiselta pakosarjalta?


Jaa voipi ollakkin ei noista kuvista niin tarkkaan saa selvää ja saksaa ei osaa

joo on siellä nyt löysin sen hieman putken reunaa näkee mutta kyllä se menee toiselle puolelle
Fix or Repair Daily
Ford Taunus 17m -66/67 2.3 V6 automatic
Ford Capri -75/77 2.3 V6
cologne
 
Viestit: 202
Liittynyt: 26 Loka 2004, 15:20
Paikkakunta: Oulu, kiiminki

ViestiKirjoittaja Taco » 30 Joulu 2004, 11:13

Oisko täsä mitään apua?
http://www.taunusfinland.com/tiedostot/ ... yppikilpi/

Kiitos Markus!
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Avatar
Taco
 
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

ViestiKirjoittaja Janne » 30 Joulu 2004, 14:00

Asiaa!
Mikähän mahtaa olla kyseinen opus, josta sivut ovat?
Löytyykö siitä (tarkempaa) infoa 71-75 mallien dekoodauksesta?
Janne
 
Viestit: 143
Liittynyt: 11 Loka 2004, 16:48
Paikkakunta: Espoo

ViestiKirjoittaja Markus » 30 Joulu 2004, 15:49

Ei löydy kyseisestä kirjasta kuin uudemmat,mutta periaate kai on sama ja
ei kai voorti ole paljoa muutellut saman mallisarjan sisällä?
Markus
 
Viestit: 48
Liittynyt: 01 Elo 2004, 19:50
Paikkakunta: Nurmijärvi

ViestiKirjoittaja Janne » 30 Joulu 2004, 18:50

Ulkovärit sekä sisäverhoiluun liittyvät asiat lienevät muuttuneet vuosien varrella (esim. http://www.taunusfinland.com/keskustelu ... .php?t=389
). Näistä olisi kiva saada infoa.
Janne
 
Viestit: 143
Liittynyt: 11 Loka 2004, 16:48
Paikkakunta: Espoo

Re: Vin Decoder

ViestiKirjoittaja Sumu » 31 Tammi 2017, 12:08

http://www.fordopedia.org/body-plates/static

Testasin tuota kooderia , taitaa olla osin vajavainen tämäkin, mutta asiaakin sieltä löytyi.
Näyttäisi kääntäminenkin jääneen vähän kesken,koska puolaa esiintyy paikka paikoin, joten
kaikkia Suomeen tulleiden tietojakaan ei välttämättä tässä ole.


Koodi: Valitse kaikki
F   Order source      Ford-Deutschland subsidiary order
B   Assembly plant      Genk
B   Model         Taunus
T   Body type       Sedan 2D
NM   Manufacturing date   1973 maaliskuu
   serial number      XXXXX
-
-
G    Basic version      GT
1   LHD/RHD         LHD
Y   customdecode_Engine   (?)

Y   (?)         (?)
S   Rear axle ratio      3,44 Std.
B   Gearbox         gearbox   manual, floor change, 4-speed
C   Target market      (?)
7   Alternator type      12V, 35A
6   Battery type      12V, 55Ah
4   Radio         M21
-   Dash         Standard
1   Windshield      Taunus   clear, toughened
-   Roof         Without sunroof or vinyl-roof
D   Seats         (?)
-   (?)         (?)

5   Windows         Opening rear
B   Wheels type      5½" x 13", 'Sport'
-   Side mirrors      Only driver mirror
3    Brakes         Brakes mechanically assisted
6   Suspension      (?)
2   LSD / Bad Road Pack   (?)
-   Carpet         Standard
-   Dash         with the installation of emergency lights
-   Chrome elements      Standard
-   Centre console      (?)
-   Misc. options      none
-   Misc. options 2      none

-   Rear lamps      Bilux
-   Warning lights conf.   Standard
M   Tire size      165 SR13
T   Body color      Daytona Yellow / Daytonagelb
-   Roof color      none
6   (?)         (?)
A   Trim color      Night Black / Nachtschwarz
3   Trim type      Taunus   -12.75   fabric (GT)


Mielenkiintoisimmat asiat :
Target market -koodia ei tuo tunnista
radio on mallia M21 (mistähän saisi?)
tuulilasi on vahvistettu (laminoitu?)
Dash on standard sekä varoitusvaloilla (hätävilkkujen kytkentää ei kyllä ole)
katto ilman vinyyliä (sellainen oli kuitenkin alkuperäisenä tässä yksilössä)
mikä on LSD/Bad road pack?
Keskikonsolia ei tunnista
Takavalot "Bilux", mitä se tarkoittaa?
Rengaskoko 165SR13(olisin kuvitellut että 185...)
Sedan GT '73
Avatar
Sumu
 
Viestit: 1479
Liittynyt: 12 Elo 2004, 17:25
Paikkakunta: Vaasa

Re: Vin Decoder

ViestiKirjoittaja isoatlas » 31 Tammi 2017, 18:25

Vahvistettu on laminoitu tuulilasi, halvemmissa malleissa oli monissa vain karkaistu sekurit tuulilasi.

LSD = Limited Slip Differential = lukkoperä, bad road pack on varmaankin jäykemmät jouset ja/tai kaasuiskarit?
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Capri 3000 GTXL -70
Consul 2800 Turnier Automatic -73
Torino Brougham 435 + C6 -70
2 x Volvo PV -65
Avatar
isoatlas
 
Viestit: 1289
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 15:35
Paikkakunta: Suonenjoki

Re: Vin Decoder

ViestiKirjoittaja taunus 78 » 01 Helmi 2017, 15:33

Mulla on 78 tuo bad road pack. Sisältää ainakin kaasuiskarit ja epäilen että tuossa mun 78 kun on maalattu pohja korinväriin niin sekin liittyisi tuohon pakettiin.
TAUNUS 1978 2.8iA (projekti)
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Avatar
taunus 78
 
Viestit: 1196
Liittynyt: 09 Syys 2005, 23:53
Paikkakunta: (meri)pori

Edellinen

Paluu TEKNIIKKA

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron