vetolevy

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

ricu
Viestit: 61
Liittynyt: 09 Touko 2009, 20:37
Paikkakunta: lappeenranta

vetolevy

Viesti Kirjoittaja ricu »

onkos noilla vetolevyillä eroja? omasta 2.8 kutosen c3 levy murtunu ja tartteis keksii jostai ehjä tilalle eli käyks muista ku v6 ja c3??
Avatar
isoatlas
Viestit: 1309
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 15:35
Paikkakunta: Suonenjoki
Viesti:

Re: vetolevy

Viesti Kirjoittaja isoatlas »

Ei käy muista, vanhemmissa tulee turbiini vetolevyyn kolmella pultilla kiinni ja uudemmissa neljällä, muita eroja ei ole.
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
ricu
Viestit: 61
Liittynyt: 09 Touko 2009, 20:37
Paikkakunta: lappeenranta

Re: vetolevy

Viesti Kirjoittaja ricu »

No mites saanks ohc:n perästä otetun a4ld askin ympättyy mitekää toho jatkeeks? Näyttäs olevan irrotettava turbiinikoppa tos c3
Avatar
isoatlas
Viestit: 1309
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 15:35
Paikkakunta: Suonenjoki
Viesti:

Re: vetolevy

Viesti Kirjoittaja isoatlas »

Ei turbiinikoppa siihen suoraan käy ja tarvitsisit siihenkin v6 vetolevyn...helpoin hommata toinen vetolevy, onko se entinen miten pahasti murtunut?...sehän vaan peltiä että sen voi kyllä hitsata kuntoon, olen itsekkin niitä hitsaillut...
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
ricu
Viestit: 61
Liittynyt: 09 Touko 2009, 20:37
Paikkakunta: lappeenranta

Re: vetolevy

Viesti Kirjoittaja ricu »

No toi on tavallaa murtunut ympäriinsä poikki.. Ihmettelinki mikä siel välil kolahtaa :-D no mites saajs toho a4ld askin puljailtuu cossuskorpparin turbiinikopal mitekää järkevästi?
Avatar
Mois
Viestit: 7869
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Re: vetolevy

Viesti Kirjoittaja Mois »

ricu kirjoitti:No toi on tavallaa murtunut ympäriinsä poikki.. Ihmettelinki mikä siel välil kolahtaa :-D no mites saajs toho a4ld askin puljailtuu cossuskorpparin turbiinikopal mitekää järkevästi?
Saa kai sen jos se Cossu Skoropparin kone on Cologne perhettä, eli kiinnitys sattuu? Vetolevyhän siihenkin tarvitaan. Yks heppu kauppas mulle kerran 2.9 EFI konetta jossa väittämän mukaan on kiinni Cossun automaatti...
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
Sumu
Viestit: 1523
Liittynyt: 12 Elo 2004, 17:25
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: vetolevy

Viesti Kirjoittaja Sumu »

isoatlas kirjoitti:Ei käy muista, vanhemmissa tulee turbiini vetolevyyn kolmella pultilla kiinni ja uudemmissa neljällä, muita eroja ei ole.
Tulipa tuossa Transitprojektissa vastaan että kahta eri vetolevyä kolmella pultilla. Erikokoiset turbiinit.

edit, nyt iski aivopieru, tossa Transitissa oli turbaani neljällä pultilla.
Sedan GT '73
Avatar
pynski-89
Viestit: 146
Liittynyt: 03 Touko 2010, 12:26
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: vetolevy

Viesti Kirjoittaja pynski-89 »

Jos tarvetta jollain, niin löytyy 2.9 v6 bob:in vetolevy. Yv:llä tarkemmin.
Taivaspaikka ansaittu!
Vastaa Viestiin