2.8 efi

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
Viipo
Viestit: 808
Liittynyt: 28 Loka 2004, 09:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Viipo »

no, virinokaksi riittää näin aluksi tuo 2.0:n nokka. voisi kai siihen vähä hialtaa enempi nostoa, mutta kattoo ny.

hei, kukas muistaa/kertoo menikö 1.6:n stroukkaus suoriltaan 2.0:n veivillä ja kiertokangilla?
Pontiac Astre -77
Toyota LandCruiser -81
Avatar
Jallu
Viestit: 121
Liittynyt: 02 Elo 2004, 09:18
Paikkakunta: Snadi

Viesti Kirjoittaja Jallu »

mois13 kirjoitti: Joo, mut kyl kaikki pollet on kuitenkin kotiinpäin, tuli niitä enemmin tai vähemmin :D
Ketään en tahdo masentaa, mutta vapariin lastun laittaminen on hyödyllistä, kuin veden kanto avannosta toiseen. Ne rahat kannattaa laittaa sinne mistä niitä hevosia oikeasti tulee.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Jallu kirjoitti:
mois13 kirjoitti: Joo, mut kyl kaikki pollet on kuitenkin kotiinpäin, tuli niitä enemmin tai vähemmin :D
Ketään en tahdo masentaa, mutta vapariin lastun laittaminen on hyödyllistä, kuin veden kanto avannosta toiseen. Ne rahat kannattaa laittaa sinne mistä niitä hevosia oikeasti tulee.
Juuri näin. Saahan sinne ruiskuttaa enempi ainetta kun kanavat eri kuitenkaan vedä, eli ilmaa ei mene koneeseen yhtään sen enempi.
Samahan se on virinokan yms. kanssa näissä vanhoissa moottoreissa kun virtaukset on harvoin lähellä optimia (ei toki ole kaikissa uudemmissakaan variaatioissa). Pitäisi aina muistaa kanavien työstö, vähintäänkin porttaus (imu-ja pakosarjojen sovitus kannnen kanaviin (ei välttämättä 1:1 vaan ntta joka mooottorissa siitä hyötyä on. Samal. millin takaiskupykälää suositellaan eli imukanava on millin verran isompi ja pakokanava pienempi kuin sarjassa, kohdistus tietysti täytyy olla tehtynä ettei ole epäkeskeisesti) Pikkuhomma mutta voi pikku valupurseita siloitella. Niin ja kansihan on toki pois kun virittämään aletaan koskapa paljon ajetun remontoimattoman moottorin kanssa viritys on aika lailla turhaa hommaa.
Samalla melkein ilmaisia hevosia saa sipaisemalla kannesta siivua pois. Melkein jokainen vanhempi kone kestää pienen puristuksen noston.
Vähänkään vanhemmassa Fordin tekniikassa suurin pullonkaula GT malleja lukuunottamatta on melkein poikkeuksetta pakosarja, joskus myös lisäksi putkisto. Nämä siis ekaksi vaihtoon kun viritystä suunnitellaan.
Vastaa Viestiin