Cortina mk3 Australia/Afrikka-mallit

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Re: Cortina mk3 Australia/Afrikka-mallit

ViestiKirjoittaja vtormane » 09 Elo 2016, 00:30

Paljonkohan on alkuperäisessä v6 taunuksessa akseleiden massat ja kokonaismassa? Mietin vaan että onkohan kuinka paljon enemmän kuin neloskoneisissa.
Capri -77 2.0
Firebird -69
Avatar
vtormane
 
Viestit: 657
Liittynyt: 23 Helmi 2008, 01:22
Paikkakunta: Kuusamo

Re: Cortina mk3 Australia/Afrikka-mallit

ViestiKirjoittaja Polara1970 » 10 Elo 2016, 20:31

peetee kirjoitti:
Polara1970 kirjoitti:Onko rekisteriotteeseen merkitty ”Tieliikenteessä sallittu suurin kok.massa” sama kuin ”Tekn. suurin sallittu kok.massa”?


Ei tuossa omassa Cortinan otteessa ainakaan oo kuin "tieliikenteessä sallittu suurin kok.massa"joka katsurin mukaan on se määräävä max.massa..


Juu, tutkin tuota itsekin, niin huomasin ettei noissa vanhemmissa ole kovinkaan usein merkitty tuota ”Tekninen suurin sallittu kok.massa” joka on yleensä valmistajan ilmoittama maksimi kyseessä olevalle ajoneuvolle. Tuo ”Tieliikenteessä sallittu suurin kok.massa” ei välttämättä kuitenkaan ole kyseisen ajoneuvon valmistajan ilmoittama maksimi, sillä aiemmin Suomessa on jostakin syystä laitettu usean auton painot pienemmiksi ensirekisteröinnissä, kuin valmistajan ilmoittamat maksimit. Eli tapauksessasi Fordilta täytyisi saada todistus maksimi akselipainoista ja kokonaismassasta, joita pystytään käyttämään. Todistus täytyy olla yksilöity, eli siitä täytyy löytyä myös massoja muutettavan ajoneuvon valmistenumero, eikä tätä todistusta pysty käyttämään toisen samanlaisen auton massojen muutokseen, tällainen oli ohjeistus konttorilla.

vtormane kirjoitti:Paljonkohan on alkuperäisessä v6 taunuksessa akseleiden massat ja kokonaismassa? Mietin vaan että onkohan kuinka paljon enemmän kuin neloskoneisissa.


Kävin konttorilla kyselemässä alustavasti valmistajan ilmoittamia akselipainoja tälle http://www.ajoneuvotiedot.fi/ford/2d-ta ... c-gbts-258
Siinä valmistajan ilmoittamat maksimi kok.massa 1565kg, maksimi etuakselimassa 755kg ja maksimi taka-akselimassa 870kg.
Näissä myös samat akselimassat kuin yllä olevassa:
http://www.ajoneuvotiedot.fi/ford/2d-ta ... -gbts-2580
http://www.ajoneuvotiedot.fi/ford/2d-ta ... matic-gbts


Onko autosi merkitty tämän malliseksi rekisteriotteeseen? http://www.ajoneuvotiedot.fi/ford/2d-ta ... -gbts-2580

Ilmeisesti olet joskus aiemmin muutoskatsastanut sen 2,8 koneelle, niin onko muutoskatsastuksen yhteydessä muutettu myös painot valmistajan ilmoittamiksi maksimi painoiksi, vai vieläkö siinä on tuo noin 1400kg maksimi tieliikenteessä käytettävä massa?

Oma Taunus on juurikin tuollaiseksi merkitty, ja siinä oli aiemmin tieliikenteessä käytettävä maksimi kok.massa 1400kg, maksimi etu 660kg, maksimi taka 740kg ja tekninen suurin sallittu kok.massa 1500kg.
Muutoskatsastuksen yhteydessä painot muutettiin (ilman valmistajan todistusta) noihin valmistajan ilmoittamiin (Tekn. suurin sallittu massa) maksimi painoihin. Massoiksi tuli, tieliikenteessä sallittu suurin kok.massa 1500kg, maksimi etu 735kg ja maksimi taka 850kg. Ja nyt jos haluan käyttää noita Ghia 2,3 automatic painoja, niin tarvitsen Fordilta tuon yksilöidyn todistuksen.
Avatar
Polara1970
 
Viestit: 47
Liittynyt: 22 Tammi 2009, 04:51

Re: Cortina mk3 Australia/Afrikka-mallit

ViestiKirjoittaja Pj » 10 Elo 2016, 21:26

Samanlainen lappu löytyy Taunukset 76-82 mallleihinkin Foordilta.
-pj-


Hei,

Tiedoksenne arvoisat Taunus / Cortina harrastajat.

Olemme päivittäneet Taunus / Cortina 71-75 rakenteelliset erot
taulukon. Taulukkoon on lisätty saman mallisarjan AUS-versio, jossa
suurin moottori oli Fordin 250cid suora kuutonen.

Liitteenä ote taulukosta. Nykyisen Ford Motor Company:n protokollan
mukaan kaikki todistukset lähetetään leimattuna ja allekirjoitettuna
tilauksesta postiennakolla (Rak.erot 60e), tilaukset Oy Ford Ab:n
asiakaspalvelusta numerosta 010 3447 100 tai sähköpostitse
palvelut@ford.com.

Ystävällisin terveisin

Esa Nyström

ESA NYSTRÖM | OY FORD AB | ÄYRITIE 24, FI-01510 VANTAA

PRIVACY AND CONFIDENTIALITY NOTICE

The information contained in this communication is confidential and may
be legally privileged. It is intended solely for the use of the
individual or entity to whom it is addressed and others authorized to
receive it. If you are not the intended recipient, you are hereby
notified that any disclosure, copying, or distribution hereof, or action
taken in reliance on the contents of this transmission is strictly
prohibited. If you received this communication in error, please
immediately notify us by telephone at +358 10 3447 144 or e-mail the
sender
#1
Taunus CoupeGT 2.8 '72
Taunus 4d 1.6GX '81 museo
Taunus 4d 2.0GX '82
AC Cobra V6
Tunturi super Sport `76 ;)
Pappa Tunturi `75 ;)
Pj
FTC Puheenjohtaja
 
Viestit: 1180
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 17:06

Edellinen

Paluu TEKNIIKKA

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron