Vermilion kirjoitti:Mulla oli joskus unelmana Caprissa 302 boss (puhun vanhasta 302 jossa oli lyhyt iskupituus) kahdella turbolla, mutta se on mahdottomuus neljästä syystä.
1. Trafi ei ikinä hyväksy
2. Paino&koko ei tuu sopimaan
3. Hinta (jos en osta omakotikämpää ois rahaa mutta ei järkee)
4. Ei olis varaa ajaa 20-40 litraa /100km ois varmaan kulutus
Siis puhun tästä moottorista.
Displacement 302 cu in (4.9 L)
Cylinder bore 4 in (102 mm)
Piston stroke 3 in (76 mm) (juuri mahtava iskupituus! Yksi parhaista V8 moottoreista tuon osalta)
Ei kannata heittää kirvestä kaivoon, tän päivän osilla saa tehtyä ominaisuuksiltaan paremman koneen murto osalla tommosen Bossin hinnasta. Ja ulkonäkökin on senverran liki ettei amatööri huomaa eroa..
Caprin ruumassa tosin tulee ahdasta. Turbot saanee unohtaa, eli joutuu vetään kaasuilla.
Hmm, näillä aussi papereilla liikuis toi -76 stw:kin 302:lla. Siitä kun ne V8 luvat meni vanhaksi 15v sitten.
Taitaa kuitenkin jäädä eläkepäivien rojektiksi..