Sivu 2/7

Re: Cortina mk3 Australia/Afrikka-mallit

Lähetetty: 14 Huhti 2016, 19:14
Kirjoittaja Vermilion
roopa kirjoitti:Poikkeusluvalla saa ihan varmasti laitettua kasin jos vaan jaksais hakea. 20-30 luvun hot rodeihin kin saa laitettua minkä koneen tahansa poikkeusluvalla. Ja mullakin on v8 capri johon on hankittu poikkeuslupa vasta 2-3 vuotta sitten 302 koneelle. Pikkuvelin coupe taunukseen aijotaan ainakin lähettää poikkeuslupa hakemuksen chevyn 305 koneelle.
Onko tämä?
http://www.suomencaprit.fi/foorumi/view ... 8&start=30

Re: Cortina mk3 Australia/Afrikka-mallit

Lähetetty: 14 Huhti 2016, 19:16
Kirjoittaja roopa
Jo on se tuo

Re: Cortina mk3 Australia/Afrikka-mallit

Lähetetty: 10 Heinä 2016, 16:08
Kirjoittaja Eric
Päivitys tähän aiheeseen. Oy Ford Ab:lta löytyy nyt Tärkeimmät rakenteelliset erot Cortina / Taunus 71-75 sekä 76-82 dokumentit päivitettynä 4.1 Falcon koneilla. :peukku:

Re: Cortina mk3 Australia/Afrikka-mallit

Lähetetty: 10 Heinä 2016, 22:13
Kirjoittaja vtormane
Eric kirjoitti:Päivitys tähän aiheeseen. Oy Ford Ab:lta löytyy nyt Tärkeimmät rakenteelliset erot Cortina / Taunus 71-75 sekä 76-82 dokumentit päivitettynä 4.1 Falcon koneilla. :peukku:
Hmm...laittakaahan jakoon heti kun joku tommosen lapun saa :)

Re: Cortina mk3 Australia/Afrikka-mallit

Lähetetty: 11 Heinä 2016, 11:14
Kirjoittaja vtormane
vtormane kirjoitti:
Eric kirjoitti:Päivitys tähän aiheeseen. Oy Ford Ab:lta löytyy nyt Tärkeimmät rakenteelliset erot Cortina / Taunus 71-75 sekä 76-82 dokumentit päivitettynä 4.1 Falcon koneilla. :peukku:
Hmm...laittakaahan jakoon heti kun joku tommosen lapun saa :)
Kysyin Foordilta ja sieltä löytyy päivitetty dokumentti tosiaankin ainakin taunus/cortina -76-82, maksaa 60e.
Nähtävästi tc1 löytyy myös.

Re: Cortina mk3 Australia/Afrikka-mallit

Lähetetty: 11 Heinä 2016, 11:22
Kirjoittaja ardhu
:peukku: hienoa

Re: Cortina mk3 Australia/Afrikka-mallit

Lähetetty: 12 Heinä 2016, 22:16
Kirjoittaja peetee
Eric kirjoitti:Päivitys tähän aiheeseen. Oy Ford Ab:lta löytyy nyt Tärkeimmät rakenteelliset erot Cortina / Taunus 71-75 sekä 76-82 dokumentit päivitettynä 4.1 Falcon koneilla. :peukku:

Mahtava homma!!Täytyy ottaa soittoa Fordille päin..! :)

Re: Cortina mk3 Australia/Afrikka-mallit

Lähetetty: 13 Heinä 2016, 18:00
Kirjoittaja peetee
Jep,kyllä Fordilta tosiaankin löytyi tietoa!! :D Elikkä Taunus/Cortina-71-75 tärkeimmät rakenteelliset erot dokumentti,jossa on myös 4,1litrasen tiedot!!Hinta paperilla sen 60€.Tilasin. 8)

Mutta seuraava asia.Akselipaino.Jos lähtökohtana on Cortina 1,6-72,etuakselin paino on otteessa 520kg.Katsastuskonttorin tietojen mukaan max.paino tämän auton etuakselille olis vain 640kg???? :evil: vastaavasti 2-litraselle mallille max.paino ois jo 730kg.2,3L ja 4,1L akselipainoja ei katsurilta löytynyt ainakaan tuohon vuosimalli-haarukkaan.

Eli onko näin,että max.akselipainot ovat ne mitä valmistaja on autolle ilmoittanut?
Näin ollen ei siis voi käyttää vertailukohtana 4,1L version painoja????

Keneltä löytyy varmaa tietoa???

Re: Cortina mk3 Australia/Afrikka-mallit

Lähetetty: 13 Heinä 2016, 20:01
Kirjoittaja vtormane
Mulla -76 1.6 tanelissa lukee max. etuakselin paino 680. Mutta paljonkohan se paino on nyt tolla 1.6 koneella, sitäpä en tiedä.

Re: Cortina mk3 Australia/Afrikka-mallit

Lähetetty: 13 Heinä 2016, 20:26
Kirjoittaja Hokki_74
mulla ei ole eritelty akselimassoja rekisteriotteessa ollenkaan.
On vaan maininta tieliikenteessä sallittu akselimassa 750 kg.
Kyseessä -74 Coupe 2.0 OHC.

Minkähän kasikoneen saa menemään painojen ja tehojen puolesta Taunuksen nokalle?
Vissiinkin tehoa saa olla 157 hv ja tilavuutta 5111 Cm3, painoa 210 Kg ainakin joku oli laskeskellut.

Re: Cortina mk3 Australia/Afrikka-mallit

Lähetetty: 13 Heinä 2016, 20:46
Kirjoittaja Vermilion
Hokki_74 kirjoitti:mulla ei ole eritelty akselimassoja rekisteriotteessa ollenkaan.
On vaan maininta tieliikenteessä sallittu akselimassa 750 kg.
Kyseessä -74 Coupe 2.0 OHC.

Minkähän kasikoneen saa menemään painojen ja tehojen puolesta Taunuksen nokalle?
Vissiinkin tehoa saa olla 157 hv ja tilavuutta 5111 Cm3, painoa 210 Kg ainakin joku oli laskeskellut.
Elikä roverin kone... tai sitten hmmm 289 joka on saaste kone, muut vissiin ylittää noi tehot....
4 litran V8 BMW kone ois aika kova sana mutta 260 heppaa... eli sitä ei saa kuristettua noin paljon.
302:sia ei taida olla noin matalatehoisia?

Re: Cortina mk3 Australia/Afrikka-mallit

Lähetetty: 13 Heinä 2016, 20:51
Kirjoittaja vtormane
Vermilion kirjoitti:
Hokki_74 kirjoitti:mulla ei ole eritelty akselimassoja rekisteriotteessa ollenkaan.
On vaan maininta tieliikenteessä sallittu akselimassa 750 kg.
Kyseessä -74 Coupe 2.0 OHC.

Minkähän kasikoneen saa menemään painojen ja tehojen puolesta Taunuksen nokalle?
Vissiinkin tehoa saa olla 157 hv ja tilavuutta 5111 Cm3, painoa 210 Kg ainakin joku oli laskeskellut.
Elikä roverin kone... tai sitten hmmm 289 joka on saaste kone, muut vissiin ylittää noi tehot....
4 litran V8 BMW kone ois aika kova sana mutta 260 heppaa... eli sitä ei saa kuristettua noin paljon.
302:sia ei taida olla noin matalatehoisia?
302 koneita on alkaen 135hv. Paino noin 200kg.
http://www.f150hub.com/specs/302.html

Re: Cortina mk3 Australia/Afrikka-mallit

Lähetetty: 15 Heinä 2016, 09:26
Kirjoittaja Sumu
Tuossa 4.1l suorassa kutosessa voisi olla oma juttunsa ja tunnelmansa. 8)
Mikäs laatikko noissa on ollut alunperin? Automaattina varmaankin C4? Entä manuaali?

Re: Cortina mk3 Australia/Afrikka-mallit

Lähetetty: 15 Heinä 2016, 10:02
Kirjoittaja Mois
4-vaihteinen Borg Warner automaatti ja joku 3-vaihteinen manuaaliloota, ainakin -77 mallista alkaen.

Re: Cortina mk3 Australia/Afrikka-mallit

Lähetetty: 15 Heinä 2016, 11:52
Kirjoittaja Muurahainen
Vermilion kirjoitti:
Hokki_74 kirjoitti:mulla ei ole eritelty akselimassoja rekisteriotteessa ollenkaan.
On vaan maininta tieliikenteessä sallittu akselimassa 750 kg.
Kyseessä -74 Coupe 2.0 OHC.

Minkähän kasikoneen saa menemään painojen ja tehojen puolesta Taunuksen nokalle?
Vissiinkin tehoa saa olla 157 hv ja tilavuutta 5111 Cm3, painoa 210 Kg ainakin joku oli laskeskellut.
Elikä roverin kone... tai sitten hmmm 289 joka on saaste kone, muut vissiin ylittää noi tehot....
4 litran V8 BMW kone ois aika kova sana mutta 260 heppaa... eli sitä ei saa kuristettua noin paljon.
302:sia ei taida olla noin matalatehoisia?
Tuohon ei sovellu oikein edes BMW 3.0l V8 siinäkin on jo 160 kW.
4.0 sisältää itseasiassa 210kW mikä on vähän enemmän kuin 260hp.

Roverin koneessa olisi kuulemma hyvää kova viritys potentiaali.