Ei kannata heittää kirvestä kaivoon, tän päivän osilla saa tehtyä ominaisuuksiltaan paremman koneen murto osalla tommosen Bossin hinnasta. Ja ulkonäkökin on senverran liki ettei amatööri huomaa eroa..Vermilion kirjoitti:Mulla oli joskus unelmana Caprissa 302 boss (puhun vanhasta 302 jossa oli lyhyt iskupituus) kahdella turbolla, mutta se on mahdottomuus neljästä syystä.
1. Trafi ei ikinä hyväksy
2. Paino&koko ei tuu sopimaan
3. Hinta (jos en osta omakotikämpää ois rahaa mutta ei järkee)
4. Ei olis varaa ajaa 20-40 litraa /100km ois varmaan kulutus
Siis puhun tästä moottorista.
Displacement 302 cu in (4.9 L)
Cylinder bore 4 in (102 mm)
Piston stroke 3 in (76 mm) (juuri mahtava iskupituus! Yksi parhaista V8 moottoreista tuon osalta)
Caprin ruumassa tosin tulee ahdasta. Turbot saanee unohtaa, eli joutuu vetään kaasuilla.
Hmm, näillä aussi papereilla liikuis toi -76 stw:kin 302:lla. Siitä kun ne V8 luvat meni vanhaksi 15v sitten.
Taitaa kuitenkin jäädä eläkepäivien rojektiksi..