Valurauta kanteen jengojen teko ?

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Valurauta kanteen jengojen teko ?

ViestiKirjoittaja taneli1 » 19 Maalis 2016, 12:19

elikkäs oli tottakai ostetussa koneessa 1-2 pinnapultin reikää kannessa kai väärille jengoille vedetty, ja nyt pitäisi saada jengat aukaistua tai tehtyä uudet jengat, mutta tuntuu olevan niin kovaa materiaalia se valukansi, ettei aineskaan näillä meidän firman jenga pakoilla saanut jengoja tehtyä, helvetti jos pitää kansi koneistamoon roudata , ja olin joo hommannut uudet pinnapultit, mutta ei tullut varaosa liikkeessä katsottua pussin sisälle, täytyisi n 3 cm laittaa prikkoja että alkaa mutteri kiristämään, ja aiemmin samasta mestasta ihan normi pinnapultteja on saanut..
taneli1
 
Viestit: 685
Liittynyt: 12 Touko 2006, 02:11
Paikkakunta: helsinki

Re: Valurauta kanteen jengojen teko ?

ViestiKirjoittaja Tomi » 29 Maalis 2016, 10:08

Kyllä nyt on tekijässä tai tapissa vika. Ohc:n valurautakanteen menee kierretappi kun kusi lumeen.
Mikä ei tapa se sattuu aivan saatanasti!

Taunus 2.0i -72
Tomi
 
Viestit: 636
Liittynyt: 06 Syys 2007, 17:12
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Valurauta kanteen jengojen teko ?

ViestiKirjoittaja Vermilion » 29 Maalis 2016, 10:43

Moottorin osat ei tosiaankaan ole mitään kovaa materiaalia. Kannattaa ostaa kunnon kierrepakkoja, mielellään kobolttia ne menee kuin leipäjuustoon tollasissa tapauksissa kuhan on vaan hyvin voideltu, eikä pääse kuumenemaan.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Vermilion
 
Viestit: 1499
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Re: Valurauta kanteen jengojen teko ?

ViestiKirjoittaja taneli1 » 29 Maalis 2016, 13:27

joo, ehkä oli tylsä kierrätappi , mutta sain sitten vanhan pinnapultin reikään ihan asiallisesti, ja seuraava propleema oli 3 :s pytyn ylimmäinen pultti.. siellä oli katkennut pultti sisällä, normi poranterä ei oikein purrut, mutta sellaisen kalliin irroitus sarjan terällä lastut lensi suht mukavsti, ja saatiin lopulta pakosarja paikalleen, :wink:
taneli1
 
Viestit: 685
Liittynyt: 12 Touko 2006, 02:11
Paikkakunta: helsinki

Re: Valurauta kanteen jengojen teko ?

ViestiKirjoittaja Vermilion » 29 Maalis 2016, 15:20

taneli1 kirjoitti:joo, ehkä oli tylsä kierrätappi , mutta sain sitten vanhan pinnapultin reikään ihan asiallisesti, ja seuraava propleema oli 3 :s pytyn ylimmäinen pultti.. siellä oli katkennut pultti sisällä, normi poranterä ei oikein purrut, mutta sellaisen kalliin irroitus sarjan terällä lastut lensi suht mukavsti, ja saatiin lopulta pakosarja paikalleen, :wink:


Jos se katkennut pultti on 12.9 tai 10.9 niin en yhtään ihmettele jos se tuntuu kovemmalle kuin normaali lohko...
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Vermilion
 
Viestit: 1499
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Re: Valurauta kanteen jengojen teko ?

ViestiKirjoittaja Mois » 29 Maalis 2016, 16:54

Velipoika poltti polttopillillä mun Mustangin kannesta katkenneet pakosarjanpultit pois. Vaatii kyl sekin taitoa :)
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
Mois
 
Viestit: 7816
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla


Paluu TEKNIIKKA

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 5 vierailijaa