K-jet ongelma.

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

K-jet ongelma.

ViestiKirjoittaja isoatlas » 22 Helmi 2016, 11:32

2.8i saa liikaa soppaa ja seosruuvin kääntely ei auta...kaikki sytytystulpat on mustia, kaikki syttyosat olen vaihtanut ja niillä ei vaikutusta...edellisen omistajan mukaan vika on tullut auton ollessa seisonnassa.

Osaisiko joku neuvoa mahdollisia vian aiheuttajia?

Olen jo tarkistanut että kylmäkäyntisuutin ei vuoda tai työnnä koko ajan bensaa imusarjaan.
Paluulinja täytyy nyt ihan ensin tutkia ettei ole tukossa...
Escort 1100 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Capri 3000 > 3600 V8 GTXL -70
Consul 2800 Turnier Automatic -73
Torino Brougham 435 + C6 -70
2 x Volvo PV -65
Avatar
isoatlas
 
Viestit: 1309
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 15:35
Paikkakunta: Suonenjoki

Re: K-jet ongelma.

ViestiKirjoittaja Vermilion » 22 Helmi 2016, 14:34

"edellisen omistajan mukaan vika on tullut auton ollessa seisonnassa"

Helähtää korvaan tuo kovasti, erityisesti kaverilla sama laulu, veikkaus on että
tulee kalliiksi tuon korjaus. Kannattaa nyt eka tutkia vielä
jäljellä olevat "helpot ja halvat" kohdat, että ei ole missään vuotoja yms.
Kun ne on katsottu niin multa voi ostaa toimivan määräjakajan joka ei ole
jumissa/hapettunut.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Vermilion
 
Viestit: 1457
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Re: K-jet ongelma.

ViestiKirjoittaja isoatlas » 22 Helmi 2016, 15:39

Myyjä ei ainakaan tuon päälle mitään ymmärtänyt, oli parikymppinen kaveri ja roplannut vain c-kadettia.

Soitin auton ja tekniikan rakentaneelle kaverille ja silloin kun hän tämän möi eteenpäin lokakuussa, niin toimi hienosti ja oli juuri katsastettukin, eli on mennyt pakokaasutestistäkin läpi...

Jos ei helpolla tule kuntoon niin vaihtuu kaasari aika nopeasti ruutan tilalle, kunhan löydän vaan imusarjan.
Escort 1100 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Capri 3000 > 3600 V8 GTXL -70
Consul 2800 Turnier Automatic -73
Torino Brougham 435 + C6 -70
2 x Volvo PV -65
Avatar
isoatlas
 
Viestit: 1309
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 15:35
Paikkakunta: Suonenjoki

Re: K-jet ongelma.

ViestiKirjoittaja Vermilion » 22 Helmi 2016, 18:56

Määräjakaa ei sais päästää kuivumaan koskaan. Saksasta saa ostettua noita määräjakajia ja ne tulee öljyssä säilytettynä. Kjet toimii niin kauan kun sillä ajetaan eikä järjestelmä pääse kuivumaan. Ebayssa on noita määräjakajia väittäisin, että niistä ei suurinosa toimi ollenkaan vaikka olisi otettu suoraan ajosta.

Sedällä' oli 2.8 XR4 sierra ja siinä pimeni tulppia ihan mustia yms.vika oli määräjakajassa. Joku osa oli jumittannnu auki asentoon ja sai aina liikaa. Yksi vaihtoehto olis jos olis 1-2 tulppaa mustana niin suutin olis rikki/vuotais.

Muistaakseni siinä on se ruuvi jolla seosta pystyy säätämään jos se on katsastuksesta menny läpi niin sen jälkeen ei siihen ruuviin olisi kannattannu koskea. Muistakseni vastapäivää seos laiheni.... pystyn kyllä selvittämään mihin suuntaa jos sulla ei oo sitä tiedossa.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Vermilion
 
Viestit: 1457
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Re: K-jet ongelma.

ViestiKirjoittaja isoatlas » 22 Helmi 2016, 21:52

Niin laihenee vastapäivään, mutta ei auttanut ruuvin kääntäminen...sain tänään jo pyörimään suht ok, mutta kun sammutin ja kone jäähtyi niin ei enää lähtenyt käyntiin kun kasteli heti tulpat...purin ohjauspaineen säätimen ja sieltä tuli ruostemöhnää, täytyy huomenna koittaa taas uudelleen...
Escort 1100 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Capri 3000 > 3600 V8 GTXL -70
Consul 2800 Turnier Automatic -73
Torino Brougham 435 + C6 -70
2 x Volvo PV -65
Avatar
isoatlas
 
Viestit: 1309
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 15:35
Paikkakunta: Suonenjoki

Re: K-jet ongelma.

ViestiKirjoittaja Vermilion » 22 Helmi 2016, 22:17

Siellä järjestelmässä pitäisi säilyä noin 2 bar painetta 2h... jos ei säily niin joku vuotaa jostain. Myös polttoaineensuodatin onko koskaan vaihdettu? Mulla on 2.8 paineen säädin ton efin kanssa useampi tunti on paine 2-3bar....
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Vermilion
 
Viestit: 1457
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Re: K-jet ongelma.

ViestiKirjoittaja isoatlas » 22 Helmi 2016, 22:19

Pysyy paineet...en tiedä suodattimesta, mutta ei se ainakaan tukossa ole kun bensaa piisaa.
Escort 1100 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Capri 3000 > 3600 V8 GTXL -70
Consul 2800 Turnier Automatic -73
Torino Brougham 435 + C6 -70
2 x Volvo PV -65
Avatar
isoatlas
 
Viestit: 1309
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 15:35
Paikkakunta: Suonenjoki

Re: K-jet ongelma.

ViestiKirjoittaja isoatlas » 23 Helmi 2016, 18:22

Nyt toimii jo paremmin, mutta riittää minulle tämän roplaaminen.
Escort 1100 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Capri 3000 > 3600 V8 GTXL -70
Consul 2800 Turnier Automatic -73
Torino Brougham 435 + C6 -70
2 x Volvo PV -65
Avatar
isoatlas
 
Viestit: 1309
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 15:35
Paikkakunta: Suonenjoki

Re: K-jet ongelma.

ViestiKirjoittaja Mois » 25 Helmi 2016, 12:40

:)
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
Mois
 
Viestit: 7787
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla


Paluu TEKNIIKKA

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa